لوازم جانبی عکاسی حرفه ای
لوازم جانبی عکاسی حرفه ای

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : کیف دوربین

به محض خرید دوربین بحث خرید لوازم جانبی عکاسی حرفه ای پیش می آید. یک دوربین حرفه ای با ابعاد بزرگی که دارد برای حفاظت حتماً به یک کیف مناسب نیز دارد. کیفی که بتواند دیگر لوازم جانبی مانند لنز دوربین عکاسی را نیز در خود حمل کند.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : سه پایه

یکی از لوازم مهم برای عکاسان حرفه ای سه پایه است زیرا برای شکار بعضی از سوژه های عکاسی نیاز است ساعت ها به انتظار بنشینند و ضمن اینکه سه پایه می تواند لرزش را حذف کند و کیفیت عکس ها را بالا ببرد.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : سر متحرک سه پایه

سر سه پایه قابلیت چرخش برای دوربین ایجاد می کند و نیاز نیست که برای تغییر جهت عکاسی سه پایه جا به جا شود. این وسیله عکاسی حرفه ای را بسیار ساده می کند.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : ریموت کنترل

ریموت کنترل از جمله وسایلی است که لرزش هنگام عکاسی را حذف می کند. اگر زمان کافی برای عکاسی داشته باشید از تایمر نیز می توانید به جای ریموت استفاده کنید در غیر این صورت برای دستیابی به بهترین کیفیت عکاسی سریع با ریموت لازم است.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : لنز اضافی

گاهی لازم است لنز واید برای عکاسی استفاده شود و لنز استاندارد دوربین برای عکاسی حرفه ای کفایت نمی کند. لنز تاثیر مهمی در عکاسی دارد.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : فیلتر

فیلتر های خنثی کاربرد زیادی برای عکاسان حرفه ای دارند و اجازه ی عکاسی در نور شدید روز را می دهند. در واقع فیلتر به تنظیم نور در شرایط مختلف کمک می کند. فیلتر های گرد به راحتی قابل استفاده هستند و فیلتر های مربعی نیز برای دوربین های با اندازه های مختلف کاربرد دارند.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : تمیز کننده لنز و سنسور

تمیز نگه داشتن لنز مهم است اما نحوه ی تمیز کردن لنز برای جلوگیری از آسیب و ایجاد خش روی لنز نیز اهمیت دارد و لازم است از دستمال مخصوص استفاده شود.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : بازتاب دهنده

بازتاب دهنده یک روش سریع و ایده آل برای افزایش نور در عکاسی پرتره است. بسیاری از بازتاب دهنده ها دو رو هستند و بازتاب نور سفید، نقره ای و طلایی ایجاد می کنند.

 

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای : فلش گان

فلش دوربین عکاسی کمی نور ایجاد می کند ولی برای عکاسی حرفه ای در بعضی از شرایط مسلماً به نور خیلی بیشتری نیاز دارید. بنابراین فلش گان یکی از لوازم جانبی مهم برای عکاسی حرفه ای محسوب می شود. فلش در ایجاد نور و همچنین سایه در عکاسی نقش دارد.

لوازم جانبی عکاسی حرفه ای برای هر عکاس حرفه ای لازم و ضروری است.

منبع: لوازم جانبی عکاسی حرفه ای چیست ؟