چگونه سحرخیز شویم


چگونه سحرخیز شویم ؟

به راستی چگونه سحرخیز شویم ؟ اگر شما جزو انسان های سحرخیز هستید که هیچ اما اگر جزو افرادی هستید که شب زنده دارید و یا اینکه صبح ها به سختی از رخت خوابتان دل می کنید در ادامه با ما همراه باشید. در اینجا به شما راهکارهایی یاد می دهیم که صبح هایتان را دوست داشته باشید و بتوانید با انرژی روزتان را شروع کنید. زمانی که حالتان خوب است و به قدر کافی استراحت کرده اید با چند ترفند ساده می توانید به سرعت از رخت خواب بلند شوید.

 

ساعت زنگدار را دور نگه دارید

بسیاری از افراد عادت دارند بلافاصله بعد از شنیدن صدای زنگ ساعتشان سریع دکمه snooze را فشار می دهند و طی پنج دقیقه بعد که مجدد زنگ به صدا در بیاید، می خوابند. این کار کاملا اشتباه است زیرا مکانیسم عصبی خوابتان را بهم می ریزد و باعث می شود کسل تر از خواب بیدار شوید. بهتر است ساعتتان در جایی باشد که برای خاموش کردنش کاملا از جا بیدار شوید و با وسوسه بازگشت به رختخوابتان مبارزه نمایید.

 

آهنگ مورد علاقه

بهتر است هر چند وقت یکبار آهنگ زنگ ساعتتان را تغییر بدهید و اینکه بعد از آن برای خود آهنگ مورد علاقه تان را بگذارید تا صبح تان را با حس خوب شروع نمایید.

 

پنجره ها را باز کنید

به محض بیدار شدن پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید. اجازه دهید تا هوای تازه وارد خانه تان شود. اگر نور خانه کم است، بهتر است چراغ روشن کنید.

 

صبحانه دل انگیز

سعی کنید با عشق میز صبحانه تان را بچینید و خوراکی هایی که دوست دارید و مغذی هستند را میل کنید. بهتر است بعد از صبحانه و یا حین خوردن آن به وب سایت مورد علاقه تان سر بزنید و مطالب مورد علاقه تان را بخوانید. حتی می توانید در دفترتان کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را بنویسید و یا اگر از شب قبل نوشته اید آن را مرور کنید.

 

نوشیدن قهوه

از معجزه قهوه غافل نشوید. کمی بعد از صبحانه یک فنجان قهوه بنوشید زیرا قهوه به دلیل داشتن کافئین سطح سروتونین و دوپامین مغزتان را بالا می برد و شما با تمرکز و انرژی بیشتری روزتان را سپری می کنید.

 

ورزش

بهتر است صبح ها مقداری از زمان خود را به ورزش و یا پیاده روی اختصاص دهید. این کار به شادابی و بالا رفتن انرژی تان کمک شایانی خواهد کرد.

 

بالا بردن کیفیت خواب شب

سعی کنید شب قبل به میزان کافی بخوابید. از شام سنگین اجتناب نمایید. بهتر است شب در تاریکی مطلق بخوابید شاید باورتان نشود اما این کار به بالا بردن کیفیت خوابتان کمک می کند.

حال می دانیم چگونه سحرخیز شویم .

منبع: راهکارهایی برای اینکه چگونه سحرخیز شویم