رنگ دیوار
رنگ دیوار

رنگ دیوار خانه

بعضی ها فکر تعویض رنگ دیوار های خانه را به خاطر هزینه ی نقاشی از سر بیرون می کنند. اما، باید بدانید که با کمترین هزینه می توانید خودتان دست به کار شوید و دیوار های خانه ی خود را رنگ کنید. برای اینکار به یک غلتک رنگ آمیزی، قلم مو کاردک نیاز است.

 

آماده سازی دیوار ها

برای داشتن یک رنگ صاف و زیبا روی دیوارها نیاز است ابتدا پیش از رنگ کردن، تمام سوراخ ها و ترک ها پوشانده و صاف شوند. برای این کار نیاز به بتونه دارید که به صورت آماده برای فروش در بازار وجود دارد و روش های درست کردن انواع بتونه نیز در خانه را می توانید در اینترنت پیدا کنید.

برخی از نقاط دیوار نیز ممکن است دارای زائده های برجسته باشد که باید با سنباده صاف شود.

 

محافظت

سما هر چقدر هم که مراقب باشید نمی توانید از سرایط لکه های رنگ به اطراف جلوگیری کنید. به همین دلیل برای محافظت حواشی دیوار، سقف و قرنیز ها باید از برچسب های محافظ کمک بگیرید. کف خانه را نیز با پارچه یا روزنامه بپوشانید.

 

ابزار ها

برای اینکه رنگ در تمام قسمت های غلتک به طور یکسان تقسیم شود و رنگ یکدست تری داشته باشید از یک سینی استفاده کنید. سینی رنگ باعث سرعت بخشیدن به کار نیز می شود.

برای رنگ کردن خانه نیاز به یکدست لباس کار دارید و باید روی مو ها را نیز بپوشانید.

برای رنگ کردن حاشیه ها و نقاط ظریفی که غلتک امکان حرکت در ان را ندارد مانند کنج ها، نیاز به قلم مو نیز هست.

 

از بالا شروع کنید

اگر قصد دارید تمام فضای یک اتاق از جمله سقف آن را نیز رنگ کنید حتما از بالاترین قسمت شروع به کار کنید. زیرا رنگ به هر حال چکه می کند و بهتر است قسمت های پایین تر آخر رنگ شوند.

 

تکنیک استادانه

ابتدا بالا و پایین دیوار را که در واقع کنج کمحسوب می شوند با حرکات چپ به راست و راست به چپ قلم مو رنگ کرده و سپس بین آن را با غلتک از بالا به پاین رنگ کنید. حالا نکته ی مهم در این جا مشخص می شود.

اگر دو ناحیه ی بالا و پایین قبل از رنگ غلت خشک شوند شما شاهد دو رنگی خواهید بود. باید دقت کنید که پیش از خشک شدن دو نوار بالا و پایین با غلتک سریعاً حد فاصل آن را رنگ کنید.

 

تمیز کردن ابزار

قلم مو و غلتک را پس از اتمام کار بشویید. اگر از رنگ پایه آبی استفاده کرده باشید با آب گرم و یا کمی مواد شوینده، ابزار شما به راحتی تمیز خواهند شد.

به این صورت رنگ دیوار های خانه با کمترین هزینه عوض خواهند شد.

منبع:خودتان رنگ دیوار خانه را عوض کنید