طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز
طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز

در اینجا طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز و خواص باورنکردنی آن را برایتان آورده ایم. امروزه اسموتی ها محبوبت خاصی پیدا کرده اند. اسموتی با آبمیوه فرق دارد زیرا بافت غلیظ تری دارد. برای تهیه اسموتی  معمولا میوه را با بستنی یا ماست یونانی و گاها بیسکوییت مخلوط می کنند که طعم بسیار مطلوبی می گیرد. همه ما می دانیم که موز میوه  پر خاصیتی است. توت فرنگی نیز سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و سی است. موز نیز مملو از کربوهیدارات سالم و نیز فولات و پتاسیم است.

 

چند نکته مهم

نکته مهم اینکه  اگر نگران اضافه وزن خود هستید پس باید مقدار کمتری موز مصرف کنید زیرا موز می تواند سبب افزایش وزنتان شود. نکته دیگر اینکه افرادی که معده حساسی دارند نباید در خوردن توت فرنگی زیاده روی نمایند. پس در همه چیز حتی خوردن این اسموتی  پر خاصیت زیاده روی نکنید.

اگر مقدار توت فرنگی در اسموتی زیاد باشد می تواند باعث بد مزه شدن آن شود چون طعم توت فرنگی رو به ترشی است. شما می توانید در تهیه این اسموتی  از ماست کم چرب و یا شیر استفاده نمایید. اگر نگران اضافه وزنتان نیستید بستنی وانیلی گزینه خوشمزه تری است. برای غلظت بیشتر و سفت شدن اسموتی کمی بیسکوییت به آن اضافه کنید.

 

چند خاصیت اسموتی موز و توت فرنگی

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

به دلیل داشتن ویتامین سی  که در توت فرنگی وجود دارد می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

 

کمک به بینایی

توت فرنگی حاوی بتاکاروتن نیز هست که تاثیر خوبی روی قوه بینایی می گذارد.

 

تقویت سیستم عصبی

فولات موجود در موز می تواند هم برای مغز و هم برای سیستم عصبی بدن بسیار مفید باشد.

 

درمان کم خونی

موز سرشار از آهن است بنابراین می تواند کم خونی را درمان کند.

 

چند خاصیت دیگر

  • افزایش انرژی
  • کمک به سلامت استخوان ها
  • تنظیم کننده قند خون
  • تقویت سلامت قلب

 

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز

مواد لازم:

یک لیوان شیر

یک عدد موز

چند عدد توت فرنگی

 

دستور تهیه:

اول از همه توت فرنگی ها را برش بزنید و در فریزر بگذارید موز ها را هم ترجیحا درسته توی فریزر بگذارید تا سیاه نشوند زمانی که یخ زدند  آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و شیر را به آن اضافه نمایید. همانطور که در بالا گفتیم می توانید بستنی وانیلی و یا ماست یونانی هم اضافه کنید.

برای تزئین این اسموتی خوشمزه می توانید از چند برش موز و یک عدد توت فرنگی کوچک استفاده کنید و یک عدد بیسکوییت را به حالت ایستاده روی آن قرار دهید.

 

در این جا با طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز و خواص جالب آن آشنا شدید.


منبع: طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز خوشمزه