برای درمان یبوست چه باید کرد


برای درمان یبوست چه باید کرد ؟

آیا می دانید برای درمان یبوست چه باید کرد ؟ زمانی که فرد دچار یبوست می شود حرکات روده ای کم، نا منظم و سخت انجام می شود در نتیجه روده پر از مواد زائدی می شود که در زمان هضم ایجاد شده است. یبوست می تواند باعث بروز بیماری های دیگری شود. این مشکل را می توان به سه دسته خفیف، شدید و مزمن تقسیم کرد. در نوع خفیف، اجابت مزاج هر دو سه روز یکبار انجام می شود و اگر بیشتر از سه روز به طول انجامد به آن یبوست شدید گفته می شود و اما در نوع سوم یعنی یبوست مزمن، فرد چند سال درگیر این مشکل است و مادام به یبوست خفیف دچار است و با کوچکترین تعییر غذایی تبدیل به نوع شدید آن می شود.

 

چه باید کرد

اگر از نوع مزمن آن رنج می برید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و اما این که ورزش می تواند کمک شایانی به بهبود این وضعیت کند. حتی افرادی که دیر به دستشویی می روند نیز بیشتر در خطر ابتلا به این مشکل هستند.

 

چند درمان خانگی

به طو کلی مواد خوراکی که حاوی فیبر است برای درمان یبوست مفید است از جمله: زردآلو، انواع توت، گلابی، کلم بروکلی، سیب، آلو، سیب زمینی پخته، موز.

 

روغن زیتون

روغن زیتون دستگاه گوارش را تحریک می کند و بسیار کمک کننده است. شما می توانید صبح ها یک قاشق روغن زیتون را ترجیحا با معده خالی میل کنید. اگر از طعم آن خوشتان نمی آید آن را با کمی آب لیمو مخلوط کنید.

 

آب لیمو

یک عدد لیمو تازه را در یک فنجان آب گرم بریزید سپس میل کنید.

 

آلو

یکی دیگر از درمان های بسیار موثر و اما قدیمی یبوست، مصرف آلو است. این میوه به دلیل فیبر فراوان ملین طبیعی و قوی است.

 

انجیر

انجیر چه به صورت خشک چه تازه ملین قوی است شما می توانید دو سه عدد بادام و انجیر خشک را چند ساعت در آب خنک قرار دهید . سپس پوست بادام ها را بگیرید و خردشان کنید و با هم مخلوط نمایید  شما می توانید این مخلوط را با کمی عسل میل کنید.

 

ماست

شما می توانید به همراه صبحانه یک کاسه ماست میل کنید این کار باکتری های خوب معده را تقویت می کند.

 

آب سیب

مواد موجود در سیب می تواند روده تان را نرم کند. یک لیوان آب سیب می تواند کمک بزرگی بهتان بکند حتی می توانید خود سیب را با پوست میل کنید.

 

چای زنجبیل

زنجبیل برای دستگاه گوارش بسیار مفید است می توانید مقداری زنجبیل را مثل چای دم کنید و هر صبح و شب قبل از خواب میل کنید.

 

حال می دانید برای درمان یبوست چه باید کرد .


منبع: آیا می دانید برای درمان یبوست چه باید کرد ؟