خوراکی هایی که باعث چاقی شکم می شود


خوراکی هایی که باعث چاقی شکم می شود

آیا خوراکی هایی که باعث چاقی شکم می شود را می شناسید؟ چاقی شکم این روزها افراد زیادی را دچار مشکل کرده است. چاقی این ناحیه هم روی زیبایی و تناسب اندام تاثیر می گذارد و هم اینکه باعث مریضی های مختلفی از جمله دیابت و چربی خون بالا می شود. لیست غذاها و خوراکی هایی که بهتر است خوردنشان را ممنوع کنید را برایتان در ادامه آورده ایم.


محصولات لبنیات

اگر از چاقی در ناحیه شکم رنج می برید برای مدتی شیر، پنیر، ماست، بستنی را کنار بگذارید و یا خوردنشان را کمتر کنید. اگر نمی توانید پس از لبنیات کم چرب استفاده نمایید.


چیپس سیب زمینی

چیپس یکی از پرطرفدارترین میان وعده هاست که دشمن تناسب اندام است زیرا اغلب در روغن هایی سرخ می شود که سرشار از چربی ترانس هستند. چربی های ترانس باعث بالا رفتن کسترول و مشکلات قلبی عروقی می شود. بهتر است سیب زمینی های نیمه آماده ای که به صورت نیم پز هستند را جایگزین این چیپس ها نمایید.


سودا و نوشیدنی های انرژی زا

این نوع نوشیدنی ها نه تنها برای سلامتی ضرر دارند،  باعث چاقی شکم هم می شوند. بدن زمان زیادی لازم دارد تا قندهای این نوشیدنی ها را هضم کند.


غذاهای سرخ شده

درسته که مرغ و سیب زمینی سرخ شده و غذاهایی از این قبیل بسیار خوشمزه هستند اما متاسفانه این غذاهای چرب نه تنها باعث چاقی شکم می شوند بلکه ویتامین و مواد معدنی شان بسیار کم است. در عوض سرشار از سدیم و چربی های ترانس است.


آرد سفید و برنج

بهتر است مدتی مصرف برنج، نون سفید و ماکارنی را کنار بگذارید و به جای آن از غلات و نان و برنج قهوه ای استفاده نمایید.


شکر

شکر باعث بیشتر شدن چاقی خصوصا چاقی ناحیه شکم می شود. به علاوه سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.


بستنی

آیا می دانستید که هر یک فنجان بستنی بیش زا چهارصد کالری دارد؟ البته امروزه در برخی فروشگاه ها بستنی رژیمی که کالری آن حدود 100 است یافت می شود.


برگرهای بزرگ

برگرهای به دلیل داشتن پنیر پیتزا و گوشت های پرچرب بسیار چاق کننده هستند. به جای آن ها می توانید یک لایه گوشت گوساله را گریل کنید و میل نمایید.


بال مرغ

جالب است بدانید که یک وعده غذایی بال مرغ حدود 800 کالری دارد. سینه مرغ از لحاظ رژیمی به مراتب بهتر است.


شیرینی دانمارکی

یک عدد شیرینی دانمارکی حدود 400 کالری دارد و بسیار چرب است. در کل شیرینی باعث چاقی می شوند بهتر است نان های سبوس دار را جایگزین شیرینی نمایید.


از دیگر خوراکی های چاق کننده شکم:

  • دونات
  • پیتزا
  • هات داگ


در اینجا با خوراکی هایی که باعث چاقی شکم می شود آشنا شدید.

منبع: خوراکی هایی که باعث چاقی شکم می شود چیست ؟