۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

آموزش طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی
طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی مانند کیک اسفنجی ساده است با این تفاوت که در ان از پودر کاکائو و همچنین خامه کیک شکلاتیبرای روکش آن و لایه میانی کیک استفاده می شود.

این کیک اسفنجی به نام کیک اسفنجی شکلاتی ویکتوریا معروف است.

 

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

225 گرم کره یا مارگارین

225 گرم شکر

4 عدد تخم مرغ متوسط

175 گرم آرد

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

50 گرم پودر کاکائو

برای خامه کیک

75 گرم کره

175 گرم خاک قند

45 گرم پودر کاکائو

حدود 10 میلی لیتر یا 10 سی سی آب گرم یا شیر ولرم

 

روش تهیه کیک ویکتوریا

فر را از قبل تا دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سلسیوس (سانتیگراد) گرم کنید. قالبی را که برای پخت کیک در نظر گرفته اید آماده کرده و چرب کنید. برای پخخت کیک می توانید از یک قالب بزرگ استفاده کرده و پس از پخت کیک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید تا لایه میانی داشته باشد و یا اینکه از ابتدا کیک را در دو قالب با ارتفاع کمتر بپزید.

طبق دستور تهیه تمام کیک ها ابتدا کره و شکر را با هم مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا نرم و یکدست شود. به ترتیب تخم مرغ ها را در آن بشکنید و پس از افزودن هر کدام خوب هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را از قبل با هم مخلوط کنید و با پودر کاکائو به مخلوط کره و شکر و تخم مرغ بیفزایید و با قاشق مخلوط کنید.

خمیر کیک ر درون قالب ها بریزید و حدود 25 دقیقه بپزید. پخت زمانی کامل شده است که اگر خلال دندانی را در مرکز کیک فرو ببرید از مواد خمیر به آن نچسبد.

پس از خارج کردن کیک از فر به آن زمان بدهید تا 10 دقیقه خنک شود و سپس از قالب خارج کنید.

 

برای رویه و لایه میانی

برای درست کردن خامه میانی کیک، ابتدا کره را در ظرفی ریخته و آن را بزنید تا نرم و یکدست شود. خاک قند را کم کم و به تدریج به آن اضافه کنید و سپس به مقدار کافی شیر یا آب گرم به آن اضافه کنید تا غلظت آن به حدی برسد که به راحتی روی کیک کشیده شود. سپس پودر کاکائو را به مخلوط بیفزایید.

برای خوشمزه تر شدن لایه میانی می توانید از ترکیب خامه معمولی و شکلات آب شده روی حرارت بن ماری نیز استفاده کنید. حتی برای تزیین روی کیک از سس شکلات نیز می توان استفاده کرد.

اگر تمایلی به استفاده از روکش های خامه ای و کره ای برای کیک خود ندارید، انواع تزیین کیک خانگی بدون خامه را نیز می توانید در همین سایت ببینید و ایده بگیرید.

امیدواریم این طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی را پسندیده باشید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

بهترین زمان سونوگرافی آنومالی چه موقعی است ؟


بهترین زمان سونوگرافی آنومالی
بهترین زمان سونوگرافی آنومالی

بهترین زمان سونوگرافی آنومالی

معمولاً بهترین زمان سونوگرافی آنومالی در طول دوران بارداری در هفته بیستم خواهد بود. البته هز زمانی بین هفته های هجدهم و بیستم می توان آن را انجام داد. با این سونوگرافی نگاه دقیق تری به جنین و رحم می شود. در این زمان رشد طبیعی جنین بررسی می شود و محل قرار گیری جفت دیده می شود.

 

هدف سونوگرافی آنومالی

هدف از انجام این سونوگرافی بررسی وضعیت رشد جنین است. هر چندکه در کنار این هدف می تواند جنسیت جنین را نیز مشخص کند و یک عکس از دوران جنینی نیز به شما بدهد.

 

چه چیز هایی در سونوگرافی آنومالی قابل مشاهده است ؟

انجام سونوگرافی آنومالی نهایتاً نیم ساعت طول می کشد و در این زمان مادر نیز اجازه دارد به صفحه مانیتور نگاه کند. اگر پیش از این سونوگرافی انجام نداده باشید، تعداد جنین های درون رحم و زمان زایمان را در این زمان می توانید تعیین کنید.

استخوان های جنین در صفحه مانیتور سفید دیده می شوند و بافت های نرم بدن طوسی رنگ نمایش داده می شوند. مایع آمنیوتیک احاطه کننده ی جنین نیز سیاهرنگ خواهد بود.

تمام اندام های بدن جنین در این سونوگرافی بررسی و اندازه گیری می شوند. شکل و ساختار مغز و سرجنین مشخص می شود و مشکلات شدید مغزی که به ندرت رخ می دهند در این مرحله قابل تشخیص است. قلب کودک در این زمان دارای شکل تکامل یافته ای است و رگ ها و شریان های اصلی را می توان در آن دید.

ممکن است مقداری از مایع آمنیوتیک وارد معده جنین شده باشد و معده را به صورت حباب سیاهی در سونوگرافی ببینید.

کلیه های جنین در این زمان کامل شده اند و مثانه ی او باید پر باشد. از این زمان به بعد جنین بار ها و بارها ادرار می کند.

 

چه ناهنجاری هایی در این سونوگرافی قابل مشاهده است ؟

برخی از ناهنجاری های مادر زادی در این زمان قابل تشخیص است و باید بر مبنای آن تصمیمات آینده را اتخاذ کرد. این ناهنجاری ها که جای نگرانی دارند، عبارتند از:

عدم وجود 98 درصد از قسمت بالای سر

شکاف 75 درصدی لب

نقص دیواره شکمی، طوریکه روده و کبد از آن خارج شوند

کوتاهی قد 60 درصدی

نقص 90 درصدی نخاع

مشل 80 درصدی کلیه ها و نقص در تشکیل آن ها

وجود سوراخ در قفسه سینه یا دیافراگم

مشکلات قلبی از جمله نقص در بطن ها یا نقص در دریچه قلب

بعضی از مشکلات مانند نقص قلب و انسداد روده ممکن است تا بد از زایمان مشخص نشود. در این مرحله تنها مشکلات حاد دیده می شوند. البته باید گفت که اکثریت قریب به اتفاق نوزادان سالم متولد خواهند شد.

بهترین زمان سونوگرافی آنومالی برای بهترین تشخیص هفته ی بیستم بارداری تعیین شده است.

منبع: بهترین زمان سونوگرافی آنومالی چه موقعی است ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

مشکلات کسب و کارهای کوچک چیست ؟

کسب و کارهای کوچک

مشکلات کسب و کارهای کوچک

صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولاً در مقایسه با رقیبانشان در کسب و کار های بزرگتر ، مزایای متعددی را تجربه می کنند. قابلیت و توان تصمیم گیری در کمترین زمان و برقراری ارتباط نزدیک تر با کارکنان و مشتریان که باعث موفقیت بیشتر در کار می شود از جمله همین مزایای مرتبط به مقیاس کسب و کار است. گرچه موقعیت هایی نیز وجود دارندکه در مقایسه با رقیبان، کار را دشوار می کند.

 

مزایای محدود کارکنان

کسب و کار های کوچک عموماً نمی توانند مزایای خوبی را برای کارکنان خود تأمین کنند. مواردی همچون بیمه درمانی ویا ارائه برنامه هایی برای ایجاد انگیزه و غیره در اولویت چندم این کسب و کار ها قرار گرفته و عملاً انجام نمی شوند. با وجود مزایای کم، امکان جذب کارکنان با انگیزه و با استعداد که نقش زیادی در توسعه و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی کسب و کار دارد، دشوار می شود.

 

کاهش  قدرت خرید

قدرت خرید ورودی های کسب و کار با قیمت مناسب و به صورت عمده یکی از نقاطی است که تأثیر زیادی بر درآمد و سود آن کسب و کار خواهد گذاشت. کسب و کار های بزگ فشای بزرگتری نیز برای ذخیره دارند و اغلب با خرید های عمده از تخفیف ویژه ای بر خوردار می شوند. اما کسب و کار های کوچک چنین امکانی را ندارند. ضمن اینکه در مجموعه های بزرگتر هزینه های مختلف نیز سر شکن می شوند و اداره آن ها از نظر مالی برای صاحبانش از برخی جهات راحت تر است.

 

نجات در زمان های سخت

در هر اقتصادی زمان های وجود دارد که شرایط برای فعالان اقتصادی دشوار می شود. کسب و کار های کوچک معمولاً در چنین زمان هایی به ندرت پا بر جا می مانند. ممکن است رقیبان بزگتر با دسترسی به منابع بیشتر بتواند شرایط بحارنی را هر طور شده پشت سر بگذارند. شرکت های بزرگ می توانند حتی در شرایط بد اقتصادی نقاطی از بازار را که هنوز ظرفیت کار دارد را شناسایی کرده و از آن طریق سود کسب کنند.

اما، برای کسب و کار های کوچک از بین رفتن حتی یک مشتری اصلی می تواند ضربه ای مرگبار به بدنه آن وارد کند زیرا ممکن است هیچ راهی برای جبران وجود نداشته باشد.

 

دریافت تسهیلات

کسب های کوچک در مقایسه با همتایان بزرگتر خود معمولاً در دریافت تسهیلات با چالش مواجه هستند. بانک معمولاً تمایلی به پرداخت تسهیلات به آن ها دارند و یا در ازا ضمانت های سنگین طلب می کند. به همین دلیل آن ها نمی توانند روی چنین منبع مالی حساب جدی باز کنند. معمولاً روش های دیگری برای تأمین مالی مانند جذب سرمایه گذار و شراکت برای کسب و کارهای کوچکپیشنهاد می شود.

منبع: مشکلات کسب و کارهای کوچک چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

گاز اکسیژن چگونه تولید میشود ؟


گاز اکسیژن چیست

حیاتی ترین عنصر روی زمین گاز اکسیژن چگونه تولید میشود ؟ جو کره ی زمین همیشه آکنده از اکسیژن حیات بخش نبوده است. زمانی در جو زمین، مخلوطی از گاز کربن دی اکسید و گاز های دیگر وجود داشته اندو جوی شبیه به مریخ یا زهره داشته است.

اکثریت بر این باورند که ظهور و پیدایش گیاهان باعث شد طی فرآیند فوتوسنتز گاز اکسیژن بیشتر تولید شود. اما این پیشنهاد نیز وجود دارد که تولید اکسیژن از گاز کربن دی اکسیدبه وسیله نور فرا بنفش رخ داده است. فیتوپلانکتون هایی که در اقیانوس ها زندگی می کنند نیز طی فرآیند فوتوسنتز اکسیژن زیادی را آزاد می کنند.

گاز اکسیژن بی رنگ و بی بو است و در حالت مایع و جامد اکسیژن رنگ آبی کمرنگی دارد و در هر دوحالت مایع و جامد دارای خاصیت پارا مغناطیس است. اکسیژن مایع را معمولاً با عمل تقطیر جزئی از هوای مایع به دست می آورند.

درصد اکسیژن در هوا

ما هوایی را تنفس می کنیم که در آن 21% اکسیژن وجود دارد. آیا تصور می کنید تنفس اکسیژن خالص می تواند مفید باشد ؟ اگر چنین تصوری دارید باید بدانید که اکسیژن خالص نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست.  اکسیژن خالص سمی است و می تواند باعث کاهش بینایی، تشنج و اغما شود.

کاربرد های گاز اکسیژن

از گاز اکسیژن به عنوان اکسید کننده در موشک ها استفاده می شود. اکسیژن در ترکیب با گاز هلیوم با نام تجاری هلیوکس (heliox) به عنوان کپسول تنفسی برای غواصان و بیماران تنفسی به کار می رود. از گاز اکسیژن در جوشکاری، در ساخت فولاد، در تولید متانول، در سیمان سازی و تولید سرامیک و همچنین در سفید کردن خمیر کاغذ در صنعت کاغذ سازی استفاده می شود. تصفیه آب و فاضلاب با اکسیژن، تولید اتیلن اکساید و دستگاههای شناسایی و انالیز مواد نیز از دیگر کاربرد های گاز اکسیژن هستند.

ایمنی کپسول گاز اکسیژن

گاز اکسیژن به تنهایی خطر زا نیست. اما در صورتی که در کنار مواد آتش زا قرار بگیرد از آن جهت که یکی از مواد حیاتی برای شعله های آتش وجود اکسیژن است می تواند بسیار خطرناک باشد و مانع از مهار آتش شود.

تولید گاز اکسیژن

شاید بتوان گفت اکسیژن فراوانترین عنصر پوسته ی زمین است. زیرا به جز اکسیژن موجود در هوا که ترکیب دوتایی از اتم اکسیژن و یا به صورت ترکیب سه تایی اتم اکسیژن است، این اتم در ترکیب با بسیاری از عناصر دیگر در سطح زمین و در آب و غیره وجود دارد. البته به جز کره ی زمین، این عنصر را در تمام جهان هستی و در ستارگان دور دست نیز می توان یافت.

در پاسخ به این سوال که گاز اکسیژن چگونه تولید میشود باید گفت که آن را با روش هایی از هوا استحصال می کنند.

منبع: گاز اکسیژن چگونه تولید میشود ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

دوران بارداری و زایمان طبیعی


بارداری و زایمان
بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

رعایت نکاتی در دوران بارداری و زایمان از جمله تغذیه مناسب و ورزش های دوران بارداری به سالم بودن مادر و جنین کمک زیادی می کند. دوران بارداری حدود 40 هفته طول می کشد و بعد از آن زمان ورود جنین به دنیای بزرگتر هاست.

 

مراحل زایمان

هر زایمانی همانند جنینی که متولد خواهد شد منحصر به فرد است. اما زایمان طبیعی دارای سه مرحله کلی است.مرحله اول باز شدن دهانه رحم، مرحله دوم تولد کودک و مرحله سوم بیرون آمدن جفت است. متوسط زمان زایمان طبیعی 8 ساعت است که برای بعضی از افراد بیشتر یا کمتر طول می کشد. هر مرحله برای اولین زایمان زمان بیشتری دارد.

 

مرحله اول زایمان طبیعی

در قسمت اول این مرحله دهانه رحم از صفر به 3 یا 4 سانتیمتر باز می شود. آغاز درد زایمان برای هر مادر متفاوت خواهد بود. در این مرحله کیسه آب ممکن است دچار ارگی شود. انقباضاتی با فاصله 5 تا 30 دقیقه به سراغ مادر می آید که هر کدام 30 تا 45 ثانیه طول می کشد.

در این مرحله مادر باید خود را سرگرم کند و افکار خوبی را در سر داشته باشد. ارتباط نزدیک با پزشک در این زمان کمک زیادی به مادر می کند. انجام کارهای آرام بخش و دوش گرفتن در این زمان توصیه می شود.

در قسمت دوم دهانه رحم از 4 تا 7 سانتیمتر باز می شود. در این زمان درد بیشتر می شود. انقباضات به طور پیوسته ظهور پیدا می کنند و درد ممکن است در پشت، شکم یا ران متمرکز باشد. در این زمان باید مثانه خالی شود، مادر مایعات بنوشد، نفس های عمیق بکشد و همه او را به آرامش تشویق کنند.

در قسمت سوم از مرحله اول دهانه رخم تا 8-10 سانتیمتر باز می شود. انقباضات شدیدی در این زمان رخ می دهند. مادر حس می کند که سر نوزاد به سمت بیرون آمدن در حرکت است اما تا زمانی که پزشک اجازه نداده است نباید فشار بیاورد. تمام تمرکز مادر در این مرحله باید بر حفظ آرامش باشد.

 

مرحله دوم

این مرحله بین چند دقیقه تا دو ساعت طول می کشد و پزشک از مادر می خواهد که با فشار به خروج کودک از رحم کمک کند. اوج درد زایمان در این مرحله تجربه می شود. نفس های عمیق کمک زیادی به مادر در این مرحله می کنند.

 

مرحله سوم

این مرحله بین چند دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد. بسیاری از مادران آنقدر محو تولد نوزاد هستند که توجهی به مرحله سوم زایمان نمی کنند. ممکن است ماساژ شکم برای تحریک تخلیه جفت توصیه شود. گاهش پیش می آید که در بعضی از مادران انقباض و درد در این مرحله دیده می شود.

در هر حال باید بدانید که انجام تمرینات ورزشی مناسب برای بارداری و زایمان بسیار کمک کننده هستند.

منبع: دوران بارداری و زایمان طبیعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون گلوتن

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده
طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون گلوتن

در این نوشته طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده آموزش داده شده است. برای درست کردن این شیرینی خانگی خوشمزه در مجموع به 15 دقیقه زمان نیاز دارید. مواد گفته شده در این دستور برای درست کردن 38 عدد شیرینی نارگیلی کافی است و دارای 51 کالری انرژی است.

 

بدون گلوتن

در درست کردن این شیرینی از آرد معمولی استفاده نمی شود و تنها آرد نارگیل برای آن به کار می رود. به همین دلیل برای افراد دچار حساسیت به گلوتن که نباید خوراکی های حاوی گلوتن بخورند، شیرینی بسیار مناسبی محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم این شیرینی رژیمی را امتحان کنید.

 

ارزش غذایی

هر عدد شیرینی نارگیلی ساده طبق دستور ارائه شده در این نوشته دارای 51 کالری انرژی، 4.7 گرم چربی، 53 میلی گرم سدیم، 1.5 گرم کربوهیدرات، 0.8 گرم فیبر، 1 گرم پروتئین و 4.7 گرم اریتریتول است.

این شیرینی نسبت به شیرینی های نارگیلی آماده در بازار سالم تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. ضمن ان که درست کردن آن نیز کار خیلی سختی نیست.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی ساده

سه چهارم فنجان آرد نارگیل

یک و نیم قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

شش قاشق غذا خوری کره

یک سوم فنجان روغن نارگیل

سه چهارم فنجان شکر

چهار عدد تخم مرغ بزرگ

یک قاشق غذا خوری شیر بادام

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

 

روش تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون گلوتن

ابتدا آرد نارگیل، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس در ظرفی جدا گانه کره و روغن نارگیل را با همدیگر خوب هم بزنید و سپس شکر را به آن بفزایید و هم بزنید تا نرم و یکدست شود. حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ هاست که باید یکی یکی اضافه شده و در هر مرحله هم زده شود. سپس شیر بادام و عصاره وانیل را نیز اضافه کرده و هم بزنید.

حالا مواد خشک یعنی مخلوط نارگیل و بیکینگ پودر و نمک را به مخلوط مواد تر یعنی کره و روغن و تخم مرغ و غیره اضاف کنید و هم بزنید. خمیری که به دست می آید باید نسبتاً سفت باشد. اگر خمیر شما سفت نبود کمی آرد نارگیل بیشتر به آن بیفزایید. اما، مراقب باشید که بیش از اندازه آرد نارگیل اضافه نکنید.

گلوله هایی از خمیر را روی قالب سیلیکونی یا سینی شیرینی پزی چرب نشده بریزید. گلوله ها را با ضخامت مطلوب تخت کنید.

حالا باید شیرینی ها را در فر که از قبل تا دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سلسیوس (سانتیگراد) گرم شده است، به مدت 8 تا ده دقیقه، بپزید. پخت زمانی کامل شده است که حاشیه شیرینی ها طلایی شود.

 

امیدواریم این طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده را پسندیده باشید و در خانه از درست کردن آن لذت ببرید.

منبع: آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون گلوتن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

معنی اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین

اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین
اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین

اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین

در این نوشته معنی اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین مانند ac، afi، bpd، fhr، fl و crl را توضیح خواهیم داد. دانستن این اصطلاحات مطلوب بسیاری از مادران باردار است که جواب سونوگرافی خود را در دست دارند.

 

ac در سونوگرافی

ac مخفف کلمه abdominal circumference به معنی محدوده شکمی است. تنها اندازه گیری مهم در اواخر بارداری محسوب می شود. این پارامتر بیشتر اندازه و وزن جنین را نشان می دهد تا سن آن را. اندازه گیری های دوره ای منظم برای نظارت بر رشد جنین مفید هستند. از این پارامتر برای تعیین زمان زایمان استفاده نمی شود.

 

afi در سونوگرافی

afi مخفف کلمه amniotic fluid index به معنی شاخص مایع آمنیوتیک است. این شاخص سلامت جنین را مشخص می کند. عدد به دست آمده از این اندازه گیری می تواند طبیعی بودن وضعیت جنین را محرز کند. این مایع نباید از حد طبیعی در اطراف جنین کمتر شود. کم بودن مایع آمنیوتیک می تواند نشانه ای از نقص مادرزادی، پارگی غشاء یا مشکلات دیگری باشد.

 

bpd در سونوگرافی

bpd مخفف کلمه biparietal diameter به معنی قطر دوجداری است. این پارامتر اندازه بین دو طرف یر جنین را مشخص می کند و از هفته سیزدهم بارداری به بعد اندازه گیری می شود. مقدار آن از 2.4 سانتیمتر در هفته سیزدهم تا 9.5 سانتیمتر در انتهای بارداری تغییر می کند. البته جنین های مختلف اندازه سر متفاوتی دارند و تعیین زمان زایمان بر اساس این پارامتر دقیق و خیلی قابل اطمینان نخواهد بود.

 

fhr در سونوگرافی

fhr مخفف کلمه fetal heart rate به معنی آهنگ ضربان قلب جنین است. این پارامتر معمولاً در ابتدای بارداری بین 120 تا 160 ضربان در دقیقه اندازه گیری می شود و از هفته ششم قابل اندازه گیری است. با گذشت ده هفته ضربان قلب به 170 ضربان در دقیقه می رسد و پس از آن به 130 ضربان کاهش پیدا می کند.

 

fl در سونوگرافی

fl مخفف کلمه femur length به معنی طول استخوان ران است. برای اندازه گیری قد جنین در سونوگرافی بارداری از اندازه استخوان ران که طولانی ترین استخوان بدن است استفاده می کنند.

 

crl در سونوگرافی

crl مخفف کلمه crown-rump length به معنی طول طلایی و اندازه طول بالا تنه جنین است. در واقع اندازه سر جنین تا کفل آن را تعیین می کند. اندازه گیری این پارامتر از هفته ششم تا هشتم به بعد انجام شده و می توان تاریخ زایمان را با آن مشخص کرد.

 

hc و efw در سونوگرافی

hc مخفف کلمه head circumference به معنی محدوده سر و efw مخفف کلمه  estimated fetal weight به معنی وزن تخمینی جنین درون رحم هستند و همان طور که از نامشان پیداشت اندازه سر جنین و وزن آن را مشخص خواهند کرد.

موارد گفته شده اصلی ترین اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین هستند.

منبع: معنی اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

گاز نیتروژن خالص آزمایشگاهی

گاز نیتروژن گاز بی رنگ و بی بو وغیرسمی، غیرقابل اشتعال و غیرواکنشی است که اصطلاحا به اینگونه گازها inert گفته می‌شود. استنشاق گاز نیتروژن در غلظتهای بالا جایگزین اکسیژن شده ایجاد خفگی می‌نماید. چگالی گاز نیتروژن کمتر از هواست.

انواع خلوص گاز نیتروژن

گاز نیتروژن با خلوص متفاوتی قابل عرضه میباشد
گاز نیتروژن صنعتی با خلوص حدود 99.99%
گاز نیتروژن گرید 5 با خلوص 99.999%
گاز نیتروژن گرید 5.5 با خلوص99.9995%
گاز نیتروژن گرید 6 با خلوص 99.9999%

کاربرد گاز های نیتروژن

نیتروژن در مقادیر زیاد در صنایع شیمیایی برای پوشاندن، تمیزکاری و انتقال فشار مواد شیمیایی قابل اشتعال استفاده می شود. نیتروژن خلوص بالا در مقادیر زیاد توسط صنعت نیمه هادی به عنوان گاز خالص یا حامل و همچنین برای تجهیزات پوشش مانند کوره ها در هنگام تولید استفاده میشود. گاز نیتروژن در کروماتوگرافی گازی بعنوام گاز حامل استفاده میشود. گاز نیتروژن خالص بعنوان گاز صفر یا زیرو برای ابزارهای تحلیلی یا آنالیز استفاده میشود. گاز نیتروژن معمولا به عنوان یک گاز تعادل یا بالانس در مخلوطهای گازی استفاده می شود.

منبع تولید گاز نیتروژن

بزرگترین منبع تولید گاز نیتروژن، جداسازی هوا می‌باشد. برای بالا بردن خلوص گاز نیتروژن جداسازی شده از هوا میبایست تصفیه مجدد صورت پذیرد. همچنین گاز نیتروژن ازتکنیک PSA تولید و خالص سازی میگردد.

منبع: گاز نیتروژن خالص آزمایشگاهی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

پوکه معدنی چه کاربردی دارد

پوکه معدنی چه کاربردی دارد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

فواید شیر شتر : جایگزینی بهتر برای لبنیات


فواید شیر شتر
فواید شیر شتر

فواید شیر شتر چیست ؟

فواید شیر شتر مربوط به ساختار پروتئین موجود در آن است که شباهتی به ساختار پروتئین شیر گاو ندارد و برای افرادی که به لبنیات گاوی حساسیت دارند مناسب است. مقدار پروتئین و کربوهیدرات موجود در آن با شیر گاو برابری می کند و در عین حال تأثیری بر بالا بردن قند خون ندارد.

شیر شتر به طور طبیعی کم چربی است و 2 تا 3% چربی دارد و در آن اسید های چرب امگا 3 یافت می شود. شیر شتر تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن است و برای درمان بیماری های خود ایمنی مفید واقع می شود. مقدار آهن و ویتامین سی نیز در آن نسبت به شیر گاو بیشتر است.

 

شبیه به شیر مادر

در بسیاری از نقاط دنیا از شیر شتر به عنوان مکمل شیر مادر استفاده می کنند زیرا شبیه ترین تغذیه به شیر مادر محسوب می شود. طعم آن نیز شبیه شیر گاو است.

 

کمک به دیابت با شیر و دوغ شتر

تحقیقات نشان داده اند که شیر و دوغ شتر می تواند بر خلاف لبنیات دیگر نه تنها سبب بالا نرفتن قند خون شود، که برای کاهش مصرف انسولین نیز مفید است. مطالعات انجام شده در کشور هند نشان داده است که مصرف لبنیات شتر بر بهبود دیابت نوع 1 موثر بوده است. به همین دلیل مصرف شیر و دوغ شتر برای مبتلایان به دیابت توصیه می شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود آلرژی و بیماری های خود ایمنی

شیر شتر حاوی مواد محافظتی مانند شیر مادر است و سطوح بالایی از ایمونوگلوبین A و آنزیم های مفیدی مانند لیزوزیم و لاکتوپراکسیداز دارد که برای درمان عفونت لازم هستند.

شیر شتر می تواند در درمان آلرژی های مزمن و کشنده نیز موثر واقع شود.

در بیماری های خود ایمنی بدن به اشتباه به خود حمله می کند. درمان های متعارف عملاً با سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن جلوی پیشرفت بیماری را می گیرند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که شیر شتر می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و هدایت آن برای حمله به آنتی ژن های مضر، سبب کنترل و حتی بهبود بیماری های خود ایمنی شود.

 

سلامت قلب و خون

وجود چربی های غیر اشباع در شیر شتر برای دستگاه قلبی و عروقی بدن انسان مفید است.

 

اوتیسم

برخی معتقدند در بیماری اوتیسم بدن مانند بیماری های خود ایمنی به خود حمله می کند و شیر شتر می تواند در بهبود آن موثر باشد.

 

مضرات

شاید تنها ضرری که شیر شتر داشته باشد برای جیب شما است. زیرا قیمت آن از لبنیات دیگر بیشتر است و البته این قیمت بیشتر با بهره بردن از فواید منحصر به فرد آن جبران می شود.

 

دانستن فواید شیر شتر باعث می شود علاقمند به افزودن لبنیات آن به سبد غذایی خانواده شوید.

منبع: فواید شیر شتر : جایگزینی بهتر برای لبنیات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی