۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

چگونه معمار موفقی شویم

چگونه معمار موفقی شویم

 

نکات مهم: چگونه معمار موفقی شویم

برای فارغ التحصیلان جدید و معماران جوان، جای پا پیدا کردن در دنیای معماری می تواند یک مسأله باشد. این سوال که چگونه معمار موفقی شویم در ذهن آن ها وجود دارد. این حرفه ممکن است پر از چالش های مختلف و با موفقیت ها و شکست هایی همراه باشد. در این نوشته چندین نکته پیرامون موفقیت معماران جوان ارائه شده است. توجه به نکات زیر به موفقیت معماران جوان کمک می کند:

 

خود را ضروری جلوه دهید

اگر می خواهید احترام و نحسین همکاران خود را جلب کنید، یا ارتقاء موقعیت شغلی، هدف شماست و یا خواهان افزایش حقوق هستید، باید خود را ضروری جلوه دهید. شاخه مورد علاقه خود را در معماری پیدا کنید و در آن قهرمان شوید. برای مثال، کسی که در یک شرکت معماری مشغول به کار است و علاقه زیادی به طراحی پایدار دارد، در همه چیز مربوط به آن، غوطه می خورد؛ به کنفرانس ها می رود و سمینارهای داخلی را در این زمینه برپا می کند. یعنی تخصص و تمایل او، وجود او را برای شرکت ضروری کرده است.

 

به دنبال مربی باشید

معماران با سابقه منابع ارزشمندی هستند. افرادی را پیدا کنید که مهارت و نقش هایی دارند که شما آرزو می کنید. این مربیان شما را در این حرفه تقویت می کنند و برای پیشرفت شغلی شما مؤثر خواهند بود. از آنها در مورد این حرفه مشاوره بخواهید و سوال بپرسید.

 

فرصت را غنیمت بشمارید

برای بدست آوردن نقش رویایی خود، ابتدا باید هزینه اش را پرداخت کنید. یعنی برای پروژه های معماری زمان بگذارید و به عنوان مثال هر زمان که یک کار طراحی کوچک دریافت کردید، آن را خیلی جدی بگیرید و پروژه های طراحی را بلافاصله تحویل ندهید. وقتی با چندین گزینه طراحی که کاملاً بررسی شده اند، در شرکت ظاهر شوید، طولی نمی کشد که مدیر متوجه اشتیاق و استعداد شما در طراحی می شود. این یعنی غنیمت شمردن فرصت های کوچک، برای عرضه ی استعدادهای خود به دیگران.

 

مهارت کلامی را کسب کنید

مهارت کلامی برای حرفه ی معماری لازم است. توانایی خود را در صحبت کردن بهبود ببخشید. توانایی ارائه یک سخنرانی عمومی خوب، یک ویژگی ارزشمند برای یک معمار و حاکی از قدرت ذهن و موفقیت او است. توصیه  می کنیم اگر جلسه مهمی دارید، قبل از جلسه ارائه خود را در مقابل دوستان امتحان کنید و پس از ارائه، از همکاران خود بخواهید نقدی بر عملکرد شما داشته باشند. به یاد داشته باشید مشتریان از توانایی شما در ترکیب کلمات تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

شکست در آغوش بگیرید

در طول مسیر حرفه ای، ممکن است شکست را تجربه کنید؛ از این شکست ها و چالش ها درس بگیرید و به عنوان گام مهمی در رشد و ترقی، شکست را بپذیرید. ترس از شکست از خود شکست مخرب تر است زیرا مانع از آن می شود که تمام پتانسیل خود را به کار بگیرید. روی شکست نخوردن متمرکز نشوید و درعوض به این بیاندیشید که چگونه معمار موفقی شویم.

 

منبع: چگونه معمار موفقی شویم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

شاخه های عکاسی حرفه ای

شاخه های عکاسی

شاخه های عکاسی

شاخه های عکاسی

در این نوشته قصد داریم به معرفی شاخه های عکاسی بپردازیم. دنیای امروزما با عکاسی عجین شده است. بنرهای تبلیغاتی، علائم خیابانی، تبلیغات مجله، حتی صفحه تلفن های هوشمند ما، همه شامل عکس است. عکاسی حرفه ای جزء لاینفک برخی از صنایع است. البته بسیاری از مشاغل در صنایع مختلف وجود دارند که به طور مستقیم به عکاسی مربوط نمی شوند تا نیاز به عکاسی حرفه ای داشته باشند. عکاسی واقعاً پویا و متنوع است؛ هم موضوعات مختلفی برای عکاسی وجود دارد و هم روش های مختلفی برای ایجاد تصویر در اختیار عکاس است. به عنوان نمونه به برخی از شاخه های عکاسی اشاره می کنیم:

 

عکاسی مد

عکاسی مد یکی از جذاب ترین و دشوارترین شاخه های عکاسی است. از عکس روی جلد مجلات برتر مد گرفته تا مستند سازی آخرین مدها، در این شاخه عکاسی می گنجد. در این سبک عکاسی روشنایی باید کامل باشد و اکثر وقت عکاس، صرف تنظیم موقعیت مدل و صحنه می شود تا عکس مورد نظرشان برای چاپ را بگیرند.

 

عکاسی معماری

در این شاخه از عکاسی حرفه ای، مراحل ساخت یک ساختمان را از آغاز تا تکمیل، ثبت می کنند. جزییات ضبط شده شامل قسمت های بیرونی، فضای داخلی و جزئیات ظریفی است که باعث می شود طراحی ساختمان در دید مشتریان منحصر به فرد باشد. عکاسی معماری به تکنیک ها و تجهیزات ویژه ای نیاز دارد تا مشکلات چشم انداز و قناسی را که در بسیاری از زوایای ساختمان آشکار می شوند، به حداقل برساند. به خصوص در بازار امروز که بسیاری از مشتریان قبل از مراجعه حضوری به آژانس املاک، مشخصات ملک را به صورت آنلاین مشاهده می کنند، ضبط تصاویر حرفه ای و با کیفیت بالا حائز اهمیت است.

 

عکاسی خبری

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم یکی از شاخه های عکاسی است. هدف یک عکاس خبری این است که وقایع را در هنگام کشف آنها مستند کند. عکاسان خبری در مناطق جنگی، راهپیمایی های سیاسی، درهنگام وقوع بلایای طبیعی و در جشن های ملی، عکس های مربوط به اخبار منتشر شده را پوشش می دهند. روزنامه ها، مجلات و انتشارات آنلاین، همه نیازمند عکس هستند تا بتوانند اخبار یا داستان خود را بیان کنند.

 

عکاسی علمی یا تخصصی

بسیاری از رشته های علمی برای انتشار کتب، آموزش مطالب و ضبط سوابق، به عکاسی متکی هستند. بسیاری از شرکت های تحقیقاتی علمی و پزشکی از عکاسان استفاده می کنند تا یافته ها و اکتشافات جدید را مستند کنند. برخی از صنایع دیگر هم برای انجام نظرسنجی و مطالعات به عکاسی متکی هستند. شرکت های بیمه هم برای بازرسی از خانه ها و ساختمان ها به عکاسان اعتماد می کنند تا خسارت یا وضعیت را ثبت کنند.

اینها فقط چند نمونه از زمینه های تخصصی است که به طور مرتب از عکاسی استفاده می کنند. عکاسان می توانند در شرکت های خصوصی، شغل های قابل توجهی را بیابند و مهارت خود را شاخه های عکاسی به نمایش بگذارند.

منبع: شاخه های عکاسی حرفه ای

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی