۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

عوامل کلیدی موفقیت در صنعت چیست ؟


عوامل کلیدی موفقیت در صنعت
عوامل کلیدی موفقیت در صنعت

عوامل کلیدی موفقیت در صنعت

در این نوشته قصد داریم به 4 مورد از مهمترین عوامل کلیدی موفقیت در صنعت اشاره کنیم. گاهی ممکن است یک کسب و کار از نظر ناظران رو به فرو پاشی باشد. اما، با توجه به چهار نکته ای که در ادامه خواهیم گفت، حتی برای کسب و کار های دارای مشکل نیز می توان امیدوار بود.

 

نکته کلیدی شماره 1: توانایی انطباق پذیری

امروزه سرعت تغییرات در دنیا بسیار بالا رفته است و بسیاری از کسب و کار ها برای زنده ماندن باید بتوانند خود را با این تغییرات منطبق کنند و قادر باشند نیاز های روز جامعه را بر طرف سازند.

مسلماً باقی ماننده در یک حالت و یک شیوه ی کاری بسیار راحت است و طبعاً تغییر کردن می تواند گاهی بسیار دشوار باشد. اما صاحبان صنایع باید آینده نگری داشته باشند و خود را با تغییرات تطبیق دهند.

 

نکته کلیدی شماره 2: نام تجاری و برند شخصی با توجه به تخصص

نام و برند هر کسب و کار یکی از مهمترین نقاط قوت یا حتی ضعف محسوب می شود. نامی که مرتبط با تخصص باشد و در ذهن ها حک شود می تواند موفقیت را برای آینده ی هر کسب و کاری تضمین کند. امروزه هوش مصنوعی می تواند جایگزین مهارت های انسانی شود اما هنوز نتوانسته است تخصص و کارشناسی انسانی را در خود هضم کند.

مردم برای رفع نیاز خود به دنبال کارشناسانی هستند که در صورت آشنایی با نام و برند شما احتمال مراجعه ی آن ها به شما و استفاده از خدماتی که ارائه می کنید بیشتر خواهد بود. پس برای صنعت و کسب و کار خود حتما به دنبال یک نام زیبا و با مسما باشید.

 

نکته کلیدی شماره 3: استفاده از فناوری و تکنولوژی برای اداره بهتر کسب و کار

این نکته انکار ناپذیر است که ما در عصری زندگی می کنیم که فناوری و تکنولوژی تا حد زیادی می تواند در اجرای بهتر هر کسب و کار نقش داشته باشد. فناوری به سرعت شیوه های کاری را در دنیای امروز تغییر می دهد.

البته این اتفاق ناخوشایند است که مهارت های انسانی با ماشین آلات جایگزین می شوند. اما، می توان از فناوری به جز در بخش مهارتی برای اداره و کنترل ارائه ی خدمات و پرداخت بهره ی فراوانی برد.

 

نکته کلیدی شماره 4: انسان بودن

علاوه بر تطبیق با فناوری نوین باید انسان بودن را در رأس کار ها قرار داد. مردم به افراد متخصص و قابل اعتماد مراجعه می کنند. به همین دلیل ایجاد روابط انسانی قوی، نکته ی بسیار با ارزش و مهمی است و مساله ی مشتری مداری برای زنده نگه داشتن هر صنعتی اهمیت دارد.

رعایت عوامل کلیدی موفقیت در صنعت به انسان ها کمک می کند تا هر صنعتی را رونق ببخشند.

منبع: عوامل کلیدی موفقیت در صنعت چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

عوارض شب بیداری چیست ؟


عوارض شب بیداری
عوارض شب بیداری

عوارض شب بیداری

اگر عادت داشته باشید که شب بیدار بمانید و به کارهایتان بپردازید حتما از اطرافیان خود در مورد عوارض شب بیداری شنیده اید. شب بیداری به ویژه در شب امتحان زیاد دیده می شود و تقریباً هر فردی چنین تجربه ای را در طول زندگی خود داشته است.

اما باید دید که شب بیداری چه اثر روی بدن انسان می گذارد؟ محرومیت از خواب حتی برای یک شب مغز را در سطح مولکولی تغییر می دهد و توانایی شناختی مغز و تفکر را تحت تاثیر قرار می دهد. خواب کافی در شبانه روز برای سلامت مغز ضروری است.

 

فایده خواب برای مغز

بدن برای استراحت و بازیابی به خواب نیاز دارد و مغز نیز از این نیاز مستثنی نیست. خواب کافی کمک می کند تا مغز سم زدایی شود. مایع مغزی نخاعی حین خواب سریع تر پمپ می شود و بافت های مغز را پاک سازی می کند و بر حافظه تاثیر دارد.

در سطح مولکولی خواب سبب می شود ماده ای که اعصاب مغز را احاطه می کند به نام میلین احیا شود. میلین ماده ای چرب و مومی است و مانند عایقی سبب انتقال بهتر پیام های الکتریکی از طریق اعصاب مغز می شود. میلین سبب می شود اعصاب مغزی ارتباط بهتری با هم داشته باشند و همین مساله کنترل کننده ی تمام اعمال مغز است.

 

با نخوابیدن چه رخ می دهد ؟

ممکن است یک یا دو ساعت بی خوابی کشیدن آثار واضحی را از خود نشان ندهد. اما، کسانی که عادت دارند مدت زمان طولانی و پشت سر هم بی خوابی بکشند به وضوح بر عملکرد مغز و حافظه ی خود تاثیرات نامطلوب را مشاهده خواهند کرد. حتی یک شب به سختی بیدار ماندن می تواند برای همیشه ریز ساختار مغز را تغیی ردهد و این امر به علت کمبود میلین ایجاد می شود.

میلین برای برقراری ارتباط بین اعصاب مغزی بسیار حیاتی است. هر گونه تغییر در سطح میلین می تواند توانایی یادگیری و ذخیره اطلاعات در مغز را تغییر دهد. هر ساعت کمبود خواب عملکرد شناختی را تضعیف می کند و حافظه کوتاه مدت را از کارکرد درست باز می دارد.

 

آیا شب بیداری ارزش دارد ؟

توصیه می شود برای استفاده ی بهتر از زمان خود برنامه ریزی روزانه را تغییر دهید و از ساعات روز حد اکثر استفاده را ببرید. شاید تصور شود استفاده از ساعات شب و سکوت شب تا میزان زیادی می تواند برای جلو افتادن کار ها به ویژه در زمان امتحانات کمک کننده باشد. اما، واقعیت این است که اثرات نامطلوبی که شب بیداری بر مغز می گذارد و در دراز مدت سبب افت کارایی مغز می شود.

توجه کنید عوارض شب بیداری به ویزه با استفاده از کمکی مانند قهوه بسیار بیشتر خواهد بود.

منبع: عوارض شب بیداری چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

انواع مدل های کوله پشتی


مدل های کوله پشتی
مدل های کوله پشتی

مدل های کوله پشتی

استفاده از انواع مدل های کوله پشتی در هر سنی دیده می شود و تنها مختص دانش آموزان و دانشجویان نیست. گاهی حتی کوله پشتی تنها وسیله ای برا حمل کتاب ها و وسایل نیست و بیشتر از آن جنبه ی زیبایی پیدا می کند. درست کردن کوله در صنعت چرم سازی هم جایگاه خود را دارد و درکنار کوله های فانتزی و پارچه ای عرضه می شوند.

در این نوشته چند مدل زیبا کوله پشتی را می بینید.

 

کوله پشتی راه راه
کوله پشتی راه راه
کوله پشتی چرمی
کوله پشتی چرمی
کوله پشتی چرم و پارچه
کوله پشتی چرم و پارچه
کوله پشتی پلنگی
کوله پشتی پلنگی
کوله پشتی ساده و زیبا
کوله پشتی ساده و زیبا
کوله پشتی فانتزی
کوله پشتی فانتزی
کوله پشتی اسپرت
کوله پشتی اسپرت

 

مدل های کوله پشتی مطابق با مد و با سلیقه ی طراحان پیوسته تغییر می کند و به روز و جدید می شود.

منبع: انواع مدل های کوله پشتی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

راه درمان افسردگی بدون دارو

درمان افسردگی بدون دارو

درمان افسردگی بدون دارو

آیا با راه های درمان افسردگی بدون دارو آشنا هستید؟ جالب اینجاست که از هر هفت نفر یک نفر افسردگی را در طول زندگی خود تجربه می کند. متاسفانه امروزه در سراسر دنیا این بیماری رو به افزایش است و می توان گفت که تقریبا صد و پنجاه انسان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. در برخی موارد کمبود ویتامین دی سبب این بیماری می شود.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که تا سال 2020 بیماری افسردگی دومین بیماری است که مردم به آن مبتلا خواهند بود. حال برای پیشگیری از آن چه می توان کرد؟ معمولا افسردگی را با داروهای ضد افسردگی مهار می کنند که به دلیل شیمیایی بودن می تواند مشکلات دیگری برای فرد بوجود آورد. خبر خوب اینجاست که می توان با برخی درمان های طبیعی به بهبود این بیماری کمک کرد.

 

بیشترین دلایل ابتلا به افسردگی

افسردگی بیماری است که فرد مداوم احساس بی حوصلگی می کند به طوری که زندگیش را مختل می کند. این بیماری می تواند از لحاظ عاطفی برای فرد مبتلا و خانواده اش دردناک باشد. در ادامه بیشترین دلایل بوجود آمدن این بیماری را بررسی می کنیم:

استرس

مشکلات احساسی حل نشده

بهم ریختگی هرمن ها

حساسیت غذایی

مصرف الکل

سوء تغذیه

کمبود آفتاب و نور خورشید

 

قهوه

قهوه حاوی کافئین است و باعث احساس شادابی می شود. مصرف روزانه یک الی دو فنجان قهوه می تواند افسردگی خفیف را از بین ببرد.

 

چای سبز

نوشیدن چای سبز به دلیل داشتن اسید های آمینه و خاصیت تسکین دهندگی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

 

چای زنجبیل

اگر احساس بی حوصلگی و خستگی می کنید، نوشیدن چای زنجبیل در بهبود حال شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

هل

هل با عطر دل انگیزیش  باعث آرامش مغز می شود.

 

زعفران

از آن جایی که زعفران سطح سروتونین را در مغز افزایش می دهید بسیار برای ایجاد حس شادابی مفید است.

 

ورزش

ورزش می تواند انرژی شما را به میزان چشم گیری افزایش دهد. توصیه می شود هفته ای سه تا پنج روز و به مدت بیست دقیقه و یا بیشتر فعالیت ورزشی داشته باشید تا از تاثیر مثبت آن در روحیه تان بهره مند شوید.

 

روغن اسطوخودوس

این روغن استرس را کم می کند و باعث احساس آرامش می شود برای خواب آرام نیز مفید است. کافیست پنج تا ده قطره از آن را وان حمام بریزید و در آن بمانید و یا مقداری از آن را در رختخواب بپاشید. همچنین می توانید به عنوان روغن ماساژ از اسطوخودوس استفاده کنید و لذت ببرید.

 

با این که در اینجا چند راه درمان افسردگی بدون دارو را خواندید، بهتر است در صورت ابتلا به این بیماری به پزشک روان پزشک و یا مشاور مراجعه نمایید.

منبع: راه درمان افسردگی بدون دارو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

پارتیشن بندی اتاق های خانه


پارتیشن بندی
پارتیشن بندی

پارتیشن بندی

معمولاً در اتاق های بزرگ منازل یک پارتیشن بندی مناسب و البته هنرمندانه می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی ببخشد. انتخاب نوع و طرح پارتیشن ها باید متناسب با وسایل و فضای خانه صورت بگیرد.

پارتیشن طرح درختی
پارتیشن طرح درختی
پارتیشن میله چوبی
پارتیشن میله چوبی
پارتیشن مشبک
پارتیشن مشبک

پارتیشن طرح آجری

پارتیشن قفسه دکوری
پارتیشن قفسه دکوری
پارتیشن بندی با قفسه
پارتیشن بندی با قفسه
پارتیشن بندی اتاق خواب
پارتیشن بندی اتاق خواب
پارتیشن بندی با کمد
پارتیشن بندی با کمد
پارتیشن طرح کنده
پارتیشن طرح کنده

پارتیشن و دکور

پارتیشن وسط حال
پارتیشن وسط حال
پارتیشن برای پله
پارتیشن برای پله
پارتیشن نرده چوبی
پارتیشن نرده چوبی

پارتیشن بندی های مشبک به دلیل داشتن دید از فضای طرف مقابل احساس خفگی و کوچکی به منزل نمی دهند.

منبع: پارتیشن بندی اتاق های خانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

معرفی کتاب دختری در قطار


کتاب دختری در قطار
کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار

در چند سال اخیر یکی از رمان های پرطرفدار انگلیسی کتاب دختری در قطار (the girl on the train) بوده است که تقریباً 7 ترجمه ی متفاوت از آن از سال 94 تا 96 به فارسی چاپ شده است. محبوبه موسوی (نشر میلکان)، فرانک سالاری (نشر البرز)، مهرآیین اخوت (نشر هیرمند)، فرزام حقیقی (نشر میلاد)، زهره قلی پور (انتشارات آتیسا)، آرزو خلجی مقیم (نشر سپهر ادب) و فاطمه عابدی (نشر آسو) از جمله مترجمان این کتاب در ایران بوده اند.

 

درباره نویسنده

این کتاب نوشته پائولا هاوکینز است. پائولا به سیاست، ادبیات و فلسفه توجه دارد و نوشته های وی از نظر عمق فلسفی با یک داستان معمولی قابل مقایسه نیست و شاید همین امر دلیل موفقیت وی بوده است. البته روحیه خوانندگان نیز در انگلستان با این موفقیت مرتبط است زیرا داستان زمینه ی تلخی دارد.

 

کتاب پرفروش سال 2015

زمینه ی کتاب جنایی/روانشناسی است و خواننده را جذب می کند که تا انتها داستان را دنبال کند. این کتاب خوب سه ماه پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز معرفی شد. متن کتاب از زبان سه زن روایت می شود.

داستان کتاب ماجرای زنی است به نام ریچل که بارداری IVF ناموفقی را تجربه می کند و پس از آن دچار افسردگی می شود و بعد الکلی می شود و طلاق می گیرد. در این بین ماجرا های تعجب برانگیزی اتفاق می افتد که خواننده ترغیب می شود داستان را دنبال کند.

 

فیلم دختری در قطار

در سال 2016 کارگردانی به نام تات تیلور این داستان را به فیلم در آورد. امیلی بلانت بازیگر نقش ریچل در این فیلم است.

 

پشتوانه روانشناسی

در روانشناسی مثلثی به نام مثلث کاریمن وجود دارد که در آن یک فرد به تناوب سه نقش قربانی، زجر دهنده و نجات دهنده را بازی می کند. این مثلث به خوبی در داستان دختری در قطار با روایت سه گانه مشهود است.

بخشی از داستان

ریچل واتسون یک زن 32 ساله و معتاد به الکل است و دوران سختی را در زندگی خود سپری می کند. شوهر سابق او تام به خاطر معشوقه اش آنا او را ترک کرده است. این مرد همسر فعلی خود را نیز فریب داده و با همسایه متاهلش مگان در ارتباط است.

ریچل که هر روز با قطار به لندن رفت و آمد می کند، زوج زیبایی را می بیند و به آن ها حسادت می ورزد. او این زوج را کامل می پندارد و در ذهن خود در مورد ان ها خیال پردازی می کند.

مگان باردار است و تصور می کند که پدر بچه تام است. تام پس از شنیدن این خبر مگان را به قتل می رساند و او را دفن می کند. در خلال این داستان ماجراهایی به وجود می آید که باید در کتاب دختری در قطار خودتان بخوانید.

منبع: معرفی کتاب دختری در قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

راههای درمان ریزش مو با پیاز

درمان ریزش مو با پیاز

درمان ریزش مو با پیاز

در این متن شما را با درمان ریزش مو با پیاز که بسیار موثر است آشنا خواهیم کرد. آب پیاز باعث می شود تا فولیکول های مو به خوبی تغذیه شوند. همچنین این روش باعث سریع تر شدن رشد موها نیز می شود. از آن جایی که پیاز خاصیت ضد باکتریایی دارد سبب می شود پوست سر تمیز و سالم بماند همچنین با تحریک کف سر باعث خون رسانی بهتر و بیشتر به موها می شود.  کافیست مدتی امتحان کنید تا با نتایج شگفت انگیز آن آشنا شوید.

 

روش های استفاده

در این قسمت شما با روش هایی که می توانید موی سرتان را با آب پیاز تقویت کنید آشنا می شوید. در روش های زیر می توانید بین ده دقیقه تا یک ساعت قبل از حمام از این ترکیبات استفاده کنید و سپس با شامپوی ملایم بشویید. اما اگر زودتر احساس سوزش کردید زودتر سرتان را بشویید به علاوه توصیه می شود هفته ای دو بار و تا سه الی چهار ماه متوالی این روش را ادامه دهید. برای تقویت مو می تواند تعداد دفعات کمتر باشد.

 

آب پیاز

کافیست با رنده کردن پیاز، آب آن را بدست آورید سپس پنبه ای را به آن آغشته نمایید و مقدار کمی آب به آن اضافه نمایید سپس پنبه را به پوست سرتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

 

آب پیاز و روغن نارگیل یا روغن زیتون

پیاز متوسطی را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا روغن زیتون را به آن اضافه نمایید. بهتر است یک فنجان کوچک آب نیز اضافه کنید.

 

پیاز و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را با آب پیاز ترکیب نمایید و آن را به خوبی کف سرتان ماساژ دهید. به علاوه عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و برای سلامت پوست سر و موهایتان مفید است.

 

پیاز و سیب زمینی

آب یک سیب زمینی کوچک و یک پیاز کوچک را با هم ترکیب کنید.می توانید یک ربع بعد به حمام بروید. از آن جایی که سیب زمینی سرشار از ویتامین بی و سی است و نیز حاوی آهن و روی است باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

 

آب پیاز و آبلیمو

آبلیمو سرشار از ویتامین سی است و باعث تولید کلاژن می شود. این ماده به فولیکول های مو کمک می کند تا بهتر رشد کنند و نیز شوره سر را از بین می برد و همچنین از عفونت های پوستی جلوگیری می کند. به علاوه آبلیمو چربی اضافی سر را از بین می برد. کافیست به آب پیاز مقداری آبلیمو اضافه کنید و به کف سرتان بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است ده دقیقه بعد سرتان را با شامپوی ملایم بشویید. درمان ریزش مو با پیاز بسیار اعجاب انگیز است.

منبع: راههای درمان ریزش مو با پیاز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

کلکسیونی از مدل های حلقه ازدواج

مدل های حلقه ازدواج
مدل های حلقه ازدواج

مدل های حلقه ازدواج

انتخاب از بین مدل های حلقه ازدواج یکی از اولین کار های لذت بخش برای یک زوج جوان است. در این نوشته قصد داریم تصاویری از زیباترین حلقه های ازدواج را به معرض نمایش بگذاریم. می توانید از این مدل ها ایده گرفته و از طلا ساز خود بخواهید مشابه آن را برایتان بسازد. سنگ و نگین های قیمتی متنوعی می تواند روی حلقه ازدواج کار شود. حلقه ازدواج الماس یکی از پر طرفدار ترین حلقه ها به شمار می رود.

 

حلقه طلای رزگلد
حلقه طلای رزگلد
حلقه ازدواج الماس و یاقوت
حلقه ازدواج الماس و یاقوت
حلقه ازدواج یاقوت کبود
حلقه ازدواج یاقوت کبود
حلقه انگشتر
حلقه انگشتر
حلقه ازدواج تک نگین
حلقه ازدواج تک نگین
حلقه ازدواج یاقوت کبود و الماس
حلقه ازدواج یاقوت کبود و الماس
حلقه ازدواج سه نگین
حلقه ازدواج سه نگین
حلقه ازدواج زمرد
حلقه ازدواج زمرد
حلقه ازدواج یاقوت سرخ
حلقه ازدواج یاقوت سرخ
حلقه ازدواج سه ردیف نگین
حلقه ازدواج سه ردیف نگین
حلقه ازدواج اوپال
حلقه ازدواج اوپال
طرح حلقه عروسی
طرح حلقه عروسی
حلقه ازدواج یاقوت کبود و سبز
حلقه ازدواج یاقوت کبود و سبز
حلقه ازدواج زیبا
حلقه ازدواج زیبا
حلقه ازدواج الماس آبی
حلقه ازدواج الماس آبی
حلقه ازدواج نگین دار
حلقه ازدواج نگین دار
حلقه ازدواج نگین اتمی
حلقه ازدواج نگین اتمی

 

مدل های حلقه ازدواج برای همه ی سلیقه ها.

منبع: کلکسیونی از مدل های حلقه ازدواج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آیا قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟


آیا قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟

قارچ چوبی گانودرما لوسیدوم فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. یکی از فواید مطرح شده برای آن ارتباط قارچ گانودرما و میگرن برای درمان این نوع از سر درد های شدید است. قارچ گانودرما یکی از قارچ های دارویی شناخته شده است که از هزاران سال پیش به ویژه در کشور های آسیایی از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کرده اند.

در سال های اخیر استفاده از قارچ گانودرما برای درمان سرطان معرفی شده است. قارچ های دارویی بیش از 30 سال است که در ژاپن و چین بدون ایجاد عوارض برای درمان سرطان های مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

مردم برای چه از قارچ گانودرما استفاده می کنند ؟

قارچ گانودرما که با نام های محلی قارچ رِیشی یا قارچ لینگژی نیز شناخته می شود در بین مردم به عنوان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده ی کیفیت خواب یا کاهنده ی خستگی مورد استفاده قرار می گیرد. درمان فشار خون بالا، درمان کلسترول بالا، درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان بیماری های کبدی و کلیوی، درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، درمان عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، ایدز، درمان سرطان و تقویت بدن حین شیمی درمانی از جمله فوااید شناخته شده گانودرما در بین مردم است.

شواهد علمی موثر بودن گانودرما

شواهد علمی مبنی بر موثر بودن گانودرما بر درمان بیماری ها وجود دارد. این شواهد علمی اکثرا مربوط به نتایج آزمایشگاهی است که باید با تحقیقات بالینی بیشتر دنبال شود. همچنین پژوهش هایی برای تشخیص قیق نوع اثر گذاری مواد موثره این قارچ بر بیماری ها نیز وجود دارد.

مقدار مورد استفاده قارچ گانودرما

دوز مورد نیاز قارچ گانودرما برای استفاده با سن، وضعیت عمومی، نوع گونه قارچ و سلامت عمومی افراد تعیین می شود.

اما به طور کلی می توان مقداری را برای استفاده روزانه در نظر گرفت:

5/1 تا 9 گرم قارچ خشک شده

1 تا 1.5 گرم پودر قارچ گانودرما

1 میلی لیتر محلول عصاره قارچ گانودرما

محدودیت های استفاده قارچ گانودرما

با وجود تمام خواص درمانی، احتمال می رود قارچ گانودرما با آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، وارفارین و هپارین تداخل دارویی داشته باشد.

توصیه می شود در دوران بارداری و هم چنین در زمان شیردهی از مصرف این قارچ خود داری گردد زیرا هنوز اثرات این قارچ بر جنین و نوزاد به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است.

گانودرما برای میگرن

گفته می شود تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در سر تا حد زیادی می تواند سر درد های میگرنی را درمان کند. این ویژگی ها در گانودرما وجود دارد. هم چنین خواص آرام بخشی و بهبود کیفیت خواب با مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند حملات میگرنی را کاهش داده و درمان کند.

برای تشخیص دقیق ارتباط درمانی قارچ گانودرما و میگرن نیاز به پژوهش های بالینی بیشتری وجود دارد.

منبع: آیا قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

لیزر موهای زائد : فواید و عوارض


لیزر موهای زائدلیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد می تواند رشد مو های زائد را متوقف کند و برای کسانی که دیگر از تراشیدن یا اپلاسیون مو های زائد خسته شده اند گزینه ی مناسب تری است. حذف مو های زائد با لیزر در ایلات متحده آمریما یکی از رایج ترین روش های آرایشی است. پرتوهای لیزر بر فولیکول های مو متمرکز می شوند و جذب آن می شوند و همین امر سبب تخریب مو ها می شود.

 

فواید لیزر مو های زائد

لیزر مو های زاید برای هر موی ناخواسته ای در هر نقطه از بدن مانند صورت، دست و پا . دیگر نواحی مناسب است.

لیزر مو های زائد این قابلیت را دارد که بر ریشه ی مو تمرکز کند و به پوست اطراف آن آسیب وارد نکند.

سرعت لیزر مو های زائد بالاست و هر پالس آن چند ثانیه طول می کشد و می تواند چندین مو را هم زمان تحت تأثیر قرا دهد. برای مثال ناحیه ای مانند پشت لب کمتر از یک دقیقه با لیزر از شر مو ها خلاص می شود و نواحی بزرگ مانند کمر نیز کمتر از یک ساعت طول می کشند.

اکثر بیماران به طور میانگین در 3 تا 7 جلسه لیزر درمانی نتیجه ی مطلوب را مشاهده خواهند کرد.

 

چگونه برای لیزر مو های زائد آماده شویم ؟

لیزر مو های زائد یک روش علمی و پزشکی است و نیاز به اموزش دارد. پیش از انجام لیزر باید پرونده پزشکی توسط متصدی برای افراد تشکیل شود.

اگر برای لیزر مو های زائد برنامه داشته باشید باید از شش هفته قبل از کندن موها به هر روشی خود داری کنید. زیرا لیزر ریشه ی مو ها را هدف قرار می دهد و در صورت کنده شدن موقتی نمی توان انتظار جواب گیری خوب از لیزر داشت.

6 هفته قبل و بعد از انجام لیزر نیز باید از آفتاب گرفتن اجتناب کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب می شود تاثیر لیزر برای از بین بردن موها کم شود و عوارض بعد از انجام لیزر را افزایش می دهد.

 

حین انجام لیزر باید انتظار چه چیزی را داشت ؟

پیش از انجام لیزر درمانی باید مو ها اصلاح شده و به طول چند میلی متر در آمده باشند. لیزر متناسب با رنگ و ضخامت پوست و جنس مو های فرد تنظیم می شود.

با توجه به نوع لیزر افراد حاضر در سالن باید محافظ مخصوص چشم استفاده کنند. لیزر حرارت بالایی دارد و باید در محیط خنک کار کند.

متصدی لیزر را روی پوست استفاده می کند و ایجاد واکنش های بد احتمالی را زیر نظر دارد و پس از لیزر پمادهایی تجویز می شود.

با لیزر موهای زائد طی چند ماه و چند مرحله لیزر درمانی مو ها نازک می شوند و از بین می روند.

منبع: لیزر موهای زائد : فواید و عوارض

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی