درمان افسردگی بدون دارو

درمان افسردگی بدون دارو

آیا با راه های درمان افسردگی بدون دارو آشنا هستید؟ جالب اینجاست که از هر هفت نفر یک نفر افسردگی را در طول زندگی خود تجربه می کند. متاسفانه امروزه در سراسر دنیا این بیماری رو به افزایش است و می توان گفت که تقریبا صد و پنجاه انسان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. در برخی موارد کمبود ویتامین دی سبب این بیماری می شود.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که تا سال 2020 بیماری افسردگی دومین بیماری است که مردم به آن مبتلا خواهند بود. حال برای پیشگیری از آن چه می توان کرد؟ معمولا افسردگی را با داروهای ضد افسردگی مهار می کنند که به دلیل شیمیایی بودن می تواند مشکلات دیگری برای فرد بوجود آورد. خبر خوب اینجاست که می توان با برخی درمان های طبیعی به بهبود این بیماری کمک کرد.

 

بیشترین دلایل ابتلا به افسردگی

افسردگی بیماری است که فرد مداوم احساس بی حوصلگی می کند به طوری که زندگیش را مختل می کند. این بیماری می تواند از لحاظ عاطفی برای فرد مبتلا و خانواده اش دردناک باشد. در ادامه بیشترین دلایل بوجود آمدن این بیماری را بررسی می کنیم:

استرس

مشکلات احساسی حل نشده

بهم ریختگی هرمن ها

حساسیت غذایی

مصرف الکل

سوء تغذیه

کمبود آفتاب و نور خورشید

 

قهوه

قهوه حاوی کافئین است و باعث احساس شادابی می شود. مصرف روزانه یک الی دو فنجان قهوه می تواند افسردگی خفیف را از بین ببرد.

 

چای سبز

نوشیدن چای سبز به دلیل داشتن اسید های آمینه و خاصیت تسکین دهندگی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

 

چای زنجبیل

اگر احساس بی حوصلگی و خستگی می کنید، نوشیدن چای زنجبیل در بهبود حال شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

هل

هل با عطر دل انگیزیش  باعث آرامش مغز می شود.

 

زعفران

از آن جایی که زعفران سطح سروتونین را در مغز افزایش می دهید بسیار برای ایجاد حس شادابی مفید است.

 

ورزش

ورزش می تواند انرژی شما را به میزان چشم گیری افزایش دهد. توصیه می شود هفته ای سه تا پنج روز و به مدت بیست دقیقه و یا بیشتر فعالیت ورزشی داشته باشید تا از تاثیر مثبت آن در روحیه تان بهره مند شوید.

 

روغن اسطوخودوس

این روغن استرس را کم می کند و باعث احساس آرامش می شود برای خواب آرام نیز مفید است. کافیست پنج تا ده قطره از آن را وان حمام بریزید و در آن بمانید و یا مقداری از آن را در رختخواب بپاشید. همچنین می توانید به عنوان روغن ماساژ از اسطوخودوس استفاده کنید و لذت ببرید.

 

با این که در اینجا چند راه درمان افسردگی بدون دارو را خواندید، بهتر است در صورت ابتلا به این بیماری به پزشک روان پزشک و یا مشاور مراجعه نمایید.

منبع: راه درمان افسردگی بدون دارو