۳۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر


شیرینی نخود چی بدون فر
شیرینی نخود چی بدون فر

شیرینی نخودچی بدون فر

این دستور شیرینی نخودچی بدون فر را از دست ندهید.  برای درست کردن آن به مواد ساده و کمی نیاز است و با یک غذا ساز به راحتی درست می شود. در درست کردن این شیرینی از نخود پخته استفاده می شود.

 

فواید نخود

نخود حاوی املاح معدنی مورد نیاز برای بدن مانند منگنز است که برای پوست بسیار مفید است و سبب سم زدایی می شود. نخود احساس سیری ایجاد می کند. به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. به عنوان منبعی غنی از اسید های آمینه، تریپتوفان و سروتونین به داشتن خوابی آرام کمک می کند. علاوه بر منگنز دارای آهن، کلسیم و اسید فولیک است و برای زنان یکی از مواد غذایی مهم به شمار می رود.

در رژیم های غذایی بدون گلوتن از نخود زیاد استفاده می شود.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

425 گرم کنسرو نخود آبکشی شده

یک چهارم فنجان کره بادام زمینی

یک چهارم فنجان عسل

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

یک قاشق چای خوری شکر

کمی نمک دریا

یک چهارم فنجان چیپس شکلات

170 گرم شکلات (دلخواه) برای رویه

پودر نارگیل (دلخواه)

 

دستور تهیه

نخود ها، کره ی بادام زمینی، عسل، عصاره وانیل، شکر و نمک دریا را در یک غذا ساز بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

یک چهارم فنجان چیپس شکلاتی را با مواد با قاشق هم بزنید.

گلوله های کوچکی از مواد خمیر آماده کنید. می توانید در آن یک عدد چوب شور قرار دهید.

سپس شیرینی ها در سینی روی کاغذ روغنی قار داده و به مدت 15 دقیقه در فریزر بگذارید.

حالا 170 گرم شکلات را روی حرارت غیر مستقیم آب کنید و به مدل های دلخواه روی شیرینی نخودچی خارج شده از فریزر بریزید. دوباره شیرینی ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه در فریزرر قرار دهید.

 

ارزش غذایی

هر عدد شیرینی نخود چی دارای 106 کالری، 10 گرم قند، 60 گرم سدیم، 4.5 گرم چربی، 1.5 گرم چربی اشباع، 3 گرم چربی غیر اشباع، بدون چربی ترانس، 11 گرم کربوهیدرات، 1.5 گرم فیبر، 3 گرم پروتئین و بدون کلسترول است.

 

شیرینی نخودچی بدون نیاز به پخت برای رژیم های بدون گلوتن

نوع دیگری از شیرینی نخود چی بدون نیاز به پخت وجود دارد که آن را شیرینی رژیمی پالئو نیز می نامند. برای درست کردن این نوع شیرینی از یک فنجان نخود پخته، نصف فنجان کره بادام زمینی، دو قاشق غذا خوری استویا (شیرین کننده طبیعی)،  یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل و نصف فنجان چیپس شکلاتی نیاز است.

مانند دستور قبلی تمام مواد باید با هم مخلوط شوند و سپس شکلات به آن اضافه شود.

شیرینی بدون گلوتن
شیرینی بدون گلوتن

این شیرینی نخودچی بدون فر خوشمزه است و به دلیل این که به جای آرد نخود چی نخود پخته در آن استفاده می شود هضم راحت تری نیز دارد.

منبع:طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آموزش طرز تهیه کیک مرغ


طرز تهیه کیک مرغ
طرز تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ

با شنیدن عبارت طرز تهیه کیک مرغ، تصوری از یک کیک تولد ولی با مواد حاوی مرغ در ذهن نقش می بندد. اما، باید بدانید که در زبان انگلیسی به کوکو های درست شده از مرغ نیز کیک مرغ می گویند. در این نوشته یک دستور کیک مرغ خوشمزه را آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم

450 گرم سینه بدون استخوان

450 گرم ران بی استخوان

سه قاشق غذا خوری کره

یک فنجان فلفل دلمه ای ریز خرد شده (به رنگ قرمز، زرد یا نارنجی، از فلفل دلمه ای سبز استفاده نکنید)

یک فنجان پیانز ریز خرد شده

کمی فلفل قرمز

یک قاشق چای خوری چاشنی مرغ

دو قاشق غذا خوری سیر تازه له شده

یک دوم فنجان کراکر خرد شده

یک دوم فنجان مایونز

یک چهارم فنجان جعفری تازه خرد شده

یک قاشق چای خوری نمک

یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک دوم فنجان پودر سوخاری طعم دار

دو عدد تخم مرغ زده شده

یک قاشق غذا خوری خردل

دو قاشق غذا خوری روغن و دو قاشق غذا خوری کره برای سرخ کردن

 

روش تهیه

معمولاً برای کوکوی مرغ، آن را چرخ می کنند تا بافت نرمی پیدا کند اما در این دستور، ابتدا مرغ را در غذا ساز تا اندازه نخود خرد کنید. دقت کنید کمتر از اندازه نخود ریز نشود. در تابه ای کره را آب کنید، فلفل دلمه ای، پیاز و چاشنی مرغ را 4 دقیقه تفت بدهید. سپس سیر را به آن اضافه کرده و یک دقیقه ی دیگر مواد را تفت دهید.

نیمی از مرغ خرد شده را به مواد اضافه کنید و تا هنگام پخت تفت بدهید. حدود سه دقیقه زمان می برد تا مرغ پخته شود. این مواد را کنار بگذارید تا کاملاً سرد شود.

در ظرفی کراکر، مایونز، جعفری، نمک، فلفل، آرد سوخاری، تخم مرغ و خردل را خوب با هم مخلوط کنید.

سپس مرغ خام و مخلوط پخته شده و سرد شده را به آن اضافه کنید و با همدیگر هم بزنید. حالا گلوله های از این مخلوط در دستان خورد درست کرده و به شکل دیسک در بیاورید (شبیه کتلت). این دیسک ها برای قوام گرفتن باید حد اقل 30 دقیقه در یخچال قرار داده شوند. این مدت زمان استراحت برای وا نرفتن لازم است.

حالا وقت سرخ کردن آن در مخلوط روغن و کره رسیده است. می توانید موارد را به شکل کتلت در نیاورید و به صورت یک دست در تابه پهن کرده و سرخ کنید.

مرغ پخت سریعی دارد به همین دلیل تابه را رها نکنید. اگر در کنار گاز بایستید ظرف چند دقیقه کیک مرغ شما حاضر می شود. به دلیل وجود فلفل های رنگی ظاهر زیبایی دارد و البته طعم بسیار دلپذیری نیز دارد.

این هم از آموزش طرز تهیه کیک مرغ!

منبع:آموزش طرز تهیه کیک مرغ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

روز جهانی پناهنده چه روزی است ؟

روز جهانی پناهنده
روز جهانی پناهنده

روز جهانی پناهنده

روز بیستم ماه ژوئن برابر با 20 خرداد شمسی را به عنوان روز جهانی پناهنده یکی از مناسبت های جهانی در نظر گرفته اند. در دنیای امروز، خشونت جهانی متجاوزان به خاک کشور ها روزانه زندگی هزازان خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد و آن ها را آواره می کند.

این روز جهانی برای این تعیین شده است که دنیا بداند، مردم در کنار آوارگان و پناهندگان ایستاده اند. آزانس پناهندگان سازمان ملل متحد در سال 2016 کمپینی را بنا نهاد که طی آن امضاهای جمع آوری شده به صورت پیام به دولت ها ارائه شود.

 

تاریخچه

در 4 دسامبر 2000 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه ای تصمیم گرفت از سال 2001، تاریخ بیستم ماه ژوئن به عنوان روز جهانی پناهندگی به عنوان یکی از معضلات مهم عصر امروز در نظر گرفته شود. در این قطعنامه پنجاهمین سالگرد کنوانسیون 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان به رسمیت شناخته شد.

در کلیسای کاتولیک بنا به سنتی که پاپ پیوس بنا نهاده بود از سال 1914 روز جهانی مهاجران و پناهندگان در ماه ژانویه جشن گرفته می شد.

در دنیای امروز از هر 113 نفر یک نفر مجبور که ترک خانه و کاشانه ی خود به دلیل جنگ و … شده است. این آمار رو به افزایش نیاز دارد تا جامعه ی جهانی بیدار شود و در کنار این آوارگان در مقابل ظلم و جنگ در جهان ایستادگی کند.

 

حقوق انسانی

طبق اعلامیه حقوق بشر، هر انسانی حق این را دارد که محل اقامتش را خود انتخاب کند و در هر کشوری اجازه ی تردد داشته باشد. اجازه دارد بین کشور ها سفر کرده، کشور خود را ترک کند و به آن باز گردد.

طبق ماده ی دیگری از اعلامیه حقوق بشر، اگر کسی تحت شکنجه و آزار قرار بگیرد می تواند در جستجوی پناهگاهی باشد و به عنوان پناهنده وارد کشور های دیگر شود.

مشکلات عدیده ای که آوارگان همه روزه در سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند باعث شده است تا سازمان های جهانیبه خود بیایند و برای این معضل جهانی فکری بیندیشند. این خیل عظیم از مردم دنیا نیاز به حمایت و ساماندهی و البته مقابله با ظلم متجاوزان دارند.

 

کشور های پناهنده پذیر

وقتی کشوری دچار آسیب طبیعی و یا جنگ زدگی می شو طبیعی است که مردم آن به مهاجرت به جای بهتر فکر کنند. کشور های پناهنده پذیر عموماً کشور هایی هستند که در جوار کشور های جنگ زده قرار دارند. برای مثال جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور هایی است که پناهندگان زیادی را از کشور های جنگ زده ی همسایه خود پذیرفته است و در حال حاضر در رتبه دوم کشور های پناهنده پذیر در دنیا قرار دارد.

در روز جهانی پناهنده قدرت، شجاعت و پشتکار میلیون ها پناهنده ارج نهاده می شود.

منبع:روز جهانی پناهنده چه روزی است ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

کیک اسفنجی تولد برای 8 نفر


کیک اسفنجی تولد
کیک اسفنجی تولد

کیک اسفنجی تولد

آموزش پخت کیک اسفنجی تولد در این نوشته را می توان با انواع تزیین دلخواه آماده کرد. در این جا همانطور که در تصویر می بینید یک تزیین ساده را در نظر گرفته ایم.

این دستور پخت کیک خانگی بسیار ساده است و ظرف مدت زمان کمتر از یک ساعت کیک خوشمزه ای را برای شما آماده می کند.

 

مواد لازم برای تهیه کیک

175 گرم کره به دمای اتاق رسیده

175 گرم شکر دانه ریز

175 گرم آرد همه منظوره الک شده

1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

3 عدد تخم مرغ

1 تا 2 قاشق غذاخوری شیر

 

برای لایه میانی

4 قاشق غذا خوری مربای توت فرنگی

خامه قنادی به میزان دلخواه

خاک قند برای روی کیک

 

روش تهیه

ابتدا فر را تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالبی را که برای پخت کیک در نظر گرفته اید با کره چرب کنید.

ابتدا کره و شکر را با هم خوب هم بزنید تا بافت نرمی پیدا کند. سپس آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده اید، به آن کم کم اضافه کنید و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی در آن بشکنید و در هر مرحله خوب هم بزنید. در آخر وانیل و در صورت نیاز یکی دو قاشق شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

اگر از دو قالب برای پخت مواد استفاده کنید بهتر است. اما اگر یک قالب در اختیار دارید می توانید تمام مواد کیک را در آن بریزید و پس از خروج از فر و خنک شدن آن را از وسط برش بزنید.

حدود 20 تا 25 دقیقه زمان برای پخت کیک نیاز است. زمانی که با فرو کردن یک خلال دندان درون یک از خمیر به آن نچسبد یعنی پخت کیک کامل شده است و می توانید آن را از فر خارج کرده و اجازه بدهید سرد شود.

5 دقیقه زمان برای خنک شدن کیک کافی است. حالا نوبت اضافه کردن لایه میانی کیک است.

برای لایه میانی در این دستور توت فرنگی ذکر شده است اما از هر میوه ی دلخواه دیگری مثل موز یا مخلوط سیپ پخته و دارچین و انواع مغز ها نیز می توانید اضافه کنید و روی آن کمی خامه قنادی شیرین بریزید. دو لایه کیک را روی هم قرار داده و روی آن کمی خاک قند بپاشید. این کیک هم برای تولد ساده و هم برای یک عصرانه ساده مناسب است. روی آن را نیز می توانید با خامه تزیین کنید.

از نظر ارزش غذایی در این کیک خوشمزه، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات و چربی وجود دارد و داری 470 کیلو کالری انرژی است. پس اگر در رژیم هستید در خوردن آن زیاده روی نکنید.

این هم یک دستور دیگر برای پخت کیک اسفنجی تولد، کیک شما آماده است.

منبع:کیک اسفنجی تولد برای 8 نفر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

فروشگاه اینترنتی مصالح مارکت




امروزه صنعت ساخت و ساز رشد قابل توجهی پیدا کرده.پیمانکارارن در حوزه ساختمانی برای یک پروژه کوچک به خرید مصالح احتیاج دارن.تا کنون اینگونه بوده برای خرید مصالح مورد نیاز یک پروژه ساختمانی و حتی یک بنایی کوچک به صورت حضوری مصالح لازم خود را تهیه کنند یا با تماس تلفنی سفارش دهند.از آنجایی که در حال حاضر زمان قابل اهمییت می باشد.یک فروشگاه اینترنتی در این حوزه بسیار مناسب می باشد.

فروشگاه اینترنتی مصالح مارکت در سال 1397 با هدف تآمین سریع وآسان مصالح ساختمانی مورد نیاز شما افتتاح شده است.شما می توانید به راحتی با ورود به فروشگاه اینترنتی مصالح مارکت آنلاین مصالح مورد نیاز خود را ثبت و سفارش دهید،وبه راحتی بدون هیچ اختلاف وقتی دریافت کنید.

فروشگاه مصالح مارکت،فروش آنلاین:آجر،آجر فشاری،آجر ماشینی،بلوک سیمانی،بلوک سنگین،بلوک سیمانی سبک لیکا،پانل گچی دیوار،پودر سنگ،پوکه،تور مرغی،خاک رس آسیایی،سفال،سیمان،شبکه مش فولادی،شن،عایق،کاشی،گچ،ماسه،موزاییک داد.

مصالح مارکت در حال حاضر فقط در تهران فعال می باشد.و با انگیزه و پیش برد فروش آنلاین مصالح به سراسر ایران قدم برداشته است

منبع:فروشگاه اینترنتی مصالح مارکت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

خودتان رنگ دیوار خانه را عوض کنید


رنگ دیوار
رنگ دیوار

رنگ دیوار خانه

بعضی ها فکر تعویض رنگ دیوار های خانه را به خاطر هزینه ی نقاشی از سر بیرون می کنند. اما، باید بدانید که با کمترین هزینه می توانید خودتان دست به کار شوید و دیوار های خانه ی خود را رنگ کنید. برای اینکار به یک غلتک رنگ آمیزی، قلم مو کاردک نیاز است.

 

آماده سازی دیوار ها

برای داشتن یک رنگ صاف و زیبا روی دیوارها نیاز است ابتدا پیش از رنگ کردن، تمام سوراخ ها و ترک ها پوشانده و صاف شوند. برای این کار نیاز به بتونه دارید که به صورت آماده برای فروش در بازار وجود دارد و روش های درست کردن انواع بتونه نیز در خانه را می توانید در اینترنت پیدا کنید.

برخی از نقاط دیوار نیز ممکن است دارای زائده های برجسته باشد که باید با سنباده صاف شود.

 

محافظت

سما هر چقدر هم که مراقب باشید نمی توانید از سرایط لکه های رنگ به اطراف جلوگیری کنید. به همین دلیل برای محافظت حواشی دیوار، سقف و قرنیز ها باید از برچسب های محافظ کمک بگیرید. کف خانه را نیز با پارچه یا روزنامه بپوشانید.

 

ابزار ها

برای اینکه رنگ در تمام قسمت های غلتک به طور یکسان تقسیم شود و رنگ یکدست تری داشته باشید از یک سینی استفاده کنید. سینی رنگ باعث سرعت بخشیدن به کار نیز می شود.

برای رنگ کردن خانه نیاز به یکدست لباس کار دارید و باید روی مو ها را نیز بپوشانید.

برای رنگ کردن حاشیه ها و نقاط ظریفی که غلتک امکان حرکت در ان را ندارد مانند کنج ها، نیاز به قلم مو نیز هست.

 

از بالا شروع کنید

اگر قصد دارید تمام فضای یک اتاق از جمله سقف آن را نیز رنگ کنید حتما از بالاترین قسمت شروع به کار کنید. زیرا رنگ به هر حال چکه می کند و بهتر است قسمت های پایین تر آخر رنگ شوند.

 

تکنیک استادانه

ابتدا بالا و پایین دیوار را که در واقع کنج کمحسوب می شوند با حرکات چپ به راست و راست به چپ قلم مو رنگ کرده و سپس بین آن را با غلتک از بالا به پاین رنگ کنید. حالا نکته ی مهم در این جا مشخص می شود.

اگر دو ناحیه ی بالا و پایین قبل از رنگ غلت خشک شوند شما شاهد دو رنگی خواهید بود. باید دقت کنید که پیش از خشک شدن دو نوار بالا و پایین با غلتک سریعاً حد فاصل آن را رنگ کنید.

 

تمیز کردن ابزار

قلم مو و غلتک را پس از اتمام کار بشویید. اگر از رنگ پایه آبی استفاده کرده باشید با آب گرم و یا کمی مواد شوینده، ابزار شما به راحتی تمیز خواهند شد.

به این صورت رنگ دیوار های خانه با کمترین هزینه عوض خواهند شد.

منبع:خودتان رنگ دیوار خانه را عوض کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

انجام آزمایش خون برای بارداری


آزمایش خون برای بارداری
آزمایش خون برای بارداری

آزمایش خون برای بارداری

ممکن است بارداری با توجه به آزمایش های خانگی مشخص شده باشد اما آزمایش خون برای بارداری و تأیید دقیق آن لازم است.

 

آزمایش خون در بارداری چیست و چگونه عمل می کند ؟

آزمایش خون بارداری آزمایشی است که در آن میزان هورمون hCG در خون مادر سنجیده می شود. گاهی نام آزمایش خون بارداری را به نام همین هورمون می خوانند. مانند هر آزمایش خون دیگری از رگ وریدی خون گرفته می شود.

هورمون hCG هورمونی است که طی دوران بارداری در بدن مادر ترشح می شود. تأیید بارداری با آزمایش خون در روز های هشتم تا دهم پس از لقاح امکان پذیر است. آزمایش خون نسبت به آزمایش ادرار از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار است و می توان به نتیجه ی آن اعتماد نمود.

 

هورمون بارداری

اندازه گیری هورمون hcG تنها برای تأیید یا رد بارداری اندازه گیری نمی شود. از سطح این هورمون برای تشخیص ساک حاملگی پوچ نیز کمک می گیرند. این هورمون در خون مردان مبتلا به سرطان بیضه نیز بالا می روند.

به طور کلی میزان هورمون hCG در ابتدای بارداری هر دو روز دو برابر می شود. اگر لازم باشد میزان هورمون را طی 48 ساعت دوباره اندازه می گیرند تا نتیجه ی قطعی مشخص شود. البته اینکار به علت تنشی که به مادر وارد می کند، هزینه و عواملی دیگر به این نحو به ندرت تجویز می شود.

برخی از افراد نیز ترجیح می دهند به نتیجه ی آزمایش ادرار خانگی اکتفا کنند و آزمایش خون ندهند.

 

تفسیر نتایج

در نتایج آزمایش خون بارداری  مشخص می شود که سطح هورمون بارداری در سه ماهه اول بارداری به سرعت افزایش پیدا می کند و پس از آن کمی کاهش برای سطح این هورمون در خون مادر دیده می شود.

اگر نتیجه ی آزمایش چیزی غیر از این روند را نشان دهد می تواند نشانه ای از عوامل زیر باشد:

 

اگر سطح هورمون بالا باشد:

ممکن است بارداری دو قلو یا چند قلو باشد

احتمال عفونت یا تومور بدخیم در رحم وجود دارد

احتمال وجود تومور غیر سرطانی

سرطان تخمدان

گاهی هم بدون علت روند منطقی دیده نمی شود و بارداری طبیعی است.

 

اگر سطح هورمون پایین باشد:

ممکن است جنین مرده باشد

سقط جنین ناقص یا کامل رخ داده باشد

احتمال بارداری خارج رحمی وجود دارد

 

خطر انجام آزمایش خون

خطر چندانی در انجام آزمایش خون در دوران بارداری وجود ندارد. گاهی پیش می آید که مادر نسبت به انجام آزمایش خون حساس باشد و تنش زیادی به او وارد شود، مانند افرادی که با دیدن خون غش می کنند.

آزمایش خون برای بارداری به تجویز پزشک انجام می شود.

منبع:انجام آزمایش خون برای بارداری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

نکات نگهداری از بنفشه آفریقایی


بنفشه آفریقایی
بنفشه آفریقایی

گل بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی به خاظر داشتن گل های زیبا محبوبیت زیادی در بین طرفداران گل و گیاه دارد و به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی نیز نگهداری می شود. در اینجا نکاتی برای نگهداری از این گیاه به منظور داشتن گیاهی شاداب تر و پر گل تر ارائه خواهد شد.

محیط

بنفشه های آفریقایی در کل سال داخل خانه قابل نگهداری هستند. البته برخی از افراد در زمان هایی که دمای هوا گرم و مناسب باشد آن را بیرون از خانه نیز نگهداری می کنند. البته از آنجا که این گیاه ر معرض آسیب حشرات و شته هاست در داخل خانه بهتر نگهداری می شود.

نور طبیعی

این گیاه به نور طبیعی غیر مستقیم نیار دارد و نور مستقیم می تواند باعث سوختن برگ های آن شود. معمولاً این گیاه را پپشت پنجره نگهداری می کنند. برای بیشترین گل دهی 10 تا 14 ساعت نور غیر مستقیم و 8 ساعت تاریکی نیاز است.

آب

نظرات مختلفی در مورد آب دهی به بنفشه ی آفریقایی وجود دارد. قاعده بر مرطوب شدن خاک و غرقاب نشدن آن است. هنگام آب دهی مراقب باشید قطرات آب روی برگ های آن نریزند تا لک ایجاد کنند.

دمای هوا

بهترین دما برای رشد بنفشه ها دمای اتاق و دقیقاً همان دمایی است که برای انسان مناسب است.

رطوبت

بنفشه های آفریقایی به محیط مرطوب نیاز دارند. می توانید برای آب دهی از قرار دادن گلدان درون ظرف آب استفاده کنید تا آب از پایین به گیاه برسد. به این صورت هم لکه های آب روی برگ ها به جا نمی مانند و هم اطراف گلدان رطوبت دائمی خواهد داشت.

انتخاب گلدان

تمام گیاهان گلدانی باید در گلدانی دارای سوراخ ها و زهکشی مناسب کاشته شوند تا دچار پوسیدگی ریشه نشوند. در جابه جایی گلدان ها نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

خاک

ترکیب خاک و پرلیت و استفاده از خاک تمیز برای این گیاه مهم است.

کود

بنفشه های آفریقایی نیاز به کود زیادی ندارند و کود زیاد می تواند باعث آسیب رسیدن به آن ها شود. اگر شاهد گم شدن گل های آن بودید می توانید از مقدار خیلی کمی کود برای ان استفاده کنید.

تکثیر

بنفشه های آفریقایی در گلدان خود ریشه می دوانند که می تواند منجر به شکل گیری گیاه جدید شود. برای جدا کردن پا جوش ها کل گیاه را از گلدان بیرون بیاورید و به آهستگی پاجوش ان را جدا کنید.
روش دیگر تکثیر آن جدا کردن برگ و ریشه زدن آن در آب است. البته برگ باید طوری در آب باشد که سطح آن پوشیده نشود.

انواع نژاد ها و رنگ های مختلفی از این گیاه وجود دارد. گل های تک شکوفه و دو شکوفه با برگ های موج دار و یا انواع مینیاتوری از بنفشه آفریقایی قابل تهیه هستند.

منبع:نکات نگهداری از بنفشه آفریقایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آیا می دانید از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود ؟


از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود
از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود

از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود ؟

یکی از متداول ترین سوال ها در دوران بارداری این است که از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود ؟ باید گفت که در اکثر موارد بین هفته هجدهم تا بیستم با انجام دادن یک سونوگرافی معمولی، پزشک می تواند جنسیت فرزند را به مادر بگوید.

البته مواردی وجود دارد که وضعیت قرار گیری جنین در رحم مادر به گونه ای است که به راحتی نمی توان جنسیت ان را تشخیص داد. اگر جنین خود را جمع کرده باشد یا پشت به تصویر سونوگرافی باشد، باید تا زمانی که خود را حرکت دهد و در وضعیت جدیدی قرار بگیرد صبر کرد. به همین دلیل نمی توان به طور قطع گفت که در چه هفته ای جنسیت جنین قابل تشخیص است.

 

آرمایش مشکلات ژنتیکی

اگر به خاطر شرایط خاص، مادر در هفته شانزدهم آزمایش بررسی مشکلات ژنتیکی انجام دهد نیز می تواند از جنسیت جنین خود مطلع شود. چنین آزمایشی معمولاً برای مادران بالای 35 سال تجویز می شود و با فرو کردن سوزنی به داخل رحم و برداشتن کمی از مایع آمنیوتیک انجام می شود. البته انجام این آزمایش بدون خطر نیست و از آن برای تعیین جنسیت جنین استفاده نمی شود. اما می تواند جنسیت جنین را نیز تعیین کند.

 

آزمایش کروموزومی

آزمایش دیگری نیز وجود دارد که کروموزوم های جنین را بررسی می کند و CVS نام دارد. این آزمایش در طول سه ماهه اول بارداری برای تشخیص نقص کروموزومی جنین انجام می شود. البته در شرایط خاصی چنین آزمایش های تجویز می شوند. این آزمایش نیز می تواند مانند آزمایش ژنتیکی جنسیت جنین را نیز مشخص کند.

 

تعیین جنسیت از ضربان قلب

گاهی برخی از افراد ادعا می کنند که می توان جنسیت جنین را از روی ضربان قلب تخیص داد. اما این فقط نوعی قصه پردازی قدیمی است که ضربان قلب جنس پسر تند تر از دختر است. هیچگونه اثبات علمی برای تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب و یا حتی وضعیت های دیگر بارداری وجود ندارد.

 

صحت تعیین جنسیت با سونوگرافی

در ماه پنجم بارداری و حدود هفته ی 18 تا 20 بارداری اندام جنسی جنین تشکیل شده و در سونوگرافی قابل رویت است. تعیین جنسیت جنین از روی سونوگرافی با صحت 95 درصدی انجام می شود.

 

روش های دیگر

در طول تاریخ صبر مادران برای فهمیدن جنسیت فرزند کم بوده است و دست به ابداع هایی برای اطمینان از جنسیت فرزند خود می زده اند که شامل تشخیص از شکل بر آمدگی شکم، تشخیص ار حالات تهوع صبحگاهی، پاندول وار حرکت دادن یک جسم فلزی مثل سوزن یا حلقه ازدواج و تشخیص از روی جهت حرکت آن و … هستند که هیچکدام نمی توانند جنس جنین را تعیین کنند یا حتی مشخص کنند از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود.

 منبع:آیا می دانید از چند هفتگی جنسیت جنین مشخص میشود ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آموزش طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین


طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین
طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین

طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین

در این مدل طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین از تزیین ساده ای استفاده می شود. دستوری که در این نوشته ارائه شده نوعی کیک مکزیکی تند است که در دستور آن 2 قاشق فلفل وجود دارد. به دلیل عدم هم خوانی با ذائقه ایرانی فلفل از مواد اولیه حذف شد.

 

مواد لازم

سه چهارم فنجان پودر کاکائوی شیرین نشده و الک شده

سه چهارم فنجان آب جوش

یک فنجان کره شیر

دو قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

دو فنجان آرد همه منظوره

یک و نیم قاشق چای خوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری نمک

یک فنجان کره که به دمای اتاق رسیده باشد

یک فنجان شکر دانه ریز

سه چهارم فنجان شکر قهوه ای

سه عدد تخم مرغ بزرگ

 

روش تهیه

فر را از قبل تا دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد (سلسیوس) گرم کنید. قالب کیک را با کمی کره چرب کرده و سپس کمی آرد در آن بپاشید. می توانید از کاغذ روغنی نیز برای جداسازی راحت تر کیک از قالب پس از پخت استفاده کنید.

کاکائو را در آب جوش حل کنید. سپس کره شیر و عصاره وانیل را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در ظرف دیگری، آرد، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کنید.

سپس در ظرفی دیگر با هم زن برقی، کره و دو شکر سفید و قهوه ای را هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کنید و هم بزنید. مراقب باشید مواد چسبیده به کناره ظرف را به وسط ظرف هدایت کنید و کاملاً هم بزنید.

سرعت هم زن را روی کم قرار داده و نیمی از مخلوط مواد خشک (آرد و …) را به آن اضافه کنید سپس کل مایع کاکائو را افزوده و هم بزنید و در آخر نیم دیگر مواد خشک را به آن اضافه کنید. حالا هخمیر به دست امده را باید در قالب قرار دهید. می توانید از دو قالب استفاده کنید و یا کیک آمده شده در یک قالب را بعداً از وسط برش بزنید.

برای پخت کیک خانگی حدود 25 دقیقه زمان نیاز است. اما با توجه به تفاوت در ضخامت کیک و انواع فر، باید با فرو کردن و تمیز بیرون آمدن یک خلال دندان از پخت کامل کیک مطمئن شوید.

پس از خروج از فر به آن 10 دقیقه زمان بدهید تا خنک شود و سپس از قالب خارج کنید.

روش تزیین این کیک نیز با توجه به عکسی که از آن مشاهده می کنید بسیار ساده است. با استفاده از خامه قنادی و توت فرنگی و مغز های مختلف می توانید به راحتی کیک خود را برش بزنید و تزیین کنید.

امیدواریم از این طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین ساده خوشتان آمده باشد.

منبع:آموزش طرز تهیه کیک تولد خانگی با تزیین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی