قرص گانودرما چیست؟


قرص گانودرما چه خواص دارویی دارد؟

قرص گانودرما به علت خواص دارویی قارچ گانودرما در طب سنتی چین و ژاپن امروزه به عنوان فرآورده ای  جهت سلامت بین الملل در دنیا عرضه می شود. قرص گانودرما را از قارچ گانودرما لوسیدوم تهیه می کنند که قارچ فوق العاده ای با خواص بسیار مفید است.

سابقه ی گانودرما

بیش از 4000 سال است که قارچ گانودرما را به علت خواص دارویی در آسیا مورد استفاده قرار می دهند. عمده مصرف این قارچ در گذشته در کشور های زیست بوم آن یعنی چین وژاپن بوده است. اما، اکنون این قارچ را در محیط های مختلف کشت و برداشت می کنند. در گذشته قارچ گانودرما یا قارچ رِیشی به عنوان اکسیر جوانی و نماد شادی و عمرر طولانی شناخته می شده است.

در ژاپن و چین گانودرما را پادشاه دارو های گیاهی می دانند و حتی مصرف آن را بیش از جنسینگ توصیه می کنند. تاثیر این قارچ بر جوان سازی تمام اندام های بدن به ویژه پوست و مغز یکی از مهمترین دلایل استفاده از آن است.

خواص قرص گانودرما

قرصی که از قارچ گانودرما تهیه می شود حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آمینو اسید ها، پلی ساکارید ها و دیگر مواد مغذی موجود در این قارچ است. از جمله خواص این قرص می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برای سلامت قلب مفید است و سبب بهبود گردش خون می شود.

سبب محافظت از کبد و ریه ها می شود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

اکسیر جوانی است.

از سلول ها و بافت های بدن در برابر آسیب و پیری محافظت می کند.

روند پیری را تا حد زیادی کند می کند.

سطح کلسترول خون را به اعتدال می رساند.

قیمت قرص قارچ گانودرما در دنیا

در دنیا گانودرما فرآورده با قیمت معمولی است. قرص قارچ گانودرما 500 میلی گرمی حاوی 90 کپسول با قیمتی در حدود 20 یورو به فروش می رسد.

اثرات درمانی

پژوهش هایی در خصوص اثرات درمانی قارچ گانودرما صورت گرفته است. این پژوهش ها نشان می دهد که عصاره قارچ گانودرما اثرات ضد میکروبی دارد و می تواند باکتری هلیکوباکتر که عامل زخم های دستگاه گوارش است را نابود کند.

خواص ضد تومور قارچ گانوردما نیز از شناخته شده ترین خواص آن محسوب می شود. به ویژه در بهبود وضعیت بیمار در دوران نقاهت پس از شیمی درمانی نقش دارد. پژوهش ها نشان می دهد که عصاره قارچ گانودرما می تواند مانع رشد تومور های سرطانی گردد.

عصاره گانودرما مانع از ترشح هیستامین در بدن می شود و می تواند سبب کاهش التهابات و انواع واکنش های آلرژیک و خارش گردد.

دوز مصرف

فرآورده های مختلف گانودرما در قالب قهوه گانودرما، هات چاکلت، قرص و … به بازار عرضه می شوند. گفته می شود برای نتیجه گیری بهتر از خواص این قارچ، روزانه یک تا دو عدد قرص گانودرما قابل مصرف است.

منبع: قرص گانودرما چیست؟