چگونه معمار موفقی شویم

 

نکات مهم: چگونه معمار موفقی شویم

برای فارغ التحصیلان جدید و معماران جوان، جای پا پیدا کردن در دنیای معماری می تواند یک مسأله باشد. این سوال که چگونه معمار موفقی شویم در ذهن آن ها وجود دارد. این حرفه ممکن است پر از چالش های مختلف و با موفقیت ها و شکست هایی همراه باشد. در این نوشته چندین نکته پیرامون موفقیت معماران جوان ارائه شده است. توجه به نکات زیر به موفقیت معماران جوان کمک می کند:

 

خود را ضروری جلوه دهید

اگر می خواهید احترام و نحسین همکاران خود را جلب کنید، یا ارتقاء موقعیت شغلی، هدف شماست و یا خواهان افزایش حقوق هستید، باید خود را ضروری جلوه دهید. شاخه مورد علاقه خود را در معماری پیدا کنید و در آن قهرمان شوید. برای مثال، کسی که در یک شرکت معماری مشغول به کار است و علاقه زیادی به طراحی پایدار دارد، در همه چیز مربوط به آن، غوطه می خورد؛ به کنفرانس ها می رود و سمینارهای داخلی را در این زمینه برپا می کند. یعنی تخصص و تمایل او، وجود او را برای شرکت ضروری کرده است.

 

به دنبال مربی باشید

معماران با سابقه منابع ارزشمندی هستند. افرادی را پیدا کنید که مهارت و نقش هایی دارند که شما آرزو می کنید. این مربیان شما را در این حرفه تقویت می کنند و برای پیشرفت شغلی شما مؤثر خواهند بود. از آنها در مورد این حرفه مشاوره بخواهید و سوال بپرسید.

 

فرصت را غنیمت بشمارید

برای بدست آوردن نقش رویایی خود، ابتدا باید هزینه اش را پرداخت کنید. یعنی برای پروژه های معماری زمان بگذارید و به عنوان مثال هر زمان که یک کار طراحی کوچک دریافت کردید، آن را خیلی جدی بگیرید و پروژه های طراحی را بلافاصله تحویل ندهید. وقتی با چندین گزینه طراحی که کاملاً بررسی شده اند، در شرکت ظاهر شوید، طولی نمی کشد که مدیر متوجه اشتیاق و استعداد شما در طراحی می شود. این یعنی غنیمت شمردن فرصت های کوچک، برای عرضه ی استعدادهای خود به دیگران.

 

مهارت کلامی را کسب کنید

مهارت کلامی برای حرفه ی معماری لازم است. توانایی خود را در صحبت کردن بهبود ببخشید. توانایی ارائه یک سخنرانی عمومی خوب، یک ویژگی ارزشمند برای یک معمار و حاکی از قدرت ذهن و موفقیت او است. توصیه  می کنیم اگر جلسه مهمی دارید، قبل از جلسه ارائه خود را در مقابل دوستان امتحان کنید و پس از ارائه، از همکاران خود بخواهید نقدی بر عملکرد شما داشته باشند. به یاد داشته باشید مشتریان از توانایی شما در ترکیب کلمات تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

شکست در آغوش بگیرید

در طول مسیر حرفه ای، ممکن است شکست را تجربه کنید؛ از این شکست ها و چالش ها درس بگیرید و به عنوان گام مهمی در رشد و ترقی، شکست را بپذیرید. ترس از شکست از خود شکست مخرب تر است زیرا مانع از آن می شود که تمام پتانسیل خود را به کار بگیرید. روی شکست نخوردن متمرکز نشوید و درعوض به این بیاندیشید که چگونه معمار موفقی شویم.

 

منبع: چگونه معمار موفقی شویم