اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر
اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر

اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر

اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر یا دختر برای خانواده هایی که انتظار فرزندی با جنسیت مطلوب خود را می کشند می تواند اشتباه شوکه کننده ای باشد. اما، به هر حال چنین اشتباهی در سونوگرافی رخ می دهد. آمار احتمال خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت دقیق نیست زیرا خطای سونوگرافی پس از تولد فرزند مشخص می شود و در آن زمان خانواده های کمی این خطا را گزارش می کنند. اما این آمار وجود دارد که احتمال به اشتباه پسر اعلام شدن جنین بیشتر است.

 

سونوگرافی نادرست جنین پسر : چطور جنین دختر ممکن است شبیه جنین پسر به نظر برسد ؟

دو دلیل برای ان اتفاق و اشتباه در سونوگرافی جنین وجود دارد. دلیل اول این است که ممکن است در تصاویر سونوگرافی بند ناف بین پا های جنین مشاهده شود و با اینکه جنین دختر است، پزشک اعلام کند که جنسیت ان پسر است. این اتفاق در تمام سنین جنین دردوران بارداری ممکن است رخ دهد. اگر تصویری که از سونوگرافی دریافت می کنید دقیق نیست و احتمال خطا در تشخیص آن وجود دارد بهتر است وسایلی را خریداری کنید که برای هر دو جنس نوزاد استفاده می شود.

دومین دلیل اینست که در ابتدای بارداری تمام جنین ها شکل ظاهری یکسانی دارند و در هفته 9 تا 12 همه ی آن ها دارای شکلی از اندام جنسی خارجی هستند و پسر به نظر می رسند. این یعنی اگر سونوگرافی تعیین جنسیت زود هنگام انجام شود، احتمال خطا در تعیین جنسیت بسیار بالا می رود. به همین دلیل بهتر است صبر کنید تا موقع آن فرا برسد.

 

سونوگرافی نادرست جنین دختر : چطور جنین پسر ممکن است شبیه جنین دختر به نظر برسد ؟

این مورد به ندرت اتفاق می افتد. اگر تصویر سونوگرافی واضح نباشد یا از زاویه بدی گرفته شود و اگر فردی که سونوگرافی را انجام می دهد دارای تجربه ی کافی نباشد ممکن است چنین اشتباهی رخ دهد. البته همانطور که قبلاً گفته شد سونوگرافی زود هنگام نیز باعث می شود اشتباه در تعیین جنسیت رخ دهد. زیرا، در ابتدا شکل اندام جنسی تمام جنین ها شبیه به هم است.

 

آیا قبل از هفته هجدهم بارداری نمی توان سونوگرافی تعیین جنسیت انجام داد ؟

البته که در هر زمانی سونوگرافی را می توان انجام داد. اما، به نتایج آن نمی توان اطمینان کرد و هر نتیجه ای که دیده شود باید به عنوان احتمال در نظر گرفته شده و در هفته های بعد برای صحت آن مجدداً سونوگرافی تعیین جنسیت انجام شود. می توان گفت سونوگرافی زودهنگام برای تعیین جنسیت تا 50% می تواند صحت داشته باشد.

دانستن این مسأله اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر لازم است و مانع از ایجاد شوک روانی به مادر پس از تولد می شود.

منبع: امکان اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر