میوه قهوه

میوه قهوه

دانه و میوه قهوه علاوه بر فواید فراوان و انرژی زا بودن، به دلیل عطر و طعم خوب طرفداران زیادی دارند. میوه ی قهوه از گیاه آن بدست می آید و مانند آلو و هلو، هسته دارد که در حقیقت هسته ی این میوه همان دانه قهوه است. این میوه متاسفانه معمولا نادیده گرفته می شود اما بهتر است بدانید که سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلامت مغز و سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است حتی در برخی مناطق مربای آن نیز تولید می شود. میوه قهوه کوچک و به رنگ قرمز متمایل به بنفش است.

اخیراً این میوه توجه پژوهشگران را به خاطر خواص فراوانش جلب کرده است و این روز ها از آن در برخی از نوشیدنی ها و طبخ بعضی غدا ها استفاده می شود. نکته جالب اینجاست که این میوه نسبت به دانه قهوه کافئین کمتری دارد و برای افرادی که قهوه را به خاطر خاصیت انرژی زا بودنش می نوشند جایگزین بسیار مناسبی است و همچنین دیگر خواص قهوه را نیز دارا است. در این جا به چند خاصیت مهم آن اشاره می کنیم.

 

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزادی را که در بدن ما تولید می شوند، خنثی می کنند و روند پیری را به تاخیر می اندازند همچنین با دیابت و بیماری های قلبی و انواع سرطان مقابله می کنند. خوشبختانه میوه قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است.

 

مفید برای سلامت مغز

BDFN نام پروتئینی است که برای سلامت مغز و رشد نورون های مغزی بسیار ضروری است و از سلول های مغز محافظت می کند. مطالعات اخیر خبر از وجود این پروتئین در میوه ی قهوه می دهد که میزان آن حتی بیشتر از قهوه سبز و عصاره دانه انگور است.

 

کاهش فشار خون

زمانی که فشار خون بالا باشد فشار بیشتری به قلب وارد می شود و قلب ناچار است که سریع تر کار کند و در نتیجه تپش شدید قلب، به مرور ماهیچه قلب ضعیف و ضعیف تر می شود. میوه های قهوه غنی از اسید کلروژنیک هستند که باعث کاهش فشار خون و در نتیجه سلامت قلب و عروق می شود.

 

 افزایش ایمنی بدن

برخی از مطالعات نشان می دهد که میوه گیاه قهوه روی سیستم ایمنی بدن اثر مطلوب می گذارد و عفونت های بدن را از بین می برد. حتی آزمایش هایی که روی موش ها انجام شد نشان می داد که فعالیت سلول های ایمنی بدنشان بالاتر رفته است.

 

ضد سرطان

در پژوهش های انجام شده و آزمایش روی موش ها نشان داده شد که رشد تومور مغزی آن ها را طی ده روز به میزان پنجاه و چهار درصد کاهش داده است. البته مطالعات بیشتری لازم است تا با خواص ضد سرطانی میوه قهوه آشنا شویم.

منبع: در مورد میوه قهوه بدانید