خواص گانودرما لاته چیست ؟


پیش از اشاره به خواص گانودرما لاته در این نوشته به بررسی خواص قارچ گانودرما لوسیدوم و علت فرآوری آن همراه با انواع قهوه می پردازیم.

کافه لاته

کافه لاته نوعی نوشیدنی بر پایه قهوه است که از ترکیب شیر با قوه ی اسپرسو تهیه می شود. در واقع لاته به معنی شیر است و در خانواده قهوه های لاته از شیر استفاده می شود. با ترکیب قهوه ی اسپرسو با شیر داغ و پوشاندن روی آن با کف شیر، قهوه لاته آماده خواهد شد.

این دسته از انواع قهوه به خاطر طعمشان طرفداران زیادی دارند به همین دلیل ترکیب قارچ گانودرما با کافه لاته نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

خواص درمانی قارچ گانودرما

قارچ گانودرما هزازان سال قدمت دارد و از زمان های دور به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. گفته می شود قارچ گانودرما لوسیدوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، درمان مشکلات ریوی مانند آسم و برونشیت، مشکلات قلبی و مسائل مربوط به آن مانند فشار خون و کلسترول بالا، درمان بیماری های کلیوی، درمان سرطان و درمان بیماری های کبدی مفید واقع می شود.

به طور کلی قارچ گانودرما بر سلامت عمومی بدن نیز تاثیر دارد و باعث کاهش خستگی و بهبود کیفیت خواب و تسکین مشکلات گوارشی می شود.

تمام موارد گفته شده از جمله خواص گانودرما لاته نیز هستند.

چه افرادی گانودرما لاته مصرف نکنند ؟

در کنار انبوه خواص گانودرما لاته برخی از افراد مجاز به مصرف آن نیستند:

افرادی که فشار خون پایینی دارند و یا از دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنند،

افرادی که مشکلات انعقات خون و ترمبوآمبولی دارند،

افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و زخم تازه دارند،

و خانم های باردار و شیرده ( به علت اثرات نامعلوم قارچ گانودرما در دوران بارداری) لازم است در مصرف این فرآورده احتیاط کنند.

افرادی که درای شرایط خاص جسمی هستند باید برای مصرف گانودرما لاته با پزشک خود مشورت کنند.

تداخل دارویی

ممکن است گانودرما با دارو های کاهش فشار خون و ضد انعقاد خون تداخل داشته باشد. این دارو ها عبارتند از:

والزارتان، ایبوپروفن، ناپروکسین، هپارین، وارفارین و …

میزان مصرف گانودرما

مقدار بهینه برای مصرف گانودرما به صورت روزانه تابع عوامل مختلفی است. سن، سلامت عمومی و موارد دیگری از این دست باید مورد توجه قرار گیرند. پژوهش علمی دقیقی در رابطه با میزان مصرف گانودرما انجام نشده است که ثابت کند مصرف بیش از اندازه مشکل ساز خواهد شد. اما باید به یاد داشت که مصرف بیش از حد فرآورده های گیاهی نیز می تواند گاهی دردسر ساز شود و یا حتی مسمومیت ایجاد کند.

برای بهره بردن از خواص گانودرما لاته به صورت روزانه به میزان متعادلی از این فرآورده مصرف کنید.

منبع: خواص گانودرما لاته چیست ؟