۵۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

انجام کراتینه مو خوب یا بد

کراتینه مو خوب یا بد
کراتینه مو خوب یا بد

کراتینه مو خوب یا بد

در این نوشته بررسی خواهیم کرد که کراتینه مو خوب یا بد است. در سراسر دنیا خانم ها مبالغ هنگفتی را صرف تقویت و درمان آسیب دیدگی مو ها می کنند تا مو هایی درخشان و صاف داشته باشند. روش های صاف کردن موقتی مو ها با وجود هزینه های بسیار درست روز بعد از آن به حالت اول بر می گردد. اما راه حل درمانی کراتین می تواند این امید را به شما بدهد که نتیجه ی هزینه های خود را تا چند ماه شاهد خواهید بود.

 

درمان کراتین مو چیست ؟

کراتینه ی مو انقلابی در فرآیند ترمیم و حالت دهی به مو ها بدون استفاده از مواد شیمیایی است که سبب نرمی، درخشندگی، باز شدن گوریدگی ها است که در عین حال از مو های شما در برابر حرارت و عوامل محیطی دیگر محافظت می کند. مواد کراتینه مو که در واقع حالت مایع کراتین طبیعی موجود در ساختار مو هاست با نفوذ به داخل ساقه ی مو از درون آن را ترمیم می کند و لایه ی محافظی نیز بر روی مو ها تشکیل می دهد. نکته ی مثبت این است که استفاده از درمان کراتین محدود به جنس موی خاصی نیست و از کراتینه مو تقویتی برای مو های وز شده، فرفری، آسیب دیده، لخت، جوان، پیر و … می توان استفاده کرد.

 

مدت ماندگاری

بسته به تعداد دفعات استحمام در طول هفته و سبک زندگی و البته با توجه به موادی که برای کراتینه موی سر استفاده می کنید، ماندگاری اثر کراتینه بین 3 تا 6 ماه تخمین زده شده است. استفاده از کراتین مدت زمانی را که روزانه صرف آراستن مو ها می کنید کاهش می دهد

 

هزینه کراتینه مو

معمولاً درمان کراتینه حدود 300 دلار هزینه بر می دارد و یکی دو ساعت زمان شما را می گیرد. اما در آرایشگاه ها به دلیل مصرف مواد به صورت عمده هزینه ها ممکن است کاهش پیدا کند. گاهی قیمت با توجه به اندازه و تراکم مو ها متفاوت است.

 

آیا امکان کراتینه مو پس از رنگ کردن مو ها وجود دارد ؟

کراتینه مو از نوع تقویتی گاهی درست پس از رنگ کردن یا هایلایت کردن مو ها توصیه می شود و مفید است. حتی کراتینه ی تقویتی را پس از استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو نیز می توان به کار برد.

 

محدودیت سنی

کراتینه مویی که حاوی مواد شیمیایی نباشد را از سن 7 سال به بالا می توان استفاده کرد. اما طول مدت فرآیند ممکن است کمی برای بچه ها خسته کننده باشد.

 

آیا پس از کراتینه کردن مو ها می توان مو را رنگ کرد ؟

امکان رنگ کردن مو ها دو هفته پس از انجام کراتینه وجود دارد.

کراتینه مو خوب یا بد ، انتخاب باشماست!


منبع :  انجام کراتینه مو خوب یا بد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

کراتینه تقویتی مو چیست ؟

کراتینه تقویتی مو
کراتینه تقویتی مو

کراتینه تقویتی مو

آیا کراتینه تقویتی مو حقیقت دارد و کراتین باعث افزایش رشد مو ها می شود ؟ کراتین نام پروتئینی است که به طور طبیعی در بافت مو وجود دارد و ساختار موها را تشکیل می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد کراتین را عامل تقویت مو می دانند.

از کراتین در انواع محصولات کراتینه ی مو برای نرم کردن و درخشان کردن موها استفاده می شود. اگر موهای فردی وز وزی شده باشد و دچار خشکی و شکنندگی باشد، احتمالاً برای درمان یکی از محصولات کراتینه به وی پیشنهاد شده است. در این زمینه افراد باید دقت کنند که حرارات بالای لازم برای نفوذ دادن کراتین به درون ساقه ی مو و هم چنین ترکیبات سمی و خطرناکی که ممکن است در برخی از محصولات وجود داشته باشد، نه تنها سبب درمان نمی شود که باعث آسیب دیدگی بیشتر مو نیز می شود.

اما این مورد برای آن دسته از درمان کراتینه ایجاد می شود که مانند گلت کردن مو برای صاف کردن مو به کار می روند. نوع دیگری از درمان کراتینه نیز وجود دارد که فاقد مواد شیمیایی مضر است و باعث تخریب ساختار مو نمی شود.

 

احیاء مو با کراتین

شرکت ها و آرایشگاه های ارائه دهنده خدامات کراتینه مو ادعا می کنند که می توان فولیکول های مو را با کراتین احیا کرد و کراتینه کردن یک درمان بی ضرر است. از طرفی بسیاری از کارشناسان در مورد محصولات حاوی فرمالدهید هشدار می دهندکه به طور بالقوه ماده ای سمی و سرطان زا است. به علاوه درجه حرارات بالایی که هنگام اتو کردن مو ها در مراحل پایانی کار استفاده می شود، ساختار طبیعی مو را دچار تخریب می کند. به خاطر دلایل ذکر شده، استفاده از کراتین و افزایش ریزش مو با هم رابطه ی مستقیم دارند.

در صورتی که با استفاده از محصولات نا مناسب کراتین دچار آسیب دیدگی مو شده باشید تنها راه حل کوتاه کردن موهاست.

 

آیا درمان کراتین مو ها را ضخیم تر می کند ؟

کراتین نوعی پروتئین اساسی در ساختار مو است و طبیعتا عاملی برای ضخیم بودن موهاست. محصولات کراتینه که حاوی فرمالدهید نیستند و نقش صاف کنندگی ندارد و هم چنین کراتینه مو با مواد طبیعی می تواند به ضخیم شدن موها کمک کند و باعث درخشندگی و از بین رفتن وز موها شود.

کراتین به کار رفته در محصولات کراتینه مو مانند شامپو، سرم و ماسک موی کراتینه باعث پر شدن تخلخل های مو می شود و به همین دلیل از مو ها در برابر عوامل آسیب زای خارجی محافظت می کند.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت کراتینه صاف کننده سبب آسیب دیدن مو ها می شود و کراتینه تقویتی مو گزینه ی بهتری برای رفع وز مو هاست.


منبع : کراتینه تقویتی مو چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

معرفی سری های کمباین های نیوهلند

شرکت نیوهلند   NEW HOLLAND AGRICULTURE سازنده طیف وسیعی از ماشین های برداشت غلات بوده که بطور مختصر در اینجا به گروه های اصلی و مدل های هر زیرگروه اشاره شده و در هرگروه مشخصه های ظرفیت مخزن، توان موتور و عرض هد برداشت آنها فهرست شده است و سری های مختلفی از کمباین نیوهلند روانه بازرهای بین اللملی شده اند.

*نکته: در ایران تاکنون سری های TC کمباین های نیوهلند وارد و عرضه شده اند و دلایل عمده انتخاب  سری TC کمباین نیوهلند برای بازار ایران میتوان به عدم پیچیدگی موارد فنی و تطابق پذیری با شرایط ایران از قبیل : بهره برداران، آب و هوا، نوع کشت و آبیاری ، اندازه مزارع، کیفیت سوخت و… اشاره کرد.

۱- سری TC کمباین های نیوهلند (زیبایی بیشتر عملکرد هوشمندانه تر)

کمباین های نیوهلند

ویژگی های سری TC کمباین نیوهلند

  • ظرفیت کاری منحصر بفرد
  • کیفیت برداشت عالی
  • راحتی کارکرد
  • لذت و راحتی در رانندگی و اپراتوری

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه TC

TC5.90 TC5.80 TC5.70 TC4.90 مدل های سری TC
۵٫۱۸ ۵٫۱۸ ۵٫۱۸ ۵٫۱۸ عرض هد برداشت(متر)
۶۴۰۰ ۶۴۰۰ ۵۲۰۰ ۵۰۰۰ ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۲۵۸ ۲۲۷ ۱۷۵ ۱۷۵ حداکثر توان(Hp)

 

۲- سری CX6 & CX5 TIER 4 کمباین نیوهلند

(متناسب با تمامی مزارع)

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

ویژگی های سری CX6 & CX5

– افزایش دامنه راحتی(EXPANDED COMFORT)

– تطابق پذیری بدون محدودیت

-انعطاف پذیری بدون محدودیت

– نگهداری راحت تر

-کیفیت کارکرد بالا

-قدرتمند، اقتصادی و قابل ستایش

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX6 & CX5

CX6.90 CX6.80 CX5.90 CX5.80 مدل های سری CX
۹٫۱۵-۵٫۱۸ ۹٫۱۵-۴٫۵ ۷٫۳-۴٫۵ ۷٫۳-۴٫۵ عرض هد برداشت(متر)
۹۳۰۰ ۹۳۰۰ ۸۳۰۰/۷۳۰۰ ۸۳۰۰ ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۳۴۰ ۳۰۰ ۳۰۰ ۲۵۸ حداکثر توان(Hp)

 

 منبع : معرفی سری های کمباین های نیوهلند

۳-  سری CX7000 & CX8000

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

 برخی ویژگی ها این کمباین :

  • برترین کیفیت برداشت
  • ظرفیت کاری حداکثر
  • هزینه های نگهداری کمتر
  • راحتی کارکرد

 

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX7000 & CX8000

CX8080 CX8070 CX7090 CX7080 مدل های سری CX
۹٫۱۵-۶٫۱۰ ۹٫۱۵-۵٫۱۸ ۷٫۳-۴٫۵ ۷٫۳-۴٫۵ عرض هد برداشت(متر)
۱۱۵۰۰ ۹۵۰۰ ۱۰۰۰۰ ۹۰۰۰ ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۴۰۱ ۳۶۷ ۳۶۷ ۳۳۳ حداکثر توان(Hp)

۴- کمباین های سری CX7 & CX8 – TIER 4B

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

برخی ویژگی ها:

  • برترین کیفیت برداشت
  • ظرفیت کاری حداکثر
  • هزینه های نگهداری کمتر
  • راحتی کارکرد
  • مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX7 & CX8
CX8.90 CX8.85 CX8.80 CX8.70 CX7.90 CX7.80 مدل های سری CX
۹٫۱۵-۶٫۱ ۹٫۱۵-۶٫۱ ۹٫۱۵-۶٫۱ ۹٫۱۵-۵٫۱۸ ۷٫۳۲-۵٫۱۸ ۷٫۳۲-۴٫۵۷ عرض هد برداشت(متر)
۱۲۵۰۰ ۱۲۵۰۰ ۱۱۵۰۰ ۹۵۰۰/۱۱۵۰۰ ۱۰۰۰۰ ۹۰۰۰ ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۴۹۰ ۴۴۹ ۴۰۱ ۳۷۴ ۳۷۴ ۳۴۰ حداکثر توان(Hp)

 

۵- کمباین های رونمایی شده سری CR

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

ویژه  ترین کیفیت برداشت

  • مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CR
CR1090 CR9.90 CR9.80 CR8.90 CR8.80 CR7.90 مدل های سری CR
۱۲٫۵-۶٫۷ ۱۲٫۵-۶٫۷ ۱۲٫۵-۶٫۷ ۱۲٫۵-۶٫۷ ۱۰٫۶-۶٫۱۰ ۱۰٫۶-۴٫۸ عرض هد برداشت(متر)
۱۴۵۰۰ ۱۴۵۰۰ ۱۲۵۰۰ ۱۲۵۰۰ ۱۲۵۰۰ ۱۱۵۰۰/۹۵۰۰ ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۷۰۰ ۵۷۱ ۵۷۱ ۵۱۷ ۵۱۷ ۴۴۹ حداکثر توان(Hp)

منیع : معرفی سری های کمباین های نیوهلند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

ماشین کمباین برای برداشت محصول

در سال ۱۸۰۰ میلادی و در زمانی که ماشین کمباین هنوز اختراع نشده بود، حدود ۹۰% از کل جمعیت ایالات متحده روی زمین های کشاورزی کار می کردند. اما اکنون پس از گذشت حدود ۲۰۰ سال این جمعیت به کمتر از ۲% رسیده است. اختراع و توسعه ی ماشین های غول پیکری مانند کمباین که سبب افزایش سرعت تولید می شد از مهمترین علل این تغییر مشاغل در سطح جوامع بود.

برداشت محصول یعنی چه ؟

محصولاتی مانند گندم، جو و چاودار به طور کامل خوراکی نیستند. دانه های گیاه برای خوراک انسان استفاده می شوند و باقی آن مانند ساقه و کاه  قابلیت خوراکی برای انسان ندارند و باید جدا شوند.

پیش از اختراع کمباین کارگران زمین های کشاورزی با مشقت فراوان بخش های خوراکی را از غیر خوراکی جدا می کردند. آن ها مجبور بودند ابتدا با داس محصول را برداشت کنند و سپس اقدام به جدا سازی دانه غلات کنند. این کار زمان زیادی نیاز داشت و نیروی کارگری بسیاری را طلب می کرد.

اما به لطف اختراع کمباین تمام این مراحل به صورت خودکار توسط ماشین انجام می شود. ماشین کمباین دانه غلات را از یک سو در محفظه ای و بخش های غیر خوراکی را از سوی دیگری خارج می کند و روی زمین کشاورزی می ریزد.

اجزاء ماشین کمباین

درون یک ماشین کمباین پیچیده است و از بخش های مختلفی تشکیل شده است: چره دنده ها، تیغه ها، مارپیچ حرکت دهنده ی غلات، تسمه نقاله، کمربند، اهرم و چرخ هایی درون دستگاه تعبیه شده اند. طرز کار ماشین به این صورت است که قسمت جلوی ماشین محصول را جمع آوری می کند. هر چه قسمت سر دستگاه پهن تر باشد سرعت برداشت بیشتر است. این قسمت با کمک نیروی هیدرولیکی بالا و پایین می رود و زاویه می گیرد.

چرخی که گردش آهسته دارد به نام reel محصولات را به سمت کاتر هل می دهد. این چرخ دندانه هایی دارد که محصولات در آن گیر می کند و هدایت می شود. این دندانه ها مرتب باز و بسته می شوند. کاتر در سر تا سر قسمت سر ماشین وجود دارد.

در پشت کاتر محصول با یک مارپیچ و از طریق نوار نقاله وارد فرآیند می شود. در این مرحله خرمن کوبی انجام می شود و ساقه و پوش ها از دانه ها جدا می شوند. دانه ها غربال شده و در محفظه ی زیرین ریخته می شوند. باقی  مواد جدا شده با نوار نقاله به سمت انتهای ماشین هدایت می شوند. همزمان دانه های بیشتری غربال شده و پایین می ریزند. وقتی محفظه ی دانه ها پر شود، توسط لوله ی جانبی ماشین در یک تریلر ریخته می شوند.

ساقه ها و کاه نیز از قسمت انتهایی ماشین کمباین خارج می شوند.


منبع : ماشین کمباین برای برداشت محصول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟

آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟

گازهای قابل اشتعال چه خصوصیتی دارند

دغدغه ی اینکه آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟ در ذهن بسیاری از والدینی که بادکنک هلیومی تهیه می کنند وجود دارد. به خصوص وقتی که بخواهند بادکنک ها را با کپسول گاز هلیوم در خانه پر کنند.

گاز هلیوم گازی نجیب

گروهی از عناصر، یک ستون از جدول تناوبی یا جدول مندلیف را به خود اختصاص داده اند و همگی در دمای اتاق گاز هستند. این عناصر به نام گاز های نجیب معروف اند و هلیوم در صدر این عناصر قرار دارد. پس از آن نئون، آرگون، کریپتون، زنون، زادون و اوگانسون هستند.

تمامی گاز های نجیب به صورت تک اتمی در طبیعت وجود دارند و تنها حدود یک درصد از حجم اتمسفر را به خود اختصاص داده اند. برای استحصال گازی مانند هلیوم نمی توان آن را از جو استخراج کرد و برای تولید آن از ذخایر گاز طبیعی که دارای 7% هلیوم است بهره می گیرند.

علت اشتعال گاز هیدروژن

اشتعال زمانی اتفاق می افتد که واکنش در گاز ها ایجاد شود. واکنش دادن برای اشتعال در واقع ترکیب گاز با اکسیژن هواست که به این فرآیند سوختن می گویند. گاز هیدروژن قابلیت ترکیب با اکسیژن و سوختن را دارد. اما همانطور که ذکر شد، گاز هلیوم یک گاز نجیب است و به دلیل عدم واکنش با اکسیژن قابلیت اشتعال نیز ندارد.
گاز نیتروژن نیز مانند گاز هلیوم قابل اشتعال نیست. هرچند سرایت آتش به مخازن آن سبب ترکیدگی خطوط انتقال می شود و اکسید های خطرناکی در حضور آتش با اکسیژن ایجاد می کند. اما، هلیوم ظرفیت واکنش دادن و تولید اکسید های خطرناک را ندارد و گاز کاملاً بی خطری است.

استنشاق گاز

استنشاق گاز های بی خطری مانند هلیوم یا نیتروژن که البته در هوای اطراف نیز وجود دارند ضرر ندارد. اما باید به این نکته توجه کرد که تنفس هوای بدون اکسیژن می تواند آسیب زا باشد. علت اصلی تنفس اکسیژن رسانی به بدن است. استنشاق گاز خالص باعث می شود ریه ها پر از گاز شود و فرد احساس کاذب تنفش داشته باشد در صورتیکه در واقع اکسیژنی از طریق ریه ها جذب خون نمی شود و می تواند مشکلا مغزی نیز به وجود بیاورد. به همین دلیل برای احتیاط لازم است مستقیماً گاز خروجی از کپسول یا بادکنک هلیومی تنفش نشود اما آزاد شدن این گاز در هوای خانه مشکل ساز نخواهد بود.

خاصیت تغییر صدا به علت تنفس گاز هایی مانند هلیوم افراد را جذب می کند تا آن را به وسیله ی بازی خود تبدیل کنند. اما، استنشاق مستقیم هلیوم ابداً توصیه نمی شود. در هر صورت با توجه به بی اثر بودن گاز هلیوم ، سمی نبودن و خواص ویژه و کاربردهایی که دارد، برای استفاده ی مطمئن از بادکنک های هلیومی دانستن اینکه آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟ لازم است.


منبع :  آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

 

مخزن کپسول گاز هلیوم برای بادکنک معمولاً 15% بیش تر از نیاز برای پر کردن تعداد بادکنک در نظر گرفته شده گاز دارد. این مقدار برای نشت گاز در هنگام تعویض بادکنک و … در نظر گرفته شده است که در صورت احتیاط و ممانعت از خروج و هدر رفتن گاز می توانید تعداد بادکنک بیشتری را با آن پر کنید.

نگهداری از کپسول برای استفاده های بعدی

شیر مخزن را به درستی ببندید و آن را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید. زمانی که مخزن شما کاملاً خالی شد نیز می توانید برای بازیافت آن اقدام کنید.

 

پر کردن بادکنک

از کجا بفهمیم که بادکنک تا اندازه ی درستی پر شده است ؟ برای بادکنک های لاتکسی معمولاً قطر پر شده را ذکر می کنند. بادکنک درست پر شده شکل اصلی خود را (کره، گلابی یا لامپی) کامل نشان می دهد. گاز هلیوم نیز از هوا مستثنی نیست و در صورتی که زیاد وارد بادکنک شود سبب ترکیدن آن می شود. این کار باعث می شود تعداد کمتری بادکنک هلیومی را در انتها داشته باشید.

 

آیا از گاز هلیوم برای بادکنک فویلی نیز می توان استفاده کرد ؟

بله از این گاز برای پر کردن هر دو نوع بادکنک می توان استفاده کرد. تنها تفاوت در این است که بادکنک های فویلی اندازه ی بزرگتری دارند و میزان گازی که برای پر کردن آن ها لازم اس بیشتر خواهد بود. به همین دلیل تعداد کمتری بادکنک فویلی را می توان با یک کپسول پر کرد.

 

استفاده از روبان برای بادکنک

از آنجا که بادکنک های پر شده با گاز هلیوم تمایل زیادی به فرار به ارتفاعات جوی دارند باید سریعا به اتداد آن ها نخ یا روبانی متصل کرد که با استفاده از آن بتوان مانع از ارتفاع گرفتن بادکنک ها شد. برای طول دلخواه روبان باید از قبل برنامه ریزی کنید و پس از پر کردن هر بادکنک آن را به روبان متصل کند.

بادکنک پر شده با گاز هلیوم چه مدتی شناور می ماند ؟

بررسی ها نشان می دهد که زمان شناوری بادکنک پر شده با گاز هلیوم 5-7 ساعت است. البته این مدت تحت تاثیر عوامل زیادی متغیر است. اما نکته ی مهم این است که نمی توانید از دو روز قبل بادکنک های هلیومی خود را آماده کنید. آن ها را باید مانند غذا همان روز مورد نظر حاضر کنید. بادکنک ها در محیط خنک مدت زمان بیشتری شناور می مانند.

 

افزایش مدت شناویر بادکنک لاتکسی

گره ی انتهایی بادکنک را محکم بزنید. موادی نیز وجود دارند که مانند عایق درون بادکنک عمل کرده و از نشت گاز و کاهش مدت شناوری جلوگیری می کنند. این مواد را به طور جداگانه می توانید خریداری کنید.

کپسول گاز هلیوم برای بادکنک های فویلی و لاتکسی استفاده می شود.


منبع : کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

سقط ساک حاملگی پوچ

سقط ساک حاملگی
سقط ساک حاملگی

سقط ساک حاملگی

زمانی که ساک حاملگی پوچ تشخیص داده می شود، سقط ساک حاملگی نیز ضروری است. البته این امر ممکن است به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. حدود 50% از سقط هایی که در اوایل بارداری رخ می دهند به علت خالی بودن ساک حاملگی است.

در چه شرایطی مداخله پزشکی برای سقط ساک حاملگی پوچ لازم است

بسیاری از موارد ساک حاملگی پوچ پیش از اینکه تشخیص داده شود، خود به خود سقط می شود. اما گاهی نیز اتفاق می افتد که سقط طبیعی انجام نشود و نیاز به مداخلات پزشکی باشد.

 

راه های سقط ساک حاملگی پوچ

حاملگی پوچ یا بدون مداخله و به صورت طبیعی سقط می شود و یا اینکه پزشک با استفاده از قرص های مخصوص سقط که با دستور منظمی باید مصرف شوند و یا در مواردی با تجویز کورتاژ در سقط مداخله می کند. گاهی با وجود سقط طبیعی نیز بقایایی در رحم وجود خواهد داشت که باید با کورتاژ خارج شود. این سقط رود هنگام نیز مانند هر سقط دیگری دردناک خواهد بود.

 

علت حاملگی بدون جنین

مهمترین عامل شناخته شده در ایجاد بارداری پوچ اختلالات کرموزومی است که احتمال دارد بر اثر بالا بودن سن پدر و مادر رخ بدهد.

البته حاملگی پوج در هر سنی احتمال دیده شدن دارد. زمانی که بدن زن باردار حاملگی پوچ را تشخیص بدهد خود به خود روند بارداری متوقف می شود و هورمون ها به سمت سقط ساک پوچ پیش می روند. سقط طبیعی روش ارجح است زیرا از جمله روش های تهاجمی و دارای عوارض نیست. اما برخی از زنان از نظر جسمی و روانی تحمل مدت زمان روند طبیعی را ندارند و مایل هستند که با مداخلات پزشکی این اتفاق زودتر صورت بگیرد.

 

جلوگیری از تشکیل ساک حاملگی پوچ

متاسفانه در اکثر موارد امکان جلوگیری از تشکیل ساک پوچ وجود ندارد. برخی از زوج ها در صورتی که شاهد سقط های مکرر در سه ماهه اول حاملگی هستند باید آزمایش ژنتیک بدهند. حاملگی پوچ در اغلب موارد فقط یک بار برای زن رخ می دهد و به ندرت اتفاق می افتد که زنی چندین حاملگی پوچ پشت سر هم داشته باشد. پس از رخ دادن هر گونه سقطی اعم از سقط ساک حاملگی پوچ و غیره، پزشک ها توصیه می کنند زوجین چند دوره قاعدگی را پشت سر گذاشته و سپس دوباره اقدام به باروری مجدد کنند.

 

تشخیص حاملگی پوچ

در دنیای امروز با انجام سونوگرافی دقیق، این نوع حاملگی سریع تر تشخیص داده می شود. از زمانی که ساک تشکیل می شود یک تا دو هفته زمان لازم است تا مشخص شود ساک حاملگی واقعا پوچ است یا خیر. برخی در هفته هشتم و برخی زودتر تشخیص داده می شوند و اقدامات لازم برای سقط ساک حاملگی پوچ انجام می شود.


منبع : سقط ساک حاملگی پوچ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

المنت مو روشی برای صاف کردن مو ها

المنت مو
المنت مو

المنت مو برای صاف کردن مو

استفاده از المنت مو برای صاف کردن مو ها نسبت به روش های دیگر مانند کراتینه ی مو روشی سالم تر است. مواد سازنده ی المنت مو شامل مواد معدنی از جمله منگنز، سدیم، پتاسیم، اکسید رس و … هستند که از عناصر سازنده ی مو نیز محسوب می شوند.

المنت مو سبب احیا کردن مو های آسیب دیده می شود و بر خلاف مواد صاف کننده ی مو مانند گلت مو ، می توان از ان برای مو های آسیب دیده و دکلره نیز استفاده کرد.

 

المنت مو مارک ولا

Wella یکی از برند های معتبر در زمینه محصولات مو است. المنت مو محصول این شرکت سرمی بدون پارابن و دارای خاصیت حجم دهندگی به مو ها است. سرم المنت باعث نرمی مو ها و تقویت مو ها تا ریشه ی آن می شود. سرم المنت دارای بافتی ژل مانند است و حاوی مواد معدنی است که برای تقویت مو و بهبود وضعیت پوست سر مفید هستند.

ادعا می شود که سرم المن ولا مو را تقویت کرده و به حجم ان اضافه می کند. مو ها را نرم و ابریشمی می کند. فرمول آن بدون سولفات و مواد نگهدارنده پارابن است. استفاده از ان برای تمام انواع مو ها مناسب است. حتی برای مو های رنگ شده و شدیداً آسیب دیده نیز می توان از سرم المنت استفاده کرد و از نتایج آن بهره برد.

 

نحوه استفاده از المنت مو ولا

المنت موی ولا 100 میلی لیتری به قیمت 24 یورو در سایت های خارجی به فروش می رسد. برای استفاده ی صحیح از این مواد باید مواد سرم را روی تمام قسمت های مو و حتی ریشه آن پخش کرد و با حرکت دایره وار ماساژ داد. پس از آن مو ها نباید آبکشی شوند و باید با سشوار خشک گردند و این مواد تا دفعه بعدی شستشو در حمام روی مو ها باقی بماند..

 

بیو المنت RM

یکی دیگر از برند های المنت برای صافی مو بیو المنت RM است. المنت نسبت به کراتین موثر تر، ماندگار تر و سالم تر است. منشأ کراتینه موی سر حیوانی، گیاهی و شیمیایی است که نوع شیمیایی آن می تواند آسیب زا باشد و بخارات ان نیز سرطان زا هستند.

منشأ المنت مواد معدنی هستند و اجزاء تشکیل دهنده ی آن مواد معدنی مورد نیاز ساقه ی مو است. در واقع می توان اصطلاحاً گفت که المنت اولین کراتینه مو بدون مواد شیمیایی است. مواد دیگری مانند اکسید رس و مس و اکسید منگنز نیز نقش مهمی در کیفیت اثر گذاری المنت مو دارند. اکسید مس در ترمیم و احیاء بافت مو نقش دارد و اکسید رس باعث نرمی و لطافت می شود.

المنت مو برای صاف کردن مو ها روش مناسب تر و سالمتری است.


منبع : المنت مو روشی برای صاف کردن مو ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

کشت برج توت فرنگی

آنچه که برای سخته این برج توت فرنگی‌ نیاز دارید:

یه دریل برقی‌ برای ایجاد سوراخ هایی به قطر ۵ تا ۷ سانتیمتر.

دریل برای حفر سوراخ های ۳ میلی متری

لوله‌های پی وی سیا به قطر ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلی‌ لیتر (بهتر است ارتفاع آن به اندازه ارتفاع هر واحد آن باقی بماند.)

درب برای پایینه لوله.

یک لوله باریکتر و حدود ۸ تا ۱۰ سانت بلندتر برای آبیاری.

چوب پنبه

چاقو

پارچه

نخ محکم

نوار چسب

تشت بزرگ

خاک مناسب برای کشت توت فرنگی

دانه توت فرنگی

دانه متفاوت برای زیبایی

giah

قدم اول: برش

تصمیم بگیرید ک اندازه برج چقدر باشد. ( لوله آبیاری باید ۸ تا ۱۰ سانتیمتر بلندتر باشد.)

قدم دوم: دریل کردن لوله آبیاری

۲/۳ام لوله را مطابق شکل دریل کرده.

giah

قدم سوم: تکمیل لوله آبیاری

پارچه را بریده و به دور لوله با نخ بپیچید و با چاقو سوراخها را باز کنید.

giah

قدم چهارم: ایجاد سوراخ در برج

یک طرف لوله را سوراخ ایجاد کنید بهتر است برای زیبایی‌ سه ردیف را مد نظر قرار دهید. ۲۰ سانتیمتر انتهایی را سوراخی قرار ندهید.

giah

قدم پنجم: پر کردن

یک گوشه مناسب برای کانتر انتخاب نمایید و داخل آن را با خاک مخصوص باغبانی پر کنید و سپس ۲۰ سانتیمتر خالی‌ را در خاک قرار دهید و لوله آبیاری را داخل برج بگذارید.

giah

مرحله ششم: کاشتن

پایینترین سوراخ برای کاشت ترکیبی مناسب است و از بعد از آن کاشت دانه توت‌فرنگی را بکارید. نحوه پر کردنش هم به سادگی‌ و فشار انگشت است.بد از هر ۶ دانه از دانه ترکیبی‌ استفاده نمایید.

مرحله ۷: قرار دادن در جای مناسب:

با دست خود برج را ثابت نگاه دارید و آنرا در جای مناسب قرار دهید.

giah

آبیاری:

برای آبیاری روزی یکبار در هوای گرم آنرا آبیاری کنید.


منبع : کشت برج توت فرنگی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی

بارداری خارج رحمی و عوامل بارداری خارج از رحم چیست ؟

عوامل بارداری خارج از رحم
عوامل بارداری خارج از رحم

بارداری خارج از رحم

موارد مختلفی می توانند از جمله عوامل بارداری خارج از رحم باشند. حاملگی خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که تخمک لقاح یافته جایی در بیرون از رحم لانه گزینی کند. بارداری های خارج از رحم معمولاً در لوله ی فالوپ اتفاق می افتند و به ندرت ممکن است در گردن رحم و در حفره های شکمی و لگن نیز اتفاق بیفتد. در این شرایط معمولاً تخمک لقاح یافته امکان رشد و تبدیل شدن به جنین را ندارد و نمی توان آن را به رحم منتقل کرد.

در یک بارداری طبیعی تخمک در لوله های فالوپ لقاح پیدا می کند و مویچه های درون لوله فالوپ آن را به سمت رحم حرکت می دهند. در صورتی که زخمی در لوله های فالوپ وجود داشته باشد و یا هر علت دیگری که مانع حرکت تخمک به سمت رحم شود، سلول لقاح یافته در همان نقطه ی لوله ی فالوپ شروع به رشد می کند. در این شرایط باید برای خارج کردن آن از بدن مادر اقدام نمود.

حاملگی خارج رحمی در سال های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. آمار ها نشان می دهد 2% از حاملگی ها خارج رحمی هستند.

 

عوامل بارداری خارج از رحم

یکی از علل بارداری خارج رحمی عفونت در ناحیه لگن است. برای مثال در صورتی که بیماری التهابی لگنی وجود داشته باشد و یا جراحی لگنی انجام شده باشد و یا خانم با تنگی مادرزادی لوله فالوپ متولد شده باشد، احتمال رخ دادن بارداری خارج از رحم وجود دارد.

یکبار حاملگی خارج از رحم می تواند خطر حاملگی دوباره در همان نقطه را افزایش دهد. زیرا جراحی و خارج کردن تخمک از لوله فالوپ در آن نقطه جراحت ایجاد کرده و در صورت مسدود شده مشکلاتی را ایجاد می کند.

به ندرت نیز ممکن است حاملگی خارج رحمی به علت استفاده از قرص ضد بارداری پروژسترون ایجاد شود. استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری درون رحمی مانند IUD نیز خطر ایجاد حاملگی خارج رحمی را افزایش می دهد.

سیگار کشیدن، داشتن شرکای جنسی متعدد و روش های کمک باروری و درمان ناباروری نیز افزایش خطر حاملگی خارج از رحم را در پی دارند.

 

علائم و عوارض بارداری خارج رحمی

خونریزی های نامنظم و یا قطع دوران پریود می تواند از علائم حاملگی خارج رحمی باشد. بیشتر بارداری های خارج رحمی پیش از آنکه زن بداند باردار است تشخیص داده می شوند.

تخمک در حال رشد به بافت اطراف خود آسیب می رساند و با بزرگ شدن منجر به خونریزی داخلی می شود خونریزی داخلی می تواند درد شدید در شکم ایجاد کند و حتی علائم شوک و بیهوشی به دنبال داشته باشد و در صورت عدم رسیدگی به موقع جان فرد در خطر خواهد بود.

از این جهت توجه به عوامل بارداری خارج از رحم اهمیت دارد.


منبع : بارداری خارج رحمی و عوامل بارداری خارج از رحم چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان احمدی