قهوه گانودرما-min
قهوه گانودرما-min

قارچ گانودرما با نام ها محلی قارچ لینگژی یا قارچ رِیشی یکی از ترکیبات مفید گیاهی برای سلامتی است و فواید بسیاری برای آن ذکر شده است. در عین حال عوارض جانبی ناشی از مصرف این قارچ در جهان به ندرت گزارش شده اند. این قارچ در طب سنتی چین یکی از داروهای مهم گیاهی سنتی به شمار می رود و باور بر این است که مواد موثره این قارچ قابلیت نفوذ به اندام هایی مانند ریه، قلب، طحال، کبد و کلیه را دارند.

طعم آن شیرین است و طبیعتی غیر اسیدی و خنثی دارد. به همین دلیل مصرف آن ممنوعیتی برای افراد ندارد.  این قارچ گیاهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مدت زمان درمان انواع بیماری ها را کوتاه می سازد.

خواص قارچ گانودرما

خواص قارچ گانودرما که در طب سنتی چین به نام قارچ جاودانگی نامیده می شود، بسیار متعدد است. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • پیشگیری کننده از سرطان
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • موثر بر سلامت قلب و عروق
  • محافظ کبد
  • ضد باکتری و ضد ویروس
  • محافظت کننده بدن در برابر اشعه
  • موثر بر سلامت مجاری ادرار
  • و …

درمان بیماریها با قارچ گانودرما

درمان بیماریها با قارچ گانودرما تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت و دیگر بیماری ها مانند سرطان و بیماری های التهابی و آلرژی در پژوهش های علمی مورد بررسی قرار گرفته است. در طب سنتی چینی از قارچ گانودرما بیش از 2 هزار سال است که برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های جسمی و روانی استفاده می شود.

قهوه گانودرما چیست ؟

قهوه گانودرما سالم، از ترکیب گانودرمای قرمز و قهوه تهیه می شود. قارچ گانودرما در افسانه های چین به عنوان قارچ جاودانگی نیز شناخته می شود و روی درختان رشد می کند. هزاران سال پیش مردم چین تصور می کردند گانودرما همان اکسیر جاودانگی است. تحقیقات علمی نیز خواص درمانی و فواید گانودرما را اثبات کرده اند و نوشیدن قهوه گانودرما می تواند تمام آن فواید از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، جوانسازی، رفع خستگی، مقاله با سرطان، کاهش قند خون و … را به ارمغان بیاورد.

از طرفی گفته می شود که قارچ گانودرما دارای خواص آرامبخشی و کاهش استرس است. اضافه شدن چنین خاصیتی به نوشیدنی قهوه بسیار فوق العاده است.گاهی به مخلوط گانودرما و قهوه، مواددیگری مانند شیرین کننده استویا و نعنا نیز اضافه می شود تا طعم بهتری به آن بدهد.

قهوه گانودرما به دلیل خواص قهوه گانودرما برای آن ایجاد می کند، موجب بی خوابی نمی شود و حتی برعکس می تواند خوابی آرام را در پی داشته باشد. قهوه معمولی بدون گانودرما خصیت اسیدی تری نسبت به قهوه گانودرما دارد زیرا قارچ گانودرما یکی از قلیایی ترین مواد خوراکی در دنیاست. به همین دلیل استفاده از این قهوه برای افرادی که دچار مشکلات معده و روده هستند مناسب است.

منبع: قهوه گانودرما چیست ؟