رفع بی خوابی شب
رفع بی خوابی شب

رفع بی خوابی شب عروسی

20% از عروس ها شب قبل از عروسی دچار بی خوابی یا کابوس می شوند. برای رفع بی خوابی شب عروسی راهکار هایی وجود دارد که به آرامش روانی بیشتر عروس و به همین ترتیب داشتن خواب آرام و سر حال بودن در روز عروسی می انجامد.

برنامه ریزی برای عروسی به خودی خود در ماه های قبل از عروسی به زوجین فشار روانی وارد می کند و برخی از افراد که نگران عالی برگزار شدن این مراسم هستند فشار روانی دو چندانی را متحمل می شوند.

این مساله یک شرایط رایج و البته زود گذر است و رفتار درست این است که در زمان مناسب برای درمان این وضعیت اقدام شود.

 

دوش گرفتن

حمام کردن یک عنصر کلیدی در رفع خستگی و ایجاد آرامش روانی است. در تمام شرایط استرس زا و بحرانی می توان از یک حمام آب گرم برای دست یافتن به آرامش کمک گرفت. استفاده از وان حمام و همچنین مصرف نمک حمام و اسانس های آرام بخش در حمام نیز تا حد زیادی به بازگرداندن آرامش روانی شما در شب قبل از عروسی کمک می کند.

 

مشغول شدن

یکی از دلایل برهم خوردن آرامش روانی و بیخوابی در شب قبل از عروسی درگیری ذهنی است. باید تا جایی که می توانید دل مشغولی ها و تصورات خود را دور بریزیدو در هر موقعیت حساسی فکر و خیال به سوی ذهن انسان هجوم می آورد. مقابله با آن تمرین خوبی برای موقعیت های حساس بعدی در زندگی شما نیز خواهد بود.

در چنین موقعیتی بهره گرفتن از بازی ها بسیار مناسب است.

 

تاریکی مطلق

وجود نور در اتاق خواب شما می تواند بی خوابی را تشدید کند. سعی کنید اطراف خود را کاملاً تاریک کنید و در رختخواب ابداً از گوشی همراه استفاده نکنید. توصیه می شود استفاده از گوشی را یک تا دو ساعت پیش از خواب متوقف کنید تا خواب آرامی داشته باشید.

 

ملاتونین بیشتر

ملاتونین هورمون خواب است که از مغز ترشح می شود. نور می تواند ترشح این هورمون را دچار اختلال کرده و بی خوابی شما را تشدید کند. نوری که از صفحه تلویزیون، مانیتور و گوشی همراه ساطع می شود نسبت به نور لامپ تاثیر بدتری بر بدن دارد. در هر حال بهتر است شب قبل از عروسی تا جای ممکن در ساعات اولیه شب خود را از شر تلویزیون، مانیتور و گوشی خلاص کنید.

 

موسیقی آرامش بخش

برای داشتن خواب آرام باید هر طور که می توانید بدن را در آرامش فرو ببرید. گوش فرا دادن به موسیقی های آرام بخش در ساعات انتهایی روز می تواند تا حد زیادی به آرامش بیشتر شما و داشتن خواب آرام تر کمک کند.

رفع بی خوابی شب عروسی با رعات نکات ساده گفته شده امکان پذیر است.

منبع: راهی برای رفع بی خوابی شب عروسی