فواید خواب کافی و به موقع
فواید خواب کافی و به موقع

فواید خواب کافی و به موقع

آیا می دانید فواید خواب کافی و به موقع چیست؟ ما در اینجا به شما به طور کامل توضیح می دهیم. همانطور که برای سلامتی  بدنمان باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کنیم و نیز ورش را در برنامه خود جای دهیم به همان اندازه باید به خواب کافی و به موقع اهمیت داد. به طور میانگین بدن ما به هشت ساعت خواب شبانه نیاز دارد تا در طول روز عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر به سلامت خود اهمیت می دهید باید برنامه منظمی برای خوابتان داشته باشید. کمبود خواب می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری و مشکلات ذهنی شود. کودکانی که خواب خوب دارند از لحاظ قدی و وزنی رشد بهتری دارند و در مدرسه تمرکز بیشتری دارند. در ادامه بیشتر با اهمیت خواب آشنا می شوید.

 

فشار خون

جالب است بدانید افرادی که شب خواب کافی ندارند نسبت به افراد دیگر بیشتر مبتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت می شوند به علاوه آمارها نشان می دهد این گونه افراد بیشتر مبتلا به بیماری فشار خون هستند.

 

دیابت

مطالعات نشان می دهد افرادی که کمتر از شش ساعت می خوابند خطر ابتلا به دیابت در آن ها افزایش پیدا می کند.

 

سلامتی مغز

کمبود خواب می تواند به مغز آسیب های جدی وارد کند و با بالا رفتن سن، فرد احتمال دچار شدن به بیماری زوال عقل و آلزایمر را خواهد داشت. افراد جوان تر هم به مشکلاتی نظیر تمرکز نداشتن و فراموش کردن مبتلا می شوند.

 

سیستم ایمنی بدن

افرادی که به اندازه و خوب می خوابند سیستم ایمنی قوی تری دارند جالب است بدانید کمبود خواب می تواند خطر ابتلا به برخی عفونت ها و ویروس ها را بالا ببرد. و در فصل سرد فرد بیشتر دچار سرما خوردگی شود.

 

احساس شادی

دقت کرده اید کسانی که شب ها به موقع می خوابند در طول روز سرحال تر و شاداب تر هستند همچنین استرس و اضطراب از آن ها دورتر است.

 

میگرن و سردرد

کیفیت بد خواب با میگرن اپیزودیک و برخی سردرد های دیگر رابطه مستقیم دارد بنابراین افرادی که خواب مناسب ندارند بیشتر دچار سردرد می شوند.

 

سلامت پوست

اگر دوست دارید پوست زیبا و سالمی داشته باشید حتما هشت ساعت بخوابید. خواب خوب از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

 

چند نکته برای داشتن خواب راحت

زمان خوب چراغ ها را خاموش کنید.

عطرهای آرامبخش نظیر اسطوخودوس، یاس، گل سرخ، گلاب به رختخوابتان اسپری کنید.

سعی کنید هر شب سر یک ساعت معین بخوابید و بیدار شوید تا بدنتان به یک برنامه خوب و منظم عادت کند.

سعی کنید از بالش و پتوی مناسب استفاده نمایید.

 

در اینجا با فواید خواب کافی و به موقع آشنا شدید پس به خواب خود اهمیت لازم را بدهید.


منبع: فواید خواب کافی و به موقع چیست ؟