شاخه های عکاسی

شاخه های عکاسی

شاخه های عکاسی

در این نوشته قصد داریم به معرفی شاخه های عکاسی بپردازیم. دنیای امروزما با عکاسی عجین شده است. بنرهای تبلیغاتی، علائم خیابانی، تبلیغات مجله، حتی صفحه تلفن های هوشمند ما، همه شامل عکس است. عکاسی حرفه ای جزء لاینفک برخی از صنایع است. البته بسیاری از مشاغل در صنایع مختلف وجود دارند که به طور مستقیم به عکاسی مربوط نمی شوند تا نیاز به عکاسی حرفه ای داشته باشند. عکاسی واقعاً پویا و متنوع است؛ هم موضوعات مختلفی برای عکاسی وجود دارد و هم روش های مختلفی برای ایجاد تصویر در اختیار عکاس است. به عنوان نمونه به برخی از شاخه های عکاسی اشاره می کنیم:

 

عکاسی مد

عکاسی مد یکی از جذاب ترین و دشوارترین شاخه های عکاسی است. از عکس روی جلد مجلات برتر مد گرفته تا مستند سازی آخرین مدها، در این شاخه عکاسی می گنجد. در این سبک عکاسی روشنایی باید کامل باشد و اکثر وقت عکاس، صرف تنظیم موقعیت مدل و صحنه می شود تا عکس مورد نظرشان برای چاپ را بگیرند.

 

عکاسی معماری

در این شاخه از عکاسی حرفه ای، مراحل ساخت یک ساختمان را از آغاز تا تکمیل، ثبت می کنند. جزییات ضبط شده شامل قسمت های بیرونی، فضای داخلی و جزئیات ظریفی است که باعث می شود طراحی ساختمان در دید مشتریان منحصر به فرد باشد. عکاسی معماری به تکنیک ها و تجهیزات ویژه ای نیاز دارد تا مشکلات چشم انداز و قناسی را که در بسیاری از زوایای ساختمان آشکار می شوند، به حداقل برساند. به خصوص در بازار امروز که بسیاری از مشتریان قبل از مراجعه حضوری به آژانس املاک، مشخصات ملک را به صورت آنلاین مشاهده می کنند، ضبط تصاویر حرفه ای و با کیفیت بالا حائز اهمیت است.

 

عکاسی خبری

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم یکی از شاخه های عکاسی است. هدف یک عکاس خبری این است که وقایع را در هنگام کشف آنها مستند کند. عکاسان خبری در مناطق جنگی، راهپیمایی های سیاسی، درهنگام وقوع بلایای طبیعی و در جشن های ملی، عکس های مربوط به اخبار منتشر شده را پوشش می دهند. روزنامه ها، مجلات و انتشارات آنلاین، همه نیازمند عکس هستند تا بتوانند اخبار یا داستان خود را بیان کنند.

 

عکاسی علمی یا تخصصی

بسیاری از رشته های علمی برای انتشار کتب، آموزش مطالب و ضبط سوابق، به عکاسی متکی هستند. بسیاری از شرکت های تحقیقاتی علمی و پزشکی از عکاسان استفاده می کنند تا یافته ها و اکتشافات جدید را مستند کنند. برخی از صنایع دیگر هم برای انجام نظرسنجی و مطالعات به عکاسی متکی هستند. شرکت های بیمه هم برای بازرسی از خانه ها و ساختمان ها به عکاسان اعتماد می کنند تا خسارت یا وضعیت را ثبت کنند.

اینها فقط چند نمونه از زمینه های تخصصی است که به طور مرتب از عکاسی استفاده می کنند. عکاسان می توانند در شرکت های خصوصی، شغل های قابل توجهی را بیابند و مهارت خود را شاخه های عکاسی به نمایش بگذارند.

منبع: شاخه های عکاسی حرفه ای