طرز تهیه کیک شکلاتی خیس
طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

برای پخت یکی کیک شکلاتی خوشمزه روش های مختلفی وجود دارد. در این نوشته طرز تهیه کیک شکلاتی خیس که یکی از انواع پر طرفدار کیک شکلاتی است را به شما آموزش خواهیم داد. این کیک برای پذیرایی از 12 نفر کافی است و آن را می توانید در مدت یک تا یک و نیم ساعت آماده کنید.

 

مواد لازم برای کیک شکلاتی خیس

یک و سه چهارم فنجان آرد همه منظوره

دو فنجان شکر سفید دانه ریز

سه چهارم فنجان پودر کاکائو شیرین نشده

یک و نیم قاشق چای خوری جوش شیرین

سه چهارم قاشق چای خوری نمک

دو عدد تخم مرغ بزرگ

یک فنجان خامه سر شیر (یا یک قاشق غذا خوری سرکه سفید را در یک فنجان شیر بریزید و از دلمه ی آن استفاده کنید)

یک دوم فنجان کره ذوب شده

یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل

یک فنجان قهوه داغ

 

روش تهیه کیک شکلاتی خیس

فر را از قبل تا دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه ساتیگراد گرم کنید. قالبی را که برای پخت کیک خود انتخاب کرده اید را چرب کنید و یا در آن کاغذ روغنی پهن کرده و کنار بگذارید تا خمیر کیک آماده شود.

در ظرف بزرگی آرد، شکر، کاکائو، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها ، خامه سر شیر، کره ذوب شده و عصاره وانیل را نیز به این مواد بیفزایید و آن قدر هم بزنید تا مواد کاملاً یک دست شوند. در این مرحله حتماً به استفاده از همزن برقی نیاز است و این کار حدود 3 دقیقه طول می کشد تا مواد با هم کاملاً ممزوج شوند.

همزن را کنار بگذارید و قهوه داغ را به خمیر اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. در این مرحله خمیر شل و روان می شود. حالا خمیر آماده انتقال به قالب است.

 

پخت کیک

می توانید خمیر را در یک قالب بزرگ بپزید و پس از پخت آن را از وسط برش بدهید که کاری نیازمند دقت است و یا این که می توانید از ابتدا خمیر را به دو قسمت مساوی در دو قالب هم اندازه تقسیم کرده و جداگانه بپزید تا کیک دو لایه آماده کنید.

پس از انتقال خمیر به اقلب آن را در فر قرار داده و به مدت 35 دقیقه بپزید. پخت کیک زمانی کامل شده است که اگر خلال دندانی را در مرکز آن فرو کنید از مواد خمیر به آن نچسبد و تمیز بیرون بیاید.

15 دقیقه پس از خروج از فر به کیک زمان بدهید تا خنک شود و سپس آن را از قالب جدا کنید. از انواع خامه شکلاتی برای تزیین می توانید استفاده کنید.

امیدواریم این طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را پسندیده باشید و از درست کردن ان در خانه لذت ببرید.

منبع: آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی خیس