۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

آیا سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟

سورپرایز صحیح است یا سوپرایز
سورپرایز صحیح است یا سوپرایز

سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟

به نظر شما سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟ اصلاً سورپرایز یعنی چه ؟ سورپرایز surprise به معنی غافلگیر کردن و متعجب ساختن در ساختار اسمی در فارسی با کلمه ی شگفتانه نیز معادل شده است. این واژه یکی از واژگانی است که به خوبی خود را در زبان فارسی جای داده است و در تمام سنین در بین فارسی زبانان استفاده از ان را شاهد هستیم.

 

تلفظ سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟

کلمه ی surprise نیز مانند دیگر واژگان در زبان انگلیسی دارای دو تلفظ آمریکایی و تلفظ انگلیسی است. احتمالاً باید بدانید که در تلفظ انگلیسی معمولاً «ر» خیلی کوتاه خوانده می شود و یا اصلاً خوانده نمی شود. به همین دلیل در تلفظ انگلیسی surprise را سوپرایز می گویند. اما، در تلفظ آمریکایی R در surprise به وضوح تلفظ می شود.

در زبان فارسی نیز کلمات دو تلفظی وجود دارند.

 

تغییر تلفظ کلمات به مرور زمان

یکی از پسوند هایی در زبان فارسی به مرور زمان ماهیت خود را با غلط های مصطلح رو به تغییر یافته است، پسوند «وَر» است. وَر در زبان فارسی به معنی صاحب و دارنده ی چیزی و برای مشخص کردن مالکیت در انتهای کلمات جای داده می شده است.

برای مثال رنج وَر با گذشت زمان به صورت متصل نوشته شده و رنجور خوانده شده است و به عنوان کلمه ای رایج تبدیل گشته است. مثال های دیگری از این دست گنجور به جای گنج وَر و مزدور به جای مزد وَر هستند.

 

کلمات دو تلفظی در فارسی

بسیاری از کلمات در زبان فارسی هستند که با تغییر در آوا ها (فتحه، کسره و ضمه) تلف متفاوتی به خود می گیرند و هر دو تلفظ درست به شمار می روند.

این عکلمات عبارتند از:

نُقاط- نِقاط

هَدیه- هِدیه

یادگار- یادِگار

وُجدان- وِجدان

شِرافت- شَرافت

شِیاهت- شَباهت

زَمین- زِمین

روزگار- روزِگار

دَرون- دُرون

چُنان- چِنان

تِکرار- تَکرار

حِماسه- حَماسه

آسمان- آسِمان

و کلمات دیگری از این دست…

 

کلمات دو تلفظی فارسی و انگلیسی و املا

کلمات دو تلفظی چه در فارسی و چه در زبان انگلیسی معمولاً املای یکسانی دارند. یعنی یک کلمه با نوشتار یکسان به دو یا چند مدل مختلف قابل تلفظ است.

برای مثلا همین کلمه ی surprise در هر دو تلفظ انگلیسی و فارسی همین یک مدل نوشتار را دارد و کلمات دو تلفظی فارسی نیز که در بالا ذکر شدند نیز دیکته یکسانی دارند.

 

تلفظ سوپرایز غلط نیست

البته تلفظ سوپرایز برای واژه surprise مانند تغییر تلفظ به واسطه ی غلط های مصطلح نیست و تنها نوع دیگری از تلفظ برای یک کلمه در زبانی با لهجه دیگر است.

پیشنهاد می کنیم از کلمه شگفتانه به جای surprise استفده کنید تا سردرگم نباشید که سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟

منبع: آیا سورپرایز صحیح است یا سوپرایز ؟

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

ایده دکوراسیون روشن منزل

دکوراسیون روشن منزل
دکوراسیون روشن منزل

سر زندگی و دکوراسیون روشن منزل

امروز قصد داریم چند نکته در خصوص طراحی دکوراسیون روشن منزل که سرزندگی و شادابی به دنبال می آورد را بیان کنیم. حتی کوچکترین خانه ها نیز با رنگ های روشن فضای دلباز را تجربه خواهند کند. کافیست تنها به نکاتی در مورددکوراسیون داخلی با رنگ روشن توجه کنید.

 

سماجت به خرج بدهید

در انتخاب رنگ صحیح و دلخواه باید بسیار دقیق و البته با سماجت عمل نید. بهتر است نمونه هایی از رنگ را روی دیوار منزل با نور دلخواه امتحان کنید تا مجبور نباشید برای انتخاب رنگ مناسب تنها از تخیل خود کمک بگیرید.

 

کمی رنگ سیاه را چاشنی کنید

هنر استفاده از تضاد رنگ ها از چشم کسی دور نیست. استفاده از قاب و چارچوب های سیاه یا قهوه ای تیره تضاد خوبی برای رنگ روشن در منزل شما ایجاد خواهد کرد و خانه از بی روح شدن نجات می دهد.

 

درست نور پردازی کنید

نور پردازی مناسب و استفاده از لوستر و چراغ های مناسب یکی از ارکان مهم در دکوراسیون روشن منزل هستند. زیرا نور کافی سبب می شود که فضا دلباز تر و سر زنده تر به نظر بیاید.

 

خارج از چارچوب بیندیشید

قفسه های باز در آشپزخانه در نظر بگیرید. از آینه کاری استفاده کنید و هنر را در دکوراسیون منزل دخیل کنید.

 

از دیوار ها غافل نشوید

تنها رنگ روشن روی دیوار زدن سبب نمی شود در انتها دکوراسیون روشنی داشته باشید. لازم است به تمام تزیینات، قفسه بندی ها، تابلو و دیوار کوب ها نیز فکر کنید و آن ها را به رنگ درستی انتخاب کنید.

 

از فضا ها درست استفاده کنید

در دکوراسیون منزل این موضوع اهمیت دارد که مبلمان به چه نحوی در فضای خانه چیده می شوند. برای مثال اگر فضای مناسبی برای تبدیل به یک گلخانه ی کوچک وجود دارد از آن غافل نشوید.

 

به اندازه مبلمان دقت کنید

با توجه به اندازه ی فضای خانه مبلمان را انتخاب کنید. مبلمان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هیچکدام برای فضای خانه های کوچک مناسب نیستند.

 

استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با طرح های جذاب و رنگ های روشن نیز به زیبایی می تواند تنو در رنگ دیوار ها ایجاد کنند و خانه ی شما را از حالت کسالت آور خارج کنند. در صورت امکان برخی از دیوار ها را کاغذ دیواری کنید.

 

تنوع را رعایت کنید

بهتر است فضای پذیرایی یک خانه با فضای اتاق خواب ها تفاوت زیادی داشته باشد تا حس تنوع ایجاد کند و فردی که قرار است در ان خانه زندگی کند از یکنواختی و یکرنگی خسته و کلافه نشود. رنگ شاد نیز به میزان مناسب استفاده کنید.

البته به این نکته نیز توجه کنید که دکوراسیون روشن منزل نیاز به نظافت و تمیزی بیشتری دارد.

منبع: ایده دکوراسیون روشن منزل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

چای ترش چیست ؟

چای ترش چیست ؟

چای ترش چیست ؟

خواص چای ترش

چای ترش نوعی دمنوش نیوشا است که از گیاه hibiscus تهیه می شود. در ادامه بررسی می کنیم که خواص چای ترش چیست . دمنوش چای ترش هم به صورت داغ و هم به صورت سرد مصرف می شود.

غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که با رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کنند. رادیکال های آزاد می توانند به بدن آسیب برسانند و بدن را دچار پیری زود رس و حتی بیماری هایی نظیر سرطان کنند.

چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و پژوهش روی موش ها ثابت کرده است که تا 92% در از بین بردن رادیکال های آزاد موفق عمل کرده است.

چای ترش عامل کاهنده فشار خون

اگر کسی بپرسد مهمترین خاصیت چای ترش چیست ؟ می توان تاثیر آن در کاهش فشار خون را نام برد. در طول زمان فشار خون بالا اثر سوء بر عملکرد قلب و عروق خواهد گذاشت. به همین دلیل کنترل و کاهش فشار خون بالا اهمیت بالایی دارد.

پژوهشی بالینی نشان داد داد که پس از 6 هفته مصرف چای ترش، افراد شاهد کاهش فشار خون بالا بودند. البته چای ترش راه حل طبیعی کاهش فشار خون است و توصیه نمی شود همراه با دارو های کاهنده ی فشار خون مورد مصرف قرار گیرد مگر اینکه پزشک آن را تایید کند.

چای ترش و کاهش چربی خون

چربی خون نیز یکی از عوامل بیماری های قلبی و عروقی است و در پاسخ به اینکه تاثیر بر سلامتی قلب و عروق با چای ترش چیست و چگونه رخ می دهد باید یکی تاثیر آن بر کاهش خون و دیگری اثر ان بر کاهش چربی خون را نام برد.

مصرف روزانه 100 میلی گرم عصاره ی چای ترش تاثیر مستقیم بر کاهش کلسترول بد خون دارد.

چای ترش و بهبود سلامت کبد

کبد در بدن نقشی اساسی برای سلامت کلی دارد.چای ترش سبب می شود عملکرد کبد بهتر و موثر تر انجام گیرد.

آزمایش چای ترش روی حیوانات مشان داده است که آنزیم های سم زدا در کبد با مصرف آن تا 65 درصد افزایش پیدا می کنند.

تسریع کاهش وزن

برخی از پژوهش ها تاثیر احتمالی چای ترش بر کاهش وزن را مورد بررسی قرار داده اند. مصرف عصاره ی چای ترش به مدت 12 هفته در افرادی که دچار اضافه وزن شدید بودند موثر واقع شد.

تاثیر ضد باکتری چای ترش

باکتری ها جاندارانی تک سلولی هستند و عامل عفونت های مختلف به شمار می روند. پژوهش ها حاکی از ان است که چای ترش می تواند تاثیر ضد باکتری و ضد عفونی کننده نیز داشته باشد. البته در این خصوص پژوهش ها به صورت بالینی انجام نشده و سوژه ی آزمایش حیوانات بوده اند.

در این نوشته با این موضوع که مهمترین خواص چای ترش چیست آشنا شدید.

منبع: چای ترش چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آیا می دانید بیماری پارانوئید چیست ؟

بیماری پارانوئید چیست

بیماری پارانوئید چیست ؟

آیا می دانید بیماری پارانوئید چیست ؟ آیا این بیماری قابل درمان است؟ بیماری پارانوئید و یا پارانویا نوعی اختلال شخصیتی است که در ادامه به طور کامل شما را با آن آشنا می کنیم. افراد مبتلا به این اختلال روانی دارای افکار و رفتارهای عجیبی هستند این افراد به همه کس شک دارند و بدون علت خاصی به دیگران سوء ظن دارند. بیماران پارانوئیدی مدام از دیگران دلخور می شوند زیرا گفتار و رفتار دیگران را اشتباه و بد برداشت می کنند.

 

سن پارانوئید

این بیماری خود را در سنین بزرگسالی نشان می دهد. افراد مبتلا به این بیماری همیشه نسبت به دیگران حالت تدافعی دارند زیرا بر این باورند که دیگران می خواهند آن ها را توهین یا تحقیر کنند یا بهشان صدمه بزنند. این افراد قادر به برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با دیگران نیستند. متاسفانه افراد خانواده شان بسیار در رنج هستند.

 

علائم بیماری پارانوئید

  • قادر به گذشت و بخشش دیگران نیستند.
  • عکس العمل تندی دارند و خیلی زود خشمگین می شوند.
  • اهل تلافی کردن هستند.
  • معمولا به همسران خود بدون دلیل شک دارند.
  • انتقاد پذیر نیستند.
  • بسیار حساس و زودرنج هستند.
  • همیشه حق به جانب هستند و اشتباهات خود را گردن نمی گیرند.
  • با دیگران سر لجبازی و دشمنی دارند.
  • نمی توانند به کسی اعتماد کنند.

 

علت بوجود آمدن اختلال شخصیت پارانوئید

اگرچه علت اصلی این بیماری در دست بررسی است و هنوز پژوهشگران علت مشخصی برایش پیدا نکرده اند ، این بیماری جنبه موروثی هم دارد. معمولا افرادی که در خانواده سابقه بیماری اسکیزوفرنی دارند بیشتر در معرض ابتلا هستند. علت احتمالی دیگر اینکه می تواند تجربه دردناکی در دوران کودکی باعث بروز این مشکل شود. کودکانی که والدین پرخاشگر دارند و یا کودکیشان با احساس نا امنی سپری شده است می توانند قرابانیان این بیماری باشند.

 

راههای تشخیص

ابتدا پزشک تمام تاریخچه روانشناختی فرد را بررسی می کند و تست هایی که مرتبط با این بیماری است را روی فرد انجام می دهد.

 

درمان اختلال پارانوئید

درمان این بیماران کمی دشوار است زیرا این بیماران شکاک هستند و به پزشک خود نیز شک دارند. اگر بیماری شان به موقع درمان نشود، مزمن خواهد شد و درمانش به مراتب مشکل تر می شود. برای بهبود این مشکل باید خانواده نیز همیاری و پشتیبانی کنندهمچنین بیمار باید به کمک روانپزشک خود برنامه های خودیاری را دنبال نماید.

 

درمان دارویی

برخی پزشکان بر این باورند که این افراد دارو مصرف نکنند زیرا ممکن است احساس بدگمانی شان افزایش پیدا کند. البته برخی داروهای ضد اضطراب می تواند به آن دسته که دچار پریشانی و اضطراب هستند کمک کند. بنابراین فرد روانپزشک تصمیم می گیرد که بهتر است بیمار دارو مصرف کند یا نه.

حال به طور کامل می دانید بیماری پارانوئید چیست .

منبع: آیا می دانید بیماری پارانوئید چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

راهنمایی برای اینکه چگونه به پشت بخوابیم ؟

چگونه به پشت بخوابیم
چگونه به پشت بخوابیم

چگونه به پشت بخوابیم ؟

صحیح ترین شکل خوابیدن، خوابیدن به پشت است. اما چگونه به پشت بخوابیم ؟ این کار برای بسیاری از افراد سخت است. البته در شرایط خاص مثل کمر درد مزمن یا بارداری خوابیدن به پشت بیشترین فشار را به کمر وارد می کند و برای خانم های باردار مناسب نیست.

 

فواید به پشت خوابیدن چیست ؟

خوابیدن به پشت ستون فقرات را صاف نگه می دارد. سبب می شود سر درد های ناشی از فشار درمان شوند. برای سینوس ها مفید است و مهم تر از همه کمک می کند که روی صورت نخوابید و از افزایش چروک های پوست صورت جلوگیری می کند.

 

عوامل موثر بر نحوه خوابیدن چیست ؟

پیش از تمرین برای اینکه چگونه به پشت بخوابیم لازم است بدانیم که تشک، بالش و محیط خواب همگی بر نحوه ی خوابیدن اثر دارند.

 

از تشک مناسب استفاده کنید

تشک های خیلی نرم برای خوابیدن به پشت مناسب نیستند و سبب می شوند که دچار کمر درد شوید و صبح ها احساس خستگی کنید. اگر تشک مناسب در اختیار ندارید بهتر از روی زمین بخوابید و یا اگر تشک نرم داریرد ترجیحاً از خوابیدن به پشت صرف نظر کنید.

 

مراقب گردن خود باشید

پشتیبانی از گردن در زمان خواب اهمیت زیادی دارد. زمانی که شما به پشت دراز می کشید گردن شما نیاز دارد تا به وسیله بالش مناسب کمی از سطح زمین بالا تر بیاید تا شما احساس راحتی کنید. ارتفاع بالش باید برای گردن شما مناسب باشد وگرنه بدن شما این پوزیشن خوابیدن را تحمل نمی کند. اگر بالش مناسب برای زمان خوابیدن امتخاب کنید می توانید تا حد زیادی سر درد های خود را نیز کاهش دهید.

 

از بالش کوچکی کمک بگیرید

کاربرد بالش های کوچک برای استفاده در زیر زانو ها یا زیر گودی کمر در وضعیت خوابیدن به پشت بسیار مهم است. اینکار باعث می شود اگر دردی در کمر و زانو های خود احساس میکنید با این نحوه خوابیدن درمان گردد. البته دقت کنید بالش هایی که برای اینکار انتخاب می کنید باید بسیار کوچک باشند تا اثر عکس نشان ندهند.

 

دست ها و پا ها را باز بگذارید

در این وضعیت خوابیدن باید رهایی را در تمام بدن خود حس کنید. باید دست و پا ها را گسترده کنید تا در هنگام خواب مانع از غلتیدن شما به جهات دیگر شوند.

 

تمرین و تمرین

بدن انسان به وضعیت های خوابیدن عادت می کند. باید در ابتدای شروع تمرینات مدام وضعیت خود را هوشیارانه انتخاب کنید. برای مثال می توانید در جیب خود شیء سفتی قرار دهید که در صورت غلتیدن به شما یاد آوری کند که باید وضعیت به پشت خوابیدن خود را حفظ کنید.

با انجام تمرینات فوق یاد بگیریم که چگونه به پشت بخوابیم .

منبع: راهنمایی برای اینکه چگونه به پشت بخوابیم ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

راهکارهایی برای اینکه چگونه سحرخیز شویم

چگونه سحرخیز شویم


چگونه سحرخیز شویم ؟

به راستی چگونه سحرخیز شویم ؟ اگر شما جزو انسان های سحرخیز هستید که هیچ اما اگر جزو افرادی هستید که شب زنده دارید و یا اینکه صبح ها به سختی از رخت خوابتان دل می کنید در ادامه با ما همراه باشید. در اینجا به شما راهکارهایی یاد می دهیم که صبح هایتان را دوست داشته باشید و بتوانید با انرژی روزتان را شروع کنید. زمانی که حالتان خوب است و به قدر کافی استراحت کرده اید با چند ترفند ساده می توانید به سرعت از رخت خواب بلند شوید.

 

ساعت زنگدار را دور نگه دارید

بسیاری از افراد عادت دارند بلافاصله بعد از شنیدن صدای زنگ ساعتشان سریع دکمه snooze را فشار می دهند و طی پنج دقیقه بعد که مجدد زنگ به صدا در بیاید، می خوابند. این کار کاملا اشتباه است زیرا مکانیسم عصبی خوابتان را بهم می ریزد و باعث می شود کسل تر از خواب بیدار شوید. بهتر است ساعتتان در جایی باشد که برای خاموش کردنش کاملا از جا بیدار شوید و با وسوسه بازگشت به رختخوابتان مبارزه نمایید.

 

آهنگ مورد علاقه

بهتر است هر چند وقت یکبار آهنگ زنگ ساعتتان را تغییر بدهید و اینکه بعد از آن برای خود آهنگ مورد علاقه تان را بگذارید تا صبح تان را با حس خوب شروع نمایید.

 

پنجره ها را باز کنید

به محض بیدار شدن پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید. اجازه دهید تا هوای تازه وارد خانه تان شود. اگر نور خانه کم است، بهتر است چراغ روشن کنید.

 

صبحانه دل انگیز

سعی کنید با عشق میز صبحانه تان را بچینید و خوراکی هایی که دوست دارید و مغذی هستند را میل کنید. بهتر است بعد از صبحانه و یا حین خوردن آن به وب سایت مورد علاقه تان سر بزنید و مطالب مورد علاقه تان را بخوانید. حتی می توانید در دفترتان کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را بنویسید و یا اگر از شب قبل نوشته اید آن را مرور کنید.

 

نوشیدن قهوه

از معجزه قهوه غافل نشوید. کمی بعد از صبحانه یک فنجان قهوه بنوشید زیرا قهوه به دلیل داشتن کافئین سطح سروتونین و دوپامین مغزتان را بالا می برد و شما با تمرکز و انرژی بیشتری روزتان را سپری می کنید.

 

ورزش

بهتر است صبح ها مقداری از زمان خود را به ورزش و یا پیاده روی اختصاص دهید. این کار به شادابی و بالا رفتن انرژی تان کمک شایانی خواهد کرد.

 

بالا بردن کیفیت خواب شب

سعی کنید شب قبل به میزان کافی بخوابید. از شام سنگین اجتناب نمایید. بهتر است شب در تاریکی مطلق بخوابید شاید باورتان نشود اما این کار به بالا بردن کیفیت خوابتان کمک می کند.

حال می دانیم چگونه سحرخیز شویم .

منبع: راهکارهایی برای اینکه چگونه سحرخیز شویم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

مزایای استفاده از گانودرما برای پوست شما

مزایای استفاده از گانودرما برای پوست شما


مزایای استفاده از گانودرما برای پوست شما

 

خواص گانودرما برای پوست ، مو و سلامتی فراوان است. قارچ گانودرما یکی از دارو های طب سنتی چین بوده و از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کرده اند.

در چند هزار سال گذشته که این قارچ در کشور های شرق آسیا مورد بهره برداری قرار می گرفته است، از آن به عنوان قارچ جاودانگی و اکسیر جوانی یاد می کرده اند. افسانه های زیادی در خصوص خواص جوانسازی این قارچ گفته شده است. این قارچ می تواند به مصرف کنندگان خود سلامتی، زیبایی و جوانی هدیه کند.

مواد موثره گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم که با نام های محلی لینگژی و رِیشی نیز شناخته می شود، گونه های مختلفی در دنیا دارد. خواص گانودرما برای پوست و دیگر جنبه های سلامتی متاثر از موادی است که درون آن وجود دارد. این قارچ سراشار از مواد آلکالوئید، پلی ساکارید های دارویی، تری ترپن، گانودرمیک اسید و کومارین است.

کند کردن روند پیری

یکی از تاثیرات و خواص گانودرما برای پوست به علت وجود پروتئین 8 و گانودرمیک اسید است. این اسید خواص ضد التهابی و ضد آلرژی دارد. این دو ماده هر دو هماهنگ با هم عمل کرده و سبب بهبود گردش خون در بدن می شوند. تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش رادیکال های آزاد در بدن در نهایت سبب کاهش سرعت ایجاد چین و چروک های پوستی می گردد.

گردش خون بهبود یافته نیز سبب می شود حالت کشسانی پوست بهبود پیدا کند و ظاهر پوست شاداب و تر و جوان تر شود.

بهبود مشکلات پوستی با گانودرما

خواص گانودرما برای پوست محدود به جوانسازی و کند کردن روند پیری نمی شود. پژوهش های مختلف نشان می دهند که قارچ گانودرما لوسیدوم قابلیت درمان بسیاری از عارضه های پوستی را نیز دارد.

زخم، آفتاب سوختگی، جای نیش حشرات، حساسیت های پوستی و .. همگی می تواند با مصرف گانودرما در روند بهبود خود سرعت بیشتری را شاهد باشند. در این رابطه نیز خواص ضد التهابی گانودرما است که نقش ایفا می کند.

تاثیر گانودرما بر رشد مو

مصرف گانودرما در طب سنتی چین برای ممانعت از کچلی تجویز می شده است. وقتی گانودرما با دیگر گیاهان موثر بر رشد مو ترکیب می شود به عنوان داروی بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. گانودرما به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان مانع از ریزش مو در اثر استرس نیز می شود.

تاثیر گانودرما بر رنگ مو

گانودرما مانع از این می شود که مو ها رنگ طبیعی خود را از دست بدهند. سفید شدن مو ها نیز از عوارض پیری است که گانودرما به خوبی با آن مقابله می کند.

محصولات گانودرما

گانودرما به شیوه های متفاوتی برای مصرف عرضه می شود. یکی از محبوب ترین محصولات آن قهوه گانودرما است. این سوال پیش می اید که خواص قهوه گانودرما چیستو آیا خواص گانودرما برای پوست را در خود دارد؟ پاسخ به این پرسش مثبت است.

منبع: مزایای استفاده از گانودرما برای پوست شما

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

قارچ گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟

قارچ گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟




خواص دارویی قارچ گانودرما سبب شده است که این قارچ در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کند و همه ساله محصولات متنوعی که از این قارچ تهیه شده اند روانه ی بازار شوند.

محصولات قارچ گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما نوعی قارچ با بافت چوبی و سفت است و نمی توان آن را به صورت عادی مانند قارچ های دیگر مصرف نمود. همچنین طعم تلخ این قارچ باعث شده است که ترکیب آن با قهوه برای طرفداران قهوه به یک نوشیدنی سالم مبدل گردد. از قارچ گانودرما محصولات مختلفی از قبلی انواع قهوه و هات چاکلت و قرص گانودرما تهیه می شود تا افراد مختلف با توجه به سلیقه و ذائقه ی خود بتوانند از خواص دارویی قارچ گانودرما بهره ببرند.

کمتر کسی امروزه آگاهی ندارد که اثر تقویت سیستم ایمنی گانودرما چیست . یکی از مهمترین خواص دارویی قارچ گانودرما تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن است که می تواند سبب درمان و پیشگیری انواع آلرژی ها و بیماری های خود ایمنی شود.

بیماری آلرژی بیماری قرن بیستم است و در عصر امروز بیماری های خود ایمنی بسیار شایع شده اند. این مساله نشان از اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن همچنین سبب می شود انسان کمتر به بیماری های ویروسی و … مانند آنفولانزا مبتلا شود.

کنترل پیشرفت سرطان

پژوهش ها نشان می دهند قارچ گانودرما این قابلیت دار که مانع از پیشرفت و رشد سلول های سرطانی گردد. پژوهشی که نتایج آن در سال 2011 منتشر شد، تاثیر مثبت مصرف گانودرما بر سرطان تخمدان را اعلام کرده است.

تاثیرات سم زدایی و فعالیت های آنتی اکسیدانی مواد موثره ی قارچ گانودرما به خوبی با سلول های سرطانی مقابله می کند. محققان پیش بینی می کنند این قارچ به عنوان درمان کمکی برای سرطان به بهبود سریع تر و بهتر بیماران کمک خواهد کرد.

امکان پیشگیری از دیابت

سلول های بدن انرژی خود را از گلوکز دریافت می کنند و میزان جذب آن با هورمون انسولین کنترل می شود. دیابت زمانی ایجادمی شود که هورمون انسولین کافی ترشح نشود و یا سلول ها نسبت به این هورمون مقاومت پیدا کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با مصرف انسولین مصنوعی کنترل می شود.

مصرف قارچ گانودرما می تواند مانع از مرگ سلول های ترشح کننده ی انسولین در بدن شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

تنظیم فشار خون

یکی از خواص قارچ گانودرما در رابطه با تنظیم فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق است. مصرف این قارچ می تواند سبب کاهش تجمع کلسترول در جداره ی رگ ها نیز بشود. البته مصرف همزمان قارچ گانوردما با دارو های کاهنده فشار خون و ضد انعقاد خود باید حتماض با مشورت پزشک صورت گیرد.

مواردی که در بالا گفته شد معدودی از خواص دارویی قارچ گانودرما هستند.

منبع: قارچ گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

دمنوش های نیوشا نیک


دمنوش های گیاهی نوشیدنی هایی هستند که از ترکیب برگ ها، ساقه ها، ریشه ها و میوه های گیاهان مختلف به دست می آیند. این دمنوش ها اغلب فاقد کافئین هستند. قرن ها است خواص مفید و درمانی و کمک درمانی گیاهان به اثبات رسیده است و مردم از دیرباز از دمنوش ها به عنوان نوشیدنی های سلامت بهره می برده اند.

 دمنوش های گیاهی مزایای سلامتی فراوانی برای روح و جسم شما به ارمغان می آورند، و در صورتی که زیر نظر متخصصین طب سنتی استفاده شوند می توانند اثر بخشی بیشتری برای شما داشته باشند. در بسیاری از کشورهای اروپایی، پزشکان دمنوش های گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کرده اند.

شرکت دمنوش نیوشا با بهره گیری از متخصصین طب سنتی، علم روز دنیا و با به کارگیری جدیدترین و مدرن ترین دستگاه ها، اقدام به تولید و عرضه ی محصولات خود از جمله انواع دمنوش های گیاهی نیوشا نموده است. ترکیبات خاص دمنوش های گیاهی نیوشا موجب اثربخشی فوق العاده ی این محصولات شده است، به طوری که دمنوش لاغری نیوشا به دلیل نتایج حاصل از آن به یکی از پرطرفدارترین محصولات نیوشا تبدیل شده است. همچنین جهت اثربخشی بیشتر، دمنوش گیاهی نیوشا به صورت کیسه ای طراحی شده تا ضمن رعایت حد مجاز مصرف، استفاده ی راحتی نیز داشته باشند.

انواع دمنوش نیوشا در چند دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند. این دسته ها عبارتند از: پکیج لاغری نیوشا ، دمنوش های بر پایه چای سبز نیوشا ،دمنوش های بر پایه چای سیاه نیوشا ، پک های سلامتی و درمانی نیوشا ،هر کدام از این دسته ها شامل دمنوش های بسیار متنوعی مناسب برای انواع ذائقه و تأمین نیاز همه ی افراد است.

خواص انواع دمنوش نیوشا چیست ؟

 

انواع دمنوش نیوشا به منظور بهره برداری از خواص مختلف آن ها توصیه می شوند. خواصی که در اکثر دمنوش های نیوشا دیده می شود عبارتند از: تاثیر آرامبخشی بر ذهن و روان ، تقویت سیستم ایمنی بدن ،بهبود کیفیت خواب ، ممانعت از ابتلا به سرما خوردگی ،کاهش استرس و بهبود سیستم عصبی ، کمک به معده و درمان مشکلات گوارشی ،بهبود سلامت قلبی و عروقی ، افزایش سطح مواد آنتی اکسیدان در بدن، افزایش سطح انرژی ، کند کردن روند پیری تمام خواص گفته شده در کنار طعم خوب دمنوش نیوشا و همچنین راحتی مصرف آن نیوشا را به محصول ویژه ای تبدیل کرده است.

 

منبع: دمنوش های نیوشا نیک


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

خواص و مضرات سویا چیست ؟

خواص و مضرات سویا

خواص و مضرات سویا

سویا گیاه بومی آسیای شرقی است اما امروزه به طور عمده در آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی کشت می شود. خواص و مضرات سویادر بین مردم بحث برانگیز است. محصولات مختلفی از سویا تهیه می شوند. آرد سویا، پروتئین سویا، توفو، شیر سویا، سس سویا و روغن سویا از جمله محصولات متنوعی هستند که از این دانه ی با ارزش تهیه می شود.

دانه ی سویا حاوی مواد آنتی اکسیدان و فیتومغذی است و می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف آن باید طبق ملاحظاتی انجام شود. در ادامه در خصوص خواص و مضرات سویا بیشتر مفصل تر صحبت خواهیم کرد.

 

ارزش غذایی سویا

دانه های سویا عمدتاً از پروتئین گیاهی تشکیل شده اند. ارزش غذایی 100 گرم سویا به شرح زیر است:

173 کالری انرژی

63% آب

16.6 گرم پروتئین

9.9 گرم کربوهیدرات

3 گرم قند

6 گرم فیبر

و 9 گرم چربی

 

پروتئین در سویا

سویا یکی از گیاهان غنی از پروتئین به شمار می رود و 36 تا 56% از سویای خشک را پروتئین تشکیل داده است. انواع اصلی پروتئین در سویا گلیسینین و کانگلیسینین هستند که البته برای برخی از افراد جزء مواد آلرژی زا به شمار می روند.

 

ویتامین ها و املاح معدنی در سویا

مولیبدن عنصر کمیابی است که در دانه های سویا یافت می شود. انواع ویتامین ها و املاح دیگر در سویا عبارتند از ویتامین کا (که در لخته سازی خون نقش دارد)، فولات (یا همان ویتامین ب 9 که به ویژه در زمان بارداری بسیار مهم است)، مس، منگنز، فسفر و تیامین (یا همان ویتامین ب 1).

 

دیگر ترکیبات مهم در سویا

سویا حاوی مواد ایزوفلاوون، فیتیک اسید و ساپونین است که همگی اثرات مطلوبی بر بهوبد سلامت بدن دارند.

 

خواص سویا

سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. برخی از پژوهش ها اثر محافظتی سویا بر پروستات و ممانعت از ابتلا به سرطان پروستات در مردان را اثبات کرده اند.

سویا می تواند عوارض پس از یائسگی در زنان را نیز کاهش دهد. عوارض ناخواسته ای مانند تعریق، گر گرفتگی و تغییرات خلقی زنان را در این سنین آزار می دهد که با داشتن رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی می تواناین علائم را کاهش داد.

 

مضرات سویا

یکی از محدودیت های مصرف سویا در افرادی است که مبتلا به اختلالات تیروئیدی هستند. سویا می تواند کم کاری تیروئید را تشدید کند.

زیاده روی در مصرف سویا به دلیل داشتن مقادیر زیاد فیبر غیر قابل هضم برای انسان می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند. به ویژه افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر باید در مصرف آن احتیاط کنند.

برخی افراد نیز به سویا آلرژی دارند.

با توجه به خواص و مضرات سویا که ذکر شد می توانید در حد اعتدال و در جای مناسب محصولات آن را مصرف کنید.

منبع: خواص و مضرات سویا چیست ؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی