خواص چای گزنه

خواص چای گزنه

آیا با خواص چای گزنه آشنایی دارید؟ در اینجا با خواص این چای بی نظیر و طرز تهیه آن آشنا می شوید. از خواص آن می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن، تقویت قلب، ضد درد بودن، بهبود هضم غذا، مفید برای پوست و مو، کاهش دهنده آلرژی و حساسیت اشاره کرد.

 

فواید گیاه گزنه

گزنه گیاه علفی است که کرک های ریزی دارد به علاوه می توان از برگ و دانه و نیز ریشه آن استفاده کرد. چای گزنه برای سلامت کبد بسیار مفید است همچنین نیروی جنسی را تقویت می کند. برای بهبود زخم می توان از ضماد تخم آن همراه با عسل بهره برد. برای درمان کهیر نیز می توانید جوشانده این گیاه را بنوشید. برخی مطالعات نشان داده است که این گیاه باعث کاهش درد نقرس نیز می شود. به خانم ها توصیه می شود قبل از عادت ماهیانه برای جلوگیری از درد چای گزنه بنوشند.

 

دیگر فواید گزنه

اگر درد عضلانی دارید حتما ضماد آن را امتحان کنید. جالب است بدانید این گیاه پر خاصیت به درمان ناراحتی های کلیه کمک می کند. از دیگر خواص آن می توان به ضد اسهالی بودن آن اشاره کرد همچنین کرم روده و معده را از بین می برد.

گزنه سرشار از ویتامین سی و آهن است. در ضمن این گیاه برای بیماران دیابتی بسیار مفید است زیرا باعث کاهش قند خون و چربی آن می شود که حتی سبب کاهش وزن نیز می شود. امروزه از این گیاه در ساخت داروهای ضد دیابت و کاهش دهنده قند خون استفاده می شود.

 

خواص گزنه برای مو

این گیاه برای تقویت مو بسیار مفید است جالب است بدانید در بسیاری از شامپوها از آن استفاده می شود خصوصا شامپوهای مناسب برای موهای چرب. می توانید خودتان لوسیون خانگی از این گیاه برای تقویت موهایتان تهیه نمایید به این صورت که مقداری از آن را با آب بجوشانید تا مقدار آن نصف شود سپس از صافی رد کنید و در بطری اسپری دار بریزید و هفته ای چند بار به سرتان بزنید و آن را ماساژ دهید.

 

مواردی منع مصرف چای گزنه

اگر آرامبخش و داروهای ضد اضطراب و افسردگی و داروی فشار خون مصرف می کنید.

خانم های باردار و شیرده و کودکان منع مصرف دارند.

از خوردن آن قبل از دم کردن اجتناب نمایید.

مصرف زیاد آن می تواند برای کلیه و روده مضر باشد.

افراد با سابقه بیماری های خاص منع مصرف دارند.

 

 

طرز تهیه چای گزنه

دو قاشق از برگ خشک شده گزنه را در قوری بریزید و مانند چای دم کردن آب جوش اضافه نمایید.

بگذارید بیست دقیقه دم بکشد.

می توانید با میل کردن این چای همراه با عسل، خرما، توت و یا نبات از خواص چای گزنه بهره ببرید.

منبع: خواص چای گزنه چیست ؟