ماشین های آینده
ماشین های آینده

ماشین های آینده

آیا تا به حال در مورد ماشین های آینده فکر کرده اید؟ اینکه نحوه رانندگی و ایمنی این ماشین ها چگونه است؟ احتمالاً در مورد خودرو بدون راننده و خودروهای برقی تا کنون مطالبی را شنیده اید. آیا واقعاً در آینده خودروها قادر خواهند بود بدون راننده حرکت و حتی پارک کنند؟

مطمئناً کودکانی که آرزوی گرفتن گواهینامه رانندگی دارند و نوجوانانی که شاید حتی ماشین والدین خود را پنهانی سوار می شوند تصوری از آینده ی چندین سال دیگر خودروها ندارند. ماشین های سال های آینده حتی شکل ظاهری بسیار متفاوتی خواهند داشت. همانطوری که اثری از شکل طاهری ماشین های قدیمی تا امروز باقی نمانده است.

ماشین های قدیمی
ماشین های قدیمی

ماشین های پرنده

فردی به نام گلن کورتیس سعی کرد اولین ماشین پرنده خود را از جنس آلومینیوم بسازد. اما، این ماشین هرگز پرواز نکرد. در هر حال این ایده ای است که افراد بسیاری در سراسر دنیا در ذهن خود می پرورند و تمید دارند روزی بتوانند ماشین پرنده داشته باشند. باید بدانیم که مهمترین اختراعات بشری از همین تخیل ها و آرزوها آغاز شده است.

 

سامانه های پیش ایمن

برای بهبود امنیت وسایل نقلیه سامانه های پیش ایمن طراحی شده اند. سنسورها یا حسگرهای پیشرفته می توانند زمان برخورد را تخمین بزنند و وسایل امنیتی تعبیه شده را به کار بیندازند. این وسایل می تواند با کم کردن خودکار سرعت ماشین ها، باز کردن کیسه هوا و یا حتی ترمز گرفتن قبل از اینکه راننده بتواند عکس العملی داشته باشند، کار می کند.

ایمنی موتورسیکلت
ایمنی موتورسیکلت

کنترل کروز

برای رانندگی در بزرگراه استفاده از کنترل کروز باعث می شود ماشین با سرعت ثابتی حرکت کند. اما، راننده باید مراقب باشد در صورت ایجاد تغییر در ترافیک دست به کار شود. در آینده شاهد ماشین هایی خواهیم بود که خود می توانند با سنسورهای رادار ترافیک آهسته را تشخیص داده و سرعت را کم کنند.

 

پارک کردن

یکی از کارهای سخت برای هر فردی که تازه اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی می کند، پارک دوبل است. احتمالاً یکی از تحولات خوشایند و عظیمی که می تواند در صنعت خودرو اتفاق بیفتد، ساخت و عرضه ماشین هایی است به صورت خودکار پارک کنند.

 

ایمنی در ماشین ها

یکی از دغدغه های مهم رانندگان در زمینه ایمنی، دور ماندن از خطراتی است که به واسطه اشتباه رانندگان دیگر اتفاق می افتند. ایده ای که برای حل این موضوع وجود دارد ایجاد ارتباطی بین خودرو ها است. فناوری جدیدی به نام V2V (خودرو به خودرو) باعث می شود ارتباطی بین خودروها برقرار شود. در این فناوری از سیگنال های بدون سیم برای تعیین سرعت، موقعیت و جهت حرکت و مخابره ی آن به ماشین های دیگر استفاده می شود.

پیشرفت فناوری ماشین های آینده را بسیار متمایز خواهد کرد.

منبع: چه تصوری از ماشین های آینده در دنیا دارید ؟