صنعت اسباب بازی
صنعت اسباب بازی

صنعت اسباب بازی

صنعت اسباب بازی یک صنعت با ثبات و کم رشد است و از طریق کانال های خرده فروشی به حیات خود ادامه می دهد. رقبای این صنعت در ساخت اسباب بازی های جدید با هم رقابت می کنند. اسباب بازی سازان قدیمی باید بتوانند با اسباب بازی های جدید و دیجیتال همگام شوند تا بتوانند صنعت خود را زنده نگه دارند.

 

بررسی بازار اسباب بازی

بازار اسباب بازی در دنیا بین 16 تا 22 میلیارد دلار گردش مالی دارد. از اینمقدار چیزی در حدود 80% از سهم بازار را لگو به خود اختصاص داده است. چهره های اکشن و اسباب بازی های پلاستیکی  نیز بیشترین افت را در سال 2012 داشته اند. از آنجا که جمعیت افراد زیر 17 سال در دنیا رو به رشد است و پیش بینی می شود تا سال 2035 حدود 9 درصد رشد داشته باشد، فعالان این صنعت در دنیا همه تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت محصولات انجام می دهند.

 

بازار خرده فروشی

بازارهای داخلی و خرده فروشی اسباب بازی بسیار رقابتی است. رقابت ها گاهی منجر به کاهش قیمت ها و کاهش حاشیه سود می شود. تبلیغات در بخش بازار خرده فروشی حرف اول را می زند. باید بچه ها قانع شوند که یک اسباب بازی را دوست داشته باشند و آن را بخرند. ضمناً اسباب بازی هایی که مدام ورژن جدید و به روزی را به بازار عرضه می کنند، در روش موفق تر عمل کرده اند.

 

روند ساختاری

امروزه دنیا به سمتی رفته است که خانواده ها فرزندان کمتری دارند و همچنین پدر و مادر در سنین بالاتری صاحب فرزند می شوند. این مساله در تعیین نوع اسباب بازی ها تاثیر گذار است زیرا هم بازی کودک دیگر همسالان و نیستند و گاه باید با بزرگتر های خود به بازی مشغول شود. پس اسباب بازی های دو جانبه و مناسب برای همه سنین در چنین بازاری موفق عمل می کنند.

ضمناً کودکان عصر امروز ،کودکان عصر دیجیتال هستند و اسباب باززی های دیجیتالی را نسبت به اسباب بازی های سنتی ترجیح می دهند. البته اسباب بازی های دیجیتال برای سنین کمتر از دو سال به هیچ وجه مناسب نیست و برای سنین بالاتر طراحی می شود و کنترل این موضوع بر عهده ی والدین است.

 

چشم انداز

انتظار می رود صنعت اسباب بازی در دنیا رو به رشد باشد. تولید کنندگان اسباب بازی در دنیای امروز باید روش های خلاقانه ای برای تولید داشته باشند و از تیم های مختلفی برای طراحی و تولید کمک بگیرند.

اسباب بازی سازی نیازمند روانشانسی، هنر، خلاقیت، صنعت و کار گروهی است. درصورتیکه یک شرکت اسباب بازی بتواند جایگاه خود را در بازار تثبیت کند و با استفاده از تبلیغات و بازاریابی فروش خود را تضمین کند می توان گفت که صنعت اسباب بازی صنعت پر سودی خواهد بود.

منبع: تحلیل صنعت اسباب بازی